Gezocht: usb-usb kabel met PL2301/2302

Pagina: 1
Acties:

• lilla gubben
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2023
Ik zoek een USB-USB kabel met een PL2301 of PL2302 chip er in. Dit om een PS2 aan een PC te hangen en de driver heeft een kabel nodig waar deze chip in zit. Echter geen een winkel die ik opbel heeft een flauw idee waar ik het over heb, zelfs nadat ik het uitleg komt er meestal weinig nuttigs uit. Weet iemand waar zo'n kabel te koop is? in Nederland dan, ik heb ze wel al genoeg op buitenlandse websites gezien

zeelandnet sucks

Verwijderd

al in de pricewatch gekeken (als zoiets erin staan...)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• lilla gubben
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2023
mjah het is dus een kabel met aan beide kanten een "platte" (A?) USB aansluiting, om een Playstation2 aan een PC te hangen. Geen PS/2 naar USB converter :)
Maar deze kabels kunnen ook gewoon voor PC naar PC gebruikt worden, het is alleen van belang dat er aan PL-2301 of PL-2302 chip in zit, aangezien de driver software (Naplink) deze chip nodig heeft.

http://www.lik-sang.com/c...egory=41&products_id=1521

zo een dus, maar dan in Nederland. lik-sang bv. heeft een levertijd die nogal ERG lang is (2 maanden vorige keer) om over de import en andere kosten nog maar niet te spreken.

p.s. in de pricewatch zie ik niks soortgelijks staan, en de enige kabels die ik wel zie staan (usb to usb link cable, oid) van rond de 30 euro zouden wel goed kunnen zijn, maar er staat dus niet bij of die pl-2301 of pl-2302 chip of een andere chip gebruikt wordt. Ik heb dus al een kabel liggen met een andere chip die nutteloos is, en om nu constant kabels a 30 euro te kopen totdat er eentje werkt... :/
Als ik winkels opbel en het vraag weten ze het me ook niet te zeggen dus das ook geen optie...

zeelandnet sucks

Verwijderd

lekker zelf maken, chipje kun je vast wel bij de electronicaboer kopen.

www.leroy-somer.com/catalogueindustrie/ en/DElectro/EM03PLAN/EM_dim1.pdf

volgens deze site is het een conector! (lijkt het op dan)

Maar het is inderdaad een chipje, die waarschijnlijk wel door de usb poort van de pc gevoed kan worden, en aan bijdekanten een usb stekker heeft.

Verwijderd

Twee dagen geleden een USB <-> USB kabel gehaald bij MyCOM voor EUR. 27. USB Vendor id is 0x67b en Product id is 0x0, wat gelijk staat aan PL2301 (Vendor: Prolific). Ik ben nu Gentoo aan het installeren op mijn laptop. Daarna zal ik kijken of ik verbinding kan maken met en PS2 m.b.v. naplink.
Pagina: 1