[A7M266-D]Passen hier twee PAL8045's op?

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik ben (misschien) van plan een ASUS A7M266-D en een extra AMD AthlonXP1700+ aan te schaffen. Ik draai nu een XP1700+ op een A7V266-E met een Alpha PAL8045T als koeler. Ik weet dat de ASUS A7M266-D dichtgemaakte gaten heeft, maar die wil ik eventueel wel doordremelen (velen zijn mij gelukkig met succes voorgegaan, phew!). Heeft iemand ervaring met deze combinatie, of heeft iemand dit moederbord en kan wat zeggen over de ruimte rondom de socket?

Dato DUO synth voor twee

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Waarom die 8045? Probeer een de 6035. Die is dan wel een slag kleiner en goedkoper. Maar die wil ook goed koelen! En het past ook nog op de socket.
Of heb je er wel eens aan gedacht om het koelblok aantepassen? In plaats van het moederbord? Je zou een klein gat kunnen maken in de buurt van het lipje. En een soort beugel idee van maken?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

6cm = herrie

• The_Greater
Uhm... er bestaan vanduckt voor zulkke dingen. Die gaan van 8cm naar 6cm. En er hoeft niet altijd een Delta HP er op.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• David
The_Greater schreef op 12 september 2002 @ 20:54:
Waarom die 8045? Probeer een de 6035. Die is dan wel een slag kleiner en goedkoper. Maar die wil ook goed koelen! En het past ook nog op de socket.
Of heb je er wel eens aan gedacht om het koelblok aantepassen? In plaats van het moederbord? Je zou een klein gat kunnen maken in de buurt van het lipje. En een soort beugel idee van maken?
Ik heb nu een PAL8045, dus die wil ik graag houden (ben er meer dan tevreden mee). Het principe van die gaten ben ik ook erg blij mee. Het zit gewoon goed vast (vooral met dat gewicht).

De gaten zijn dus geen probleem, maar de vraag is of het gewoon gaat passen.

Dato DUO synth voor twee

• The_Greater
Ik weet in ieder geval dat een 6035 zowie zo gaat passen :P
Maar of in het moederbord een paar gaten te boren vin ik nog wel link.
Maar als jij zegt dat er al een paar voor zijn gegaan vindt ik het wel interessant :D

• David
Toevallig heb ik ook nog wel een 6035 liggen (wie wat bewaart die heeft wat :+)

Maar ik zoek eigenlijk iemand met zo'n A7M266-D (het is een dualproc-bord, voor het geval je dat nog niet wist:P)

Dato DUO synth voor twee

• The_Greater
pricewatch: Asus A7M266-D, AMD762 (Sound, Dual CPU)
Nou ja. Het kost 234. Ik hoop dat je er een vindt :P

Verwijderd

Da's toevallig, ik ben net al het klote met een A7M266-D. En de 4 gaten rondom de cpu socket zijn dus dicht. Dus geen SwifTech MCX462 :( Ik heb nu ThermalTake Volcano 9 d'r op zitten en dat past echt precies

• David
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:38:
Da's toevallig, ik ben net al het klote met een A7M266-D. En de 4 gaten rondom de cpu socket zijn dus dicht. Dus geen SwifTech MCX462 :( Ik heb nu ThermalTake Volcano 9 d'r op zitten en dat past echt precies
Maar die gaten wil ik best uitdremelen zei ik al, dus dat is het probleem niet. ZIt er om de socket in principe genoeg ruimte voor een MCX462 of PAL8045?

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Dremelen????? euh :D dat lijkt me niet echt aan te raden! Je kan die gaten misschien met een boor open maken, maar dat zou ik je ook niet aanraden (is gevoelige apparatuur ;))
En een MCX462 moet er wel oppassen (als ie niet groter is dan een Volcano 9 (=80x80mm)) Alleen gebruikt die koeler dus de 4 gaten, die standaard dus dicht zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/mb/comimages/a7m266-d.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 22:34 . Reden: Plaatje @en ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Een vriend van me heeft twee Volcano 7+ erop icm 2x MP2000+. Die passen perfect en het ziet er "Geil" uit. Zeer goede performance ook (45 graden stressed).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• David
Anders moet ik de PALs maar wegdoen en een duo Arctic SuperSilent koelers kopen. 80mm groot, en gebruikt de 6 clips van de socket.

Dato DUO synth voor twee

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 22:21:
Dremelen????? euh :D dat lijkt me niet echt aan te raden! Je kan die gaten misschien met een boor open maken, maar dat zou ik je ook niet aanraden (is gevoelige apparatuur ;))
Deze rare tweakerd heeft succesvol in zijn A7M266-D zitten boren. <:) Gewoon voorzichtig van achter naar voren boren... ging vrij makkelijk trouwens.

Asus zal de gaten wel dicht hebben gehouden om te voorkomen dat de zwaardere koelers niet gemonteerd kunnen worden.

• David
Niet meer crashes dan normaal? En ook alle voltages nog prima in orde? In dat geval is het wel relaxt.

Ik heb helaas m'n 8045 de deur uit gedaan voor twee SuperSilents (10 euro per stuk). Misschien dat ik toch nog maar weer een keer op Alpha's overstap.

Dato DUO synth voor twee

• The_Greater
Kijk maar eens naar Alpha6035. De kleinere versie van de ALpha8045.
Die zet je met een clipje vast. Hoef je ook geen gaten te boren.
Met mijn XP @ 2144 met 1.84V houd deze hem lekker op 40C

[ Voor 18% gewijzigd door The_Greater op 01-05-2003 08:31 ]

• David
The_Greater schreef op 01 May 2003 @ 08:30:
Kijk maar eens naar Alpha6035. De kleinere versie van de ALpha8045.
Die zet je met een clipje vast. Hoef je ook geen gaten te boren.
Met mijn XP @ 2144 met 1.84V houd deze hem lekker op 40C
Ja, daar heb ik er hier ook eentje van liggen, maar ik ben niet zo'n fan van 60mm fans. Ik denk dat m'n Arctics met hun 80mm fans het dan even goed of zelfs beter doen met minder herrie.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1