Heb hier basiskaartje gemaakt, met extra kaart met 8-LED's.
Bij opstarten totpc af te sluiten branden er 6 vd 8.
Dit omdat er 6 zo'n gemiddeld 2.41 V krijgen, een mooi voltage, en de andree twee maar 1.3V, dus juist te weinig.
Deze LPT-poort, is bij mij 384 (kan me vergissen, maar het is juist n het programma) en heb hiernaar met outportb(poortnummer, 255); in een lus heelder poorten zitten proberen en waarden ipv 255 om toch maar IETS te zien.
Heb mijn eigen printer gecontroleerd, het poortnummer is correct, maar de code werkt dus niet denk ik.
Borland Turbo C++ (3.0) gebruikt.
Heb spanningen aan de poort blijven meten, het verandert niets.
Graag even antwoord op deze vragen om toch maar zeker te zijn, want zelfs op dit twijfel ik ondertussen:
-Het zijn toch de datalijnen die ik nodig heb om gegevens/signalen te sturen en dus mijn LED te laten branden of niet hé?
-Ik heb toch maar één ground-lijn nodig als - massa?
-DIe LED's worden toch 'parallel' gestuurd, dus dat die een van 1.3V krijgt is toch omdat er een signaal "130" wordt gestuurd naar de poort ?
Hier alleszins de code die ik heb gebruikt:
Wat 'speels' mischien, maar kwerd radeloos na een tijd
Bij opstarten totpc af te sluiten branden er 6 vd 8.
Dit omdat er 6 zo'n gemiddeld 2.41 V krijgen, een mooi voltage, en de andree twee maar 1.3V, dus juist te weinig.
Deze LPT-poort, is bij mij 384 (kan me vergissen, maar het is juist n het programma) en heb hiernaar met outportb(poortnummer, 255); in een lus heelder poorten zitten proberen en waarden ipv 255 om toch maar IETS te zien.
Heb mijn eigen printer gecontroleerd, het poortnummer is correct, maar de code werkt dus niet denk ik.
Borland Turbo C++ (3.0) gebruikt.
Heb spanningen aan de poort blijven meten, het verandert niets.
Graag even antwoord op deze vragen om toch maar zeker te zijn, want zelfs op dit twijfel ik ondertussen:
-Het zijn toch de datalijnen die ik nodig heb om gegevens/signalen te sturen en dus mijn LED te laten branden of niet hé?
-Ik heb toch maar één ground-lijn nodig als - massa?
-DIe LED's worden toch 'parallel' gestuurd, dus dat die een van 1.3V krijgt is toch omdat er een signaal "130" wordt gestuurd naar de poort ?
Hier alleszins de code die ik heb gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| #include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <iostream.h>
#include <dos.h>
int main(void)
{
unsigned t=638;
int value;
outportb(888, 255);
delay(1500);
cout << "\nWaarde " << value << " verkregen na '8' te hebben";
cout << " gestuurd naar poort 888." << endl << endl;
outportb(638, 255);
delay(1500);
cout << "\nWaarde " << value << "verkregen na '8' te hebben";
cout << " gestuurd naar poort" << t << "." << endl << endl;
outportb(888, 0);
delay(1500);
cout << "\nWaarde " << value << " verkregen na '0' te hebben";
cout << " gestuurd naar poort 888." << endl << endl;
outportb(638, 0);
delay(1500);
cout << "\nWaarde " << value << "verkregen na '0' te hebben";
cout << " gestuurd naar poort" << t << "." << endl << endl;
return 0;
} |
Wat 'speels' mischien, maar kwerd radeloos na een tijd
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"