Toon posts:

[capture] Matrox G450-eTV : schokkende beelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk mijn Matrox G450-eTV compleet kunnen maken, ik had geen kabels bij mijn OEM versie gekregen. Na een paar maanden heb ik die eindelijk binnen. :)

Natuurlijk had ik al het een en ander geprobeerd met capturen, en ik had het probleem al voor vandaag, alleen nu ik de boel compleet heb wil ik het ook echt goed gaan inzetten. Ik wil dus met mijn pc (tv-) opnamen gaan maken en eventueel verder gaan bewerken.
Ik loop echter tegen het probleem aan dat de beelden na +/- 30 seconden opname gaan schokken... het geluid loopt wel gewoon synchroon. Het lijkt dus sterk op dropped frames, echter dat is het niet, anders zou PC-VCR (de Matrox-app) dit netjes aangeven. De pc is zwaar genoeg ervoor (P4 2Ghz op Asus P4T-EM met 1024 Mb), en als ik de mpg op een andere pc afspeel zie ik ook de schokken op dezelfde manier, dus het zit in de opname. :)

Heb overal al gezocht, op Matroxforum geweest, zoekmachines en GoT search leveren niets op. Natuurlijk heb ik alle verschillende modes al geprobeerd, maar allen geven hetzelfde resultaat. Overal dus 0 dropped frames, dus ik neem op op 704x576 MPEG-2

Ik heb zelf het idee dat er iets met de codec aan de hand moet zijn... wie heeft er soortgelijke ervaringen en kan me verder helpen :? :)

Verwijderd

Lijkt wel of je harde schijf het niet echt aankan... misschien dat ie opnieuw wil calibreren na enkele seconden :?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... was het maar zo simpel. Ben inderdaad nog vergeten te vermelden : het gaat een Maxtor 7200rpm 80Gb. DMA staat aan, gedefragementeerd, snelheidstest gedaan etc. Dat zit allemaal wel goed, aangezien ik het ook met mijn andere schijf, zelfde alleen dan 40Gb getest heb en precies hetzelfde resultaat geeft. :)

Verwijderd

Welke camera heb je? Ik heb een jvc dvx77 en heb precies hetzelfde probleem. Videokaart ook al vervangen door een agp4 geforce4 mx 440 64 DDR en ook een maxtor 7200 rpm erin gezet. Zelfs een klein fortuin uitgegeven aan software om de boel te importeren, maar het beeld blijft schokken.
Op dv-in.nl las ik dat directx 8 problemen zou hebben met jvc camera's, vandaar de vraag. Je moet dan voor 98 (SE) de cam-upgrade en 8a installeren, en daarna je camera laten detecteren. Ik ben overgestapt op XP omdat dit voor video beter zou zijn, maar dat hielp ook niet.
En gebruik jij een afgeschermde kabel op je firewire-poort? Ik las dat dat ook verschil zou kunnen maken, maar heb dat nog niet kunnen testen.
Vind jij het ook zo frustrerend om te lezen dat kinderen onder de tien het zo'n beetje met hun ogen dicht perfect werkend krijgen terwijl het bij jou maar niet wil lukken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik (nog) geen camera, tot nu toe ben ik alleen met tv-opnamen aan het stoeien. Dus ook firewire gebruik ik niet, alleen de Matrox tv-tuner die op de kaart zit. En zoals jij ook al beschrijft, ik heb alle relevante hardware nagekeken, dus ik denk echt dat het met die codec te maken heeft, of in ieder geval dat het een softwarematig probleem is.

Over die frustratie : hier op GoT komen genoeg mensen die jonger zijn dan ik, maar aan de replies in dit topic te zien zijn er toch maar weinig die hetzelfde zaakje perfect werkend hebben draaien hoor, en als dat al zo is trek ik me daar weinig van aan want het wordt je tegenwoordig alleen maar makkelijker gemaakt met de huidige stand van technologieen als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Misschien een al vaak voorgedragen idee: heb je het op een schone install geprobeerd met de laatste IAA chipset drivers ? Ik heb eerder (en ik ben echt pietluttig) een vergelijkbaar probleem probleem gehad met DVD's kijken (minimale schokjes, ondanks dat alles op de achtergrond uit stond) en heb dus uitleindelijk een aparte boot met een schone install en alleen een DVD player (en videobewerkingsprogramma's) aangemaakt, om elke hapering er uit te krijgen.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde configuratie (Asus, Pentium IV, Maxtor) en een PCTV Pro kaart.
SInds een maand of zo heb ik dezelfde problemen. Bij mij wordt het geluid ook goed opgenomen maar loopt niet meer syncroon met het beeld.

Helaas dus geen oplossing :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Je moet de laatste versie van Matrox Video Tools downen, te vinden op http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/vt210a.cfm en die gebruiken. Dit had ik natuurlijk al eerder gedaan, echter de moed snel opgegeven vanwege het feit dat deze maar 1 kanaal vond. (en nog wat andere bugjes waar ik maar mee moet leven) :{

Echter, stel de autoscan in op 'air' en voila, de meeste kanalen worden gevonden. Degene die je nu nog mist kun je editten in de registry : vervang kanalen die je niet wilt door de frequenties van de kanalen die je wel wilt, doe dit op HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Matrox\RainbowRunner\0\TVTFreq\CurrentFreq, vervolgens hang je de kanaalnamen erin met PC-VCR en export je registry, dan hoef je het nooit meer te doen. En geloof me, als je het gedaan hebt dan ben je blij dat je registry ook kunt exporteren :o ;)
Pagina: 1