Ik zit met een probleem met GD. Ik probeer een poll in beeld te brengen, zie hier voor een voorbeeld. De stelling staat bovenaan in het vet, daaronder moeten de gekozen keuzes komen.
Daar komt dus een probleem. Ik moet een manier bepalen, waarmee ik kan achterhalen wat de laatste hoogte was, omdat de stelling variabel is (dus ook de lengte verschilt). Ik gebruik voor het inzetten van de tekst deze functie:
Zoals je ziet wordt er bij $y telkens de hoogte van het font opgeteld. Ik dacht dat gewoon af te vangen was door $y, maar deze komt niet terug ofzo.
Ik heb er dus een return $y onder gezet, maar hij komt nog steeds niet terug. Wanneer ik een echo $y doe ipv een image jpeggen, staat $y nog steeds als 5 (de beginwaarde). Ook wanneer ik hem laat globalen in die functie werkt hij niet. Dat waren toch ongeveer alle mogelijkheden wel
Daar komt dus een probleem. Ik moet een manier bepalen, waarmee ik kan achterhalen wat de laatste hoogte was, omdat de stelling variabel is (dus ook de lengte verschilt). Ik gebruik voor het inzetten van de tekst deze functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| // zet automatisch een string als hij te lang is op een nieuwe regel function imagestringwrap($image, $font, $x, $y, $text, $color, $maxwidth){ $fontwidth = ImageFontWidth($font)+1; $fontheight = ImageFontHeight($font); if ($maxwidth != NULL) { $maxcharsperline = floor($maxwidth / $fontwidth); $text = wordwrap($text, $maxcharsperline, "\n", 1); } $lines = explode("\n", $text); while (list($numl, $line) = each($lines)) { ImageString($image, $font, $x, $y, $line, $color); $y += $fontheight; } } |
Zoals je ziet wordt er bij $y telkens de hoogte van het font opgeteld. Ik dacht dat gewoon af te vangen was door $y, maar deze komt niet terug ofzo.
Ik heb er dus een return $y onder gezet, maar hij komt nog steeds niet terug. Wanneer ik een echo $y doe ipv een image jpeggen, staat $y nog steeds als 5 (de beginwaarde). Ook wanneer ik hem laat globalen in die functie werkt hij niet. Dat waren toch ongeveer alle mogelijkheden wel
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.