Toon posts:

Groot Video Scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat je allemaal nodig hebt om het volgende te gaan doen:

Je houd een groot feest,en wilt op een groot videoscherm voor op een podium mensen kunnen filmen,zodat ze zichzelf op het beeldscherm kunnen zien.

Ikzelf dacht aan een Beamer,en een Digitale video camera..

is dat het?kun je dit dan voor elkaar krijgen?of moet er ook een computer tussen de beamer en videocamera .

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59

tozzke

aka tozzert

dat gaat werken, alleen zal ik de afstand tussen beamer en DV-cam niet te groot houden om de simpele reden dat je anders kwaliteit verliest ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tozzman schreef op 12 september 2002 @ 18:51:
dat gaat werken, alleen zal ik de afstand tussen beamer en DV-cam niet te groot houden om de simpele reden dat je anders kwaliteit verliest ;)
aha,okay..en wat is niet lang?is een halve meter lang?want je moet natuurlijk wel goed kunnen filmen.Want als je er maar een kabeltje van 30cm tussen hebt. kun je niet zo goed bewegen.,geloof ik.

En die Beamer..kun je gewoon op een Wit doek of groot witte plank laten schijnen?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59

tozzke

aka tozzert

zolang het geen 10-tallen meters wordt, lijkt het me geen punt (wel goede kabel gebruiken, dikke coax will do the trick ;)
ik neem aan dat zowel de DV-cam als de beamer een cinch-aansluiting hebben (ik heb zelf een kabel 'gemaakt' (dikke coax) met aan beide kanten een cinch-stekkertje, de kabel is circa 10 meter lang, en het beeld is nog steeds super. Deze kabel gebruik ik hoofdzakelijk voor m'n TV-out, maar ik heb zelf ook een DV-cam, en dat beeld is ook haarscherp.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 18:57:
[...]

aha,okay..en wat is niet lang?is een halve meter lang?want je moet natuurlijk wel goed kunnen filmen.Want als je er maar een kabeltje van 30cm tussen hebt. kun je niet zo goed bewegen.,geloof ik.

En die Beamer..kun je gewoon op een Wit doek of groot witte plank laten schijnen?
Bij gebruik van een kabel die niet helemaal waardeloos is kun je best tien meter of meer halen zonder dat het kwaliteitsverlies door de kabel te erg wordt. Ik zou me eerder zorgen maken om het feit dat die digicam maar op tv-resolutie uitzendt standaard en dat ga je wel merken op een beamer.

Op een wit doek of witte muur projecteren kan best.

Verwijderd

Topicstarter
Nikel schreef op 12 september 2002 @ 19:05:
[...]

Bij gebruik van een kabel die niet helemaal waardeloos is kun je best tien meter of meer halen zonder dat het kwaliteitsverlies door de kabel te erg wordt. Ik zou me eerder zorgen maken om het feit dat die digicam maar op tv-resolutie uitzendt standaard en dat ga je wel merken op een beamer.

Op een wit doek of witte muur projecteren kan best.
hoe bedoel je?bedoel je dat je dan geen scherp beeld meer hebt ?maar heel slecht kwaliteit beeld..?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
neen hij bedoelt het in meter waarschijnlijk :)
Ik zou 5 meter ofzo nemen. Heb je bewegingsvrijheid zat, en kun je nog een beetje op je gemak ronddraaien enzo, zonder rekening te houden met de kabel.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik bedoelde meters van de kabel ja :).
Pagina: 1