Kan geen modem vinden met ISDN

Pagina: 1
Acties:

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Sinds enige tijd kan een vriend van me niet meer in bellen. Daarvoor was het geen probleem, het heeft dus gewerkt.
Het probleem zit hem erin, dat hij tijdens het inbellen, geen modem kan vinden. Het betreft een ISDN modem, welke mijns inziens buiten de computer is gemonteerd (KPN, zwart kastje, DUOVOX). Ik heb zelf geen verstand van isdn dingen, daarom hier ff vragen.
Hij krijgt foutmelding 692, welke staat voor modem uit, niet functioneren of niet goed aangesloten.Maar nogmaals, het heeft ooit gewerkt, en hij heeft er niets aan gedaan verder.
Een van de oplossingen die win2k aandraagt is het resetten van de modem. Maar ik zie nergens een knop zitten op dat kastje (is het wel de modem) en de stekker er 10sec. uithalen hielp ook niet.
Ook geeft er soms wel eens een foutmelding dat de com poort in gebruik is. Maar dat is helemaal niet.

Iemand enig idee? Of moet er iemand van de ptt bij komen?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Duovox is volgens mij niet het modem. Het modem zit in de PC en moet op de ISDN zelf aangesloten worden en dan niet op de Duovox

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Oke. Maar ik werd dus in verwarring gebracht vanwege het feit dat naast dat zwarte kastje NOG een idsn KPN kast hangt, en in de modem configuratie NIETS van een modem staat aangegeven, enkel, op zowel com1 als com2, 'com cable between 2 computers'

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Volgens mij heb je niet helemaal door hoe isdn inelkaar zit.

Als isdn binnenkomt dan gaat het naar een NT1 kastje, dat is een wit kastje waar onderop 2 aansluitingen zitten voor rj45 pluggen en 1 draad met een stekker eraan.
Deze 2 aansluitingen zijn digitale telefoon aansluitingen, hierop zullen ook geen normale analoge telefoontoestellen werken.

Hier komt de Duovox in het spel, dit apparaat zorgt ervoor dat digitaal omgezet wordt naar analoog om het zo kort mogelijk te vertellen.

Nu heb je 2 mogelijkheden om met je pc op internet te gaan:

1. Een standaard analoog (56k ?) modem. Deze sluit je aan op de duovox, aangezien deze geen digitale lijn ondersteunt.

2. Een isdn adapter. Deze sluit je direct aan op het NT1 kastje en daarmee heb je dus gelijk een digitale verbinding, waardoor internetten ook merkbaar sneller is.

Dus als je wil dat wij jou helpen moeten we alles eerst weten van welke van deze 2 opties hij gebruik maakt, het is ook handig om te weten welke drivers er dan gebruikt worden.

En ik zou niemand van de ptt Kpn laten komen, aangezien die klinkt als een software probleem en op die wijze zal er gewoon een uurtarief in rekening gebracht worden. Tenzij je echt niemand kent die voldoende verstand heeft van pc's om het werkend te krijgen, mocht dit niet het geval zijn dan raad ik nog de kpn niet aan maar liever de lokale pc-boer.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
TNX!! Tis idd psies zoals je verteld: zowel de isdn waarvan ik geen kaas heb gegeten, alswel de situatie qua kastjes.
Er gaat een kabel van de duovox de computer in. Daar mag ik dus vanuit gaan dat er dus een gewone modem in zit.

Maar wat ik niet snap is dan dat de modem NIET te vinden is in de computer, dwz, bij modems staat dus com cable between 2 computers. hebk ook nooit gezien nog bij een computer.
Tevens heeft hij geen documentatie, drivers of anderszinds. De kast openmaken had ff geen zin, eerst even informeren op GoT.
Maar komt die foutmelding iemand bekend voor?

• Attilla
Ik heb net even gegoogled op de foutmelding en daaruit blijk dus dat hij geen verbinding kan maken met de modem.

Kijk even bij de eigenschappen van de verbinding of er uberhaupt wel een modem is geinstalleerd, want je zei net dat er iets staat van "com cable between 2 computers".

Mijn vermoeden is dat dat als een modem geselecteerd staat en dat je dus de gewone modem moet kiezen ipv die optie.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
ja, er staat verder geen modem meer bij de modem eigenschappen (via configuratiescherm).

Tevens ook met nieuwe hardware zoeken gezocht op modem, niets gevonden.
Maar ergens weet ik nu wel genoeg: ik sloop die comp open, want het zit dus werkelijk in de INTERNE modem. Niet aan de kastjes die buiten de cmoputer hangen.

• Attilla
Misschien nog handig voordat je de pc openmaakt.

Als het een merk pc is, dwz. compaq, dell, hp etc.
Dan kan je op de website nakijken welke modem erin zit en meestal ook de drivers downloaden.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Nou, het is idd een dell. Ik heb al gezocht in de documentatie die er bij zat (oa. de cdrom) maar ik werd daar niets wijzer van.

Het wordt gewoon even old skool op de kaart kijken wat het is.
TNX voor je hulp!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Wat ook belangrijk is om te weten, is dat een isdn kaart geen modem is maar een netwerkkaart, je zal dan ook niets onder modem kunnen vinden