Toon posts:

[W2k] Kan niet met nooddiskette starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nooddiskette gemaakt en probeer via deze disk op te starten zodat ik via de A> prompt de c schijf kan formatteren. Alleen...als ik die schijf erin doe krijg ik de melding dat NTLRD niet aanwezig is...

Hoe komt het dat die nooddiskette niet werkt? En, hoe kan ik het werkend maken (heb dat ntlrd ook al naar de diskette gecopied). Of beter nog; hoe kan anders de a> prompt tevoorschijn toveren zodat ik de C kan formatteren?

bvd

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 20:28:
Ik heb een nooddiskette gemaakt en probeer via deze disk op te starten zodat ik via de A> prompt de c schijf kan formatteren. Alleen...als ik die schijf erin doe krijg ik de melding dat NTLRD niet aanwezig is...

Hoe komt het dat die nooddiskette niet werkt? En, hoe kan ik het werkend maken (heb dat ntlrd ook al naar de diskette gecopied). Of beter nog; hoe kan anders de a> prompt tevoorschijn toveren zodat ik de C kan formatteren?

bvd
hij start wel op van flop?

anders ff een dos flop aanmaken :
http://tweakers.net/~crew/Buzzman/faq/bootdisk/DOS6.22.exe

en daar mee opstarten

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

tja een dos flop lijkt me een vereiste, ntloader is de windows boot loader, dus als die er niet is heb je niks aan een windows flop..

denk dus ook dat hij automatisch wel een dos flop heeft..

ff fdisk /mbr doen ?

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
heb geen dos flop en kan dus geen a prompt krijgen...das nou net het probleem.
Maar zal die Dos flop es proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd met de DOS flop op te starten. Ik kreeg dus wel een A prompt maar kan nu niet naar de C schijf komen...krijg dan de melding van drive invalid.

Ik moet nu dus echt bij die c kunnen om mijn C schijf te kunnen formatteren. Heb het ook geprobeerd met een nieuwe w2k bootdiskette maar die willen meteen w2k opnieuw installeren. Dat hoeft dus niet.

Waar ligt het @#$ toch aan? :(

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26
Heb je ntfs drives? Die kan je toch niet formatteren in dos?

Tenminste dat dacht ik :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat mbt de bootflops? Ik heb dus de bootflop voor DOS al geprobeerd - kreeg ik wel de a> prompt mee maar kan dus niet bij c: komen...die w2k flops heb ik niks aan omdat ik wil formatteren, niet opnieuw installeren.

Als je iets anders bedoelt: please explain, en sorry voor de verwarring.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26
nee, de harde schijf. Is dat fat32 of ntfs filesysteem?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf is fat32. Ik heb eerder gewoon normaal kunnen formatteren door er gewoon een win98 nooddiskette in te doen. Nu reageert mijn pc helemaal niet als ik die erin doe - blijf hij hangen op verifying blabla.
Ik wil formatteren omdat ik een nieuwe mobo + processor + videokaart heb. Wil dan gewoon win2k ff opnieuw kunnen installeren zodat ik weer schoon begin.

Verwijderd

gewoon booten vanaf de w2k cd, kun je tijdens de herinstallatie ook meteen je schijf formateren. hoef je niet zo te klooien met die diskettes.

Verwijderd

Topicstarter
maar als je boot vanaf de w2k cd dan kun je toch niet kiezen voor formatteren..? Ik kon tenminste alleen kiezen voor herstellen of helemaal opnieuw installeren.

Verwijderd

nadat je de hdd kiest waarop je een nieuwe install wilt doen krijg je de mogelijkheid om hem te formateren als fat of ntfs, of om niet te formateren.

Verwijderd

Topicstarter
okay - zal dat es ff nakijken. bvd
Pagina: 1