ADSL via hub hulp

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik ben bezig een thuis netwerkje aan te leggen tussen 2 pc's en wil hierbij met beide pc's via m'n ADSL modem (Alcatel) het internet op kunnen zonder dat er een pc aan moet blijven staan voor de verbinding. Dus heb ik een hub op de kop weten te tikken (een D-Link 10 BaseT Hub DE1200).

Het netwerk tussen de 2 pc's werkt verder goed, alleen heb ik m'n modem nog niet aan kunnen sluiten omdat ik las dat deze met een cross-over UTP moet worden aangesloten. Kan ik deze dan zo gewoon in 1 van de 12 aanlsuitingen van m'n hub proppen?

M'n modem heb ik reeds getweaked volgens bekende guide's zodat ik niet meer via pc hoef in te bellen. Maar moet er in het modem nog iets aangepast worden m.b.t. IP, want toen de modem aan m'n pc hing had deze een IP adres van 10.0.0.150 (zoals ook in de meeste guide's gebruikt word) nu heb ik de pc 192.168.*.*. gegeven. Geeft dit problemen? En kunnen zo beide pc's, welke dus niet meer het 10.0.0.150 ip adres hebben, zo via de modem het internet op?
Ik heb als gateway van beide pc's 10.0.0.138 ingesteld, het IP van de modem geloof ik (guide).

Graag wat simpel uitleggen, aangezien ik van netwerken nog erg weinig snap (wat vast wel blijkt uit m'n post :)

Verwijderd

Je kan die kabel gewoon in je hub stoppen (als er een uplink op de hub zit heb je geen crosskabel nodig btw.).

je pc's krijgen gewoon ip's van de ingebouwde dhcp in je getweakte modem, je moet bij die instellingen dus gewoon instellen dat ze automatisch een ip-adres en gateway en dns verkrijgen. je kan dat met het mac-adres in je dhcp in je modem zelf ip-adressen toekennen aan pc's (in IE in adresbalk '10.0.0.138' knopje dhcp/advanced/).ik heb 10.0.0.2 en 10.0.0.3 gebruikt.

Verwijderd

Ik zou je alcatel modem instellen als dhcp server, dan hoef elke pc die je huis in komt allen in te pluggen en ze zitten online. geen ip adres. je kan het instellen als je in je brouwser 10.0.0.138 typt dan zit je op je modem.

Dit is al 100x besproken dus ik zou eerst even een search doen. Staan ook links naar sites die het haarfijn uit leggen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Dat van die ip's staat in de tweaking guide:
http://www.bruring.com/nuke/
+
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
+
uitleg over cable soort staat ook op tweaksite

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs