Webcam werkt maar 1 kant op

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb hier een webcam, een Logitech Quickcam Express, die niet aan de gang wil. Als ik 'em met de meegeleverde software aanzet, dan zie ik wel gewoon mezelf. Als ik in MSN met iemand probeer te praten via dat ding, dan kan degene aan de andere kant mij wel zien, maar ik degene aan de andere kant niet...

Het ligt dan op zich natuurlijk niet aan de webcam, want die werkt dus gewoon. Mijn vraag is dan ook, wat is hier het probleem ?

Misschien ligt het aan de verbinding, het is maar 56k, maar dat moet op zich ook niet uitmaken omdat de upstream het wel gewoon doet... weet iemand hier meer van ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Heeft de andere persoon wel een webcam? Dat jij die persoon wel of niet kan zien heeft niks met jouw webcam te maken, maar met de camera van die persoon

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ja zo dacht ik er dus ook over, die andere kant heeft zekerweten wel een webcam.

Het is niet bij mij thuis, (ik hoef geen webcam :+) maar we hebben daarna nog met iemand anders geprobeerd en daar werkte het wel... het zal dus wel liggen aan de andere kant, maar volgens mij is het een vaak voorkomend probleem...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ja Dit gebeurt veel vaker ...

Soms helpt simpelweg een paar keer proberen .

Belangrijker is dat die andere persoon in Opties (onder video) heeft aangevinkt dat er video (en geluid) wordt verstuurd !!!

Select TOOLS ......... OPTIONS ......... onder VIDEO tabje allebei hokjes aanvinken.

Dit moet werken....

en met een telefoonlijntje kan het inderdaad even duren voordat je beeld ontvangt. Soms wel tot een minuut..

Succes