MailClient > Sendmail > Provider

Pagina: 1
Acties:

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Ik heb nu staan dat mijn mailclient email verzend naar de smtp server van mijn provider... ik wil dat graag anders hebben... Ik zou graag willen dat mijn emailclient het eerst naar mijn eigen server stuurt en dat die het dan naar de provider stuurt... maar hoe doe je dat...

Ik heb slackware 8.1.

Ik heb al dit forum doorzocht en er kwam niet echt iets zinnigs uit. En de how-to's geven ook niet echt een oplossing.

Iemand die mij uit de brand kan helpen... _/-\o_

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 09:55

Whizzer

Flappie!

Sendmail installeren/compileren is een eitje, mocht je geen package hebben, dus daar help ik je niet mee...

Vervolgens moet de in de sendmail.mc (m4 file) ergens de volgende regel planten:
code:
1
define(`SMART_HOST', `your.isps.smtp.server')

Ook moet je natuurlijk niet vergeten om in de access file neer te zetten dat je lokale LAN mail mag afgooien op die smtp server en natuurlijk naderhand daar een db (waarschijnlijk hash) van te maken...

Als je dit allemaal niet snapt, dan moet je toch echt even iets meer gaan lezen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Nou misschien is dit alles iets te ingewikkeld voor mij maar heb gedaan wat jij hierboven heb gezegt en ook een mini how to gebruikt maar krijg niet het gewenste resultaat...

Kun je iets duidelijker zijn...?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 09:55

Whizzer

Flappie!

Van sendmail zijn er > 20.000 howto's, dus dat lijkt me geen probleem... Even google bezocht en gezocht op 'sendmail smarthost howto' geeft leuke resultaten en link 2 is bingo: http://www.hserus.net/sendmail.html

Dus:
1) Even een gewone howto van Sendmail zoeken waarin alles wordt uitgelegd als de access en virtuserdatabase...
2) Dan even eerder genoemde link doornemen....

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...