Toon posts:

[winXP] start niet meer op? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Kom ik thuis, zegt m`n moeder: ik was daarstraks op je pc, en toen ik hem opnieuw opstartte startte die niet meer op. Dus ik, wtf? ren naar m`n pc, start hem op, staat er:

We apologize for the inconvenience, but Windows did not start succesfully. A recent hardware or software change might have caused this. (niks geinstalleerd ikke, en m`n moeder zegt zij ook niet.)

En kan ik kiezen uit deze opties
Safe Mode (werkt niet)
Safe Mode with Networking
Safe Mode with Command prompt
Last known good Configuration (werkt ook niet)
Start windows normally (ook niet)

wat er gebeurd als ik iets aan klik, dan laadt die windows en dan als ie klaar is, zie je heeeeeeel vlufg een blauw scherm en startie opnieuw op.
De virusscannner was redelijk updated.

Ik ben nu norton antivirus boot disks te maken om te checken of er geen virus is, maar ik word gek als dat ook niet helpt, want ik kan hem echt niet formatteren, er zitten 2 werkstukken op waar ik al eerrrggg lang mee bezig ben, en die wil ik _echt_ niet kwijt.

Iemand een tip??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je even een andere topictitel verzinnen? Deze moet voldoen aan de Windows Operated Systems - Policy

Post hem hier, dan wijzig ik hem voor je.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:11

No13

/me was here

go back in time and make a backup??

nee ff serieus, kun je niet ff een boot schijfje maken (desnoods hd lenen van iemand) zodat je eerst je werkstukken kunt backuppen??

misschien iemand met een zip-drive oid in je omgeving?

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

No13 schreef op 12 september 2002 @ 19:08:
go back in time and make a backup??

nee ff serieus, kun je niet ff een boot schijfje maken (desnoods hd lenen van iemand) zodat je eerst je werkstukken kunt backuppen??

misschien iemand met een zip-drive oid in je omgeving?
Of hang je HD even tijdelijk in een andere PC zodat je alles kunt kopiëren wat je niet kwijt wilt.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Topicstarter
maar op die hd staat windows xp geinstalleerd, dus als ik dat in een andere pc doe, gaat fat niet helemaal goed denk ik

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:11

No13

/me was here

waarom niet? als het inderdaad fat32 is dan is het een eitje

Verwijderd

Topicstarter
topictitel: [winXP] start niet meer op?

maar op die hd staat windows xp geinstalleerd, dus als ik dat in een andere pc doe, gaat fat niet helemaal goed denk ik

Verwijderd

Topicstarter
en als het ntfs is?

• floduR
  • Niet online
heb je ntfs? dat maakt het iets moeilijker... gewoon een ander XP systeem opzoeken, als windows het niet doet, betekent het niet dat je HD kapot is.

je kan ook windows opnieuw installeren

je kan met de installatie ook een hertel uitvoeren, niet gelijk opgeven er is nog zat te doen :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

St@m

@ Your Service

Hoe bedoel je dan gaat het fat niet goed?

Als je een andere pc hebt met een nt besturingssysteem kun je sowiezo de schijf lezen, heb je een pc met win98 oid dan kun je alleen de fat partities lezen, dus vraag ff aan een vriend die windows 2000 of windows xp oid heeft of je je schijf erin mag hangen als slave zodat je een paar backups kunt maken, als je zelf nog een pc hebt met een nt os is het helemaal een plakje cake.

Ik kan je voortaan aanraden om alleen je besturingssysteem te zetten op de C:\ en alle andere dingen zoals word bestanden, saves enz. op andere partities, dan ben je alweer klaar met een nieuwe install en mis je nix ergs :)

Leuke spullen: CJ Collectibles

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik hoop het. De rescue disks zijn bijna klaar, dus ik ga eerst hopen dat dat helpt. Vervolg komt zo....

(trouwens, hoe de pc nu is, ik heb 1 hd, en die is verdeeld in 2 partities, op c staat alleen windows xp en wat proggies als cute ftp. Op d staan de werkstukken en de save games... maar voor soomigge spelen staan de saves ook op c..

Verwijderd

Topicstarter
ok
heb dus uiteindelijk op virussen gescant, zegt ie:
40158 files gescant
infected: 0
warnings: 3

wtf? geen virus!!!!! kan iemand misschien een andere mogelijke reden verzinnen en hoe op te lossen??? aargh

• lamko
  • Laatst online: 21-09 20:58
als ik het goed begrijp staat op c alleen je xp setup nou format c gewoon want alles blijft wel gewoon op de d partitie staan
en dan xp ff opnieuw installeren

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
helaas, op C: in mijn documenten staat het tweede werkstuk :(
die moet ik dan eerst op partitie d zien te krijgen

• lamko
  • Laatst online: 21-09 20:58
gewoon over de oude xp installatie installeren :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
huh, en dat gaat goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 19:04:
Help! Kom ik thuis, zegt m`n moeder: ik was daarstraks op je pc, en toen ik hem opnieuw opstartte startte die niet meer op. Dus ik, wtf? ren naar m`n pc, start hem op, staat er:

We apologize for the inconvenience, but Windows did not start succesfully. A recent hardware or software change might have caused this. (niks geinstalleerd ikke, en m`n moeder zegt zij ook niet.)

En kan ik kiezen uit deze opties
Safe Mode (werkt niet)
Safe Mode with Networking
Safe Mode with Command prompt
Last known good Configuration (werkt ook niet)
Start windows normally (ook niet)

wat er gebeurd als ik iets aan klik, dan laadt die windows en dan als ie klaar is, zie je heeeeeeel vlufg een blauw scherm en startie opnieuw op.
De virusscannner was redelijk updated.

Ik ben nu norton antivirus boot disks te maken om te checken of er geen virus is, maar ik word gek als dat ook niet helpt, want ik kan hem echt niet formatteren, er zitten 2 werkstukken op waar ik al eerrrggg lang mee bezig ben, en die wil ik _echt_ niet kwijt.

Iemand een tip??
Format c: >:)

• HenkieNL
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Hang de HD met de werkstukken als slave in de PC waar je nu op zit te typen, je kunt als het goed is die HD gewoon lezen en kopieer je werkstukken, daarna format c:, nieuwe install erop en klaar.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Topicstarter
dus het komt er op neer dat ik hoe dan ook moet formatterenn :/
iik vraag me echt af wat m`n moeder verdomme gedaan heeft waardoor de pc gewoon niet meer opstart :r

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:37

JaWa

zie hier een icon

hehe.. net wou mn xp ook niet opstarten.. (wou nieuwe ati catalyst drivers installen)
stond op het punt een clean install te doen..

maarre toch maar een system restore punt van gister avond gevonden :)
ik adviseer het zelfde:

start klikken, all programs, accessories, system tools, system restore

de rest wijst zich vanzelf

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

en voortaat zet al je docu meneten op de d: of in mijn geval op de E: ipv van de c:
als mijn pc kuren heeft gewoon Format C:\ en klaar is zonder dat ik mijn docu`s kwijt ben.

Verwijderd

[laat maar, it's fixed :D]

B)

Verwijderd

Wat is er eik mis met een repair :? Ik zou die ff proberen (boot van cd >> skip repair, kies nieuwe install >> setup zoekt naar vorige win-versies >> vraagt setup alsnog om een repair, die neem je :) )
Pagina: 1