A7v266-e + onboard raid controller vaag probje....

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Ik heb hiero een A7V266-E mamaplankje, met onboard raid (Duh).. Nu heb ik deze op ATA100 functionaliteit gezet, en er een Maxtor 120GB aangehangen... als bios herkent hij deze wel (bij het opstarten), maar in windows 2000 zie ik geen extra schijf.. Drivers van asus site geinstalleerd (FastTrak100 2.00.16 (D8 ik) drivers).
Iemand een uitkomst? Heb al vanalles geprobeerd.. de drive hangt als master aan het 1e ide kanaal, en er zit verder niets op de raidcontroller...

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Doet 'ie het wel als je hem in RAID-mode zet? Enige nadeel is dat het detecteren iets langer duurt, maar dan weet je in ieder geval waar het aan ligt.

Probeer ook eens de nieuwste drivers van de promise-site zelf (ik weet niet of die nieuwer zijn).

Het kan trouwens ook zijn dat 'ie in Win2000 nog niet geinitialiseerd is. Kijk onder Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer of 'ie er daar wel tussen staat.

Dato DUO synth voor twee

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Hij is nog niet geinitialiseerd... onder schijfbeheer zie ik hem namelijk niet..
Als ik de RAID functie aanzet, zegt hij dat er geen stripe is gedefinieerd, en in normale ATA100 functie, detecteerd hij de schijf, als de grootte dat hij moet zijn, en welke schijf het is, etc..
Nieuwste drivers had ik van te voren al geprobeerd (2.00.24 d8 ik), toen ik die wilde installeren, zei win2k dat ze niet compatible waren..
Nog meer opties?? Ik wor er een beetje gek van namelijk :(