[Courier-imap & mysql] Hij maakt geen queries

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:38
ik heb mysql (tijdelijk) lopen met de --log zodat alle queries gelogged worden.

Ik heb (na lang tobben) eindelijk courier-imap gecompileerd gekregen met mysql support.
De config files aangepast, mysql settings aangepast in authmysqlrc en de authdaemon.mysql settings aangepast in authdaemonrc.

De boel gestart en geprobeerd in te loggen, dat lukt niet. Kijk ik dan in me query.log staat er ook geeneens een connection attempt in van imap?

Verwijderd

Maak je wel gebruik van IMAP, dus via een webbased mail (Squirrelmail vind ik goed :)) of Outlook/Mozilla Mail ?

Dan krijg je die queries te zien in je dbaselog :)

/me heeft er ook een paar dagen over gedaan om het werkend te krijgen (postfix+courier-imap+mysql), maar nu werkt t perfect :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Doet courier wel wat met die mysql module? Heb uren zitten spitten op debian om authvchkpw aan de gang te krijgen, authmodules aangepast, etc...
uiteindelijk ik op mijn eigen servertje het /etc/init.d/courier scriptje bekijken omdat ik wou weten welke versie ik had (schijnt nergens te staan): stond ie gewoon hardcoded in het meegeleverde startscript |:(

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:38
hehe, hij werkt nu, stond nog in me authmysql dat me mysql port 0 is, daar ff netjes 3306 van gemaakt en gaan als een trein