Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WebCam][MOD] vraag + [USB-HUB] vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Ik ben opzoek naar ideen voor een webcam die ik bij mij in de straat wil hangen (Drukke straat tussen een winkelcentrum en een station ergens in NL ;) ).
Ik zat te denken aan een Logitec express maar die geeft natuurlijk niet de beste plaatjes, daarnaast weet ik niet of hij goed mod baar is (Nog nooit eentje opengemaakt en heb er op het moment geen bijde hand). Het moet natuurlijk in een piep klein on opvallend waterdicht kastje worden gebouwd.

Heeft iemand enig idee?

Vraag twee:

Ik zoek een USB-HUB, geen brachet of zoiets, maar zo een die je in het begin van de USB-tijd kon kopen en op een vrij slot kon monteren (Gewoon waar het plaatje zit, dus niet in een PCI slot zelf.) Ik kan deze echter nergens meer vinden (Zelfs niet bij stuut en bruin).

Weet iemand waar ik deze kan krijgen?

B.v.d.

Golf

(<Off topic>Zag het Coolermaster casebadge topic en effe naar Seagate gebeld voor 1 casebadge en kreeg een komplete rol toegestuurd met hologram seagate casebadges (200+ stuks), lol 8)7 </offtopic>)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 18:45 . Reden: Typo ]

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:38
wat heeft het voorn nut om dat ding optehangen geld teveel ofzo ??

Verwijderd

Topicstarter
Synth:

Nou nee, ik ben dus een redelijk arme student die comp. crazy is.
Ik wil dit doen voor de lol en het is altijd mijn geld!!! (Argh)

P.S. Ik heb een webserver hier draaien en het leek me leuk om er een webcam aan te hangen. Nu is er op m'n kamer niet echt veel te zien en als ik uit m'n raam kijk dan is het enige enerverende wat ik zie; de cat van de buren die ik de appel-boom klimt. Geen optie dus. Maar als ik aan de straat sta dan is er wel iets leuks. Namelijk trams, bussen en ander verkeer...... Snappie?

• Kraanwater
  • Laatst online: 19-11 14:38
jah ik snap

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

voor 's avonds moet je een ir in je cam bouwen! kan je in het donker ook alles zien :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Philips Toucam pro....geeft mooi beeldje met op 312*xx op 60 fps..ideaal voor wandelende mensen...zelf voor de poes

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 21:09

trixx

-CTU- SuiZide

Heb je al bij conrad gekeken voor een cameraatje. Dan hoef je misschien niet zo moeilijk te doen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, maar ik vergeet te vertellen dat hij op USB moet en absoluut onder Linux (Debian) moet werken....

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
toUcam pro van philips kan ook filmen in t donker omdat de lichtgevoeligheid zo hoog is :)
ennem, hij is usb en volgens mij ook linux comp.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hmm, en bouwhem dan in in een volgelhuisje, heb je mischien ook closeups vand e kat, en ischien echt van vogels :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Ik heb net een Axis 2100 netcamera besteld (ja, ik had wat geld over :)).
Zit meteen een (linux) webserver in. Netwerk inprikken en gaaaaan.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:38
Als het een CCD-camera is kun je het IR filter er uit slopen. Dan kun je de mensen in het donker zien lopen (zoland ze niet al te best thermisch geïsoleerd zijn :) ).

Dan nog een zelfbouw-knutsel-IR-schijnwerper ernaast en je ziet echt alles...

BTW, leuke links om enkele Philips cams om te bouwen :

http://sweiller.free.fr/VP-SC.html

Beetje zoeken en je vind het ook voor de ToUcam, maar die is welicht boven je budget.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

mag ik je er wel op wijzen dat het strafbaar is om mensen te filmen zonder deze mensen hiervan op de hoogte te brengen! >:) :)

Philips Toucam pro is idd een goede camera, gebruiken we hier op het werk voor tests met motion capturing...

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Ik heb net uit mijn vesta cam de filter verwijderd... ben benieuwd wat ik vanavond allemaal nog kan zien.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, ik ga voor die van Philips, leuke mod

Ik heb alleen nog zo'n usb-hub proberen op te zoeken.

Gr Golf

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Ik heb het net hier geprobeerd zonder filter, en donker is nog steeds donker :)
Maar een afstandsbediening is ineens een schijnwerper geworden. Met een paar
IR ledjes moet je dus redelijk in het donker kunnen kijken.

Let er wel op dat bij normaal gebruik sommige dingen (zoals bomen) er ineens anders
zien omdat die veel IR reflecteren. Bomen zijn ineens herfstbruin ipv groen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 15:33

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 18:44:
Geachte mensen,
Blah blah.. etc etc..

(<Off topic>Zag het Coolermaster casebadge topic en effe naar Seagate gebeld voor 1 casebadge en kreeg een komplete rol toegestuurd met hologram seagate casebadges (200+ stuks), lol 8)7 </offtopic>)
Golf.geo, kun je 3 van die seagate casebadges missen? Heb er errug veel belang bij..

Mail me anders even (joey_k@planet.nl)

Nokia verzamelaar....

Verwijderd

Topicstarter
Joey_k das in prensipe goed, maaru heb je ook een een of andere casebadge voor mij (Golfie kan niet alle casebadges krijgen van fabricanten)?

En vertel is waarom het zo belangrijk is?? :P

Verwijderd

droupsnoet schreef op 13 september 2002 @ 11:07:
hmm, en bouwhem dan in in een volgelhuisje, heb je mischien ook closeups vand e kat, en ischien echt van vogels :)
== ZEER slim ivm. vandalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het ook op die manier oplossen :)

Maar eerst effe m'n LCD projectje doen

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou, veel geluk met je LCD-project :)

waarom geen goedkoop cameraatje van een elektronika zaak? Keuze genoeg, mogelijkheden tot waar je creativiteit gaat en kleiner dan de meeste webcams om het vrij verborgen op te hangen?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat ik nog altijd een keer wil doen. is dit:

Je hebt van die beveiligings camera's Je weet wel die rechthoekige doosjes met een afloopend stukje erop. Daar zit dan een camera in.

Die heb je ook als dummy dingen. Daar kan je je webcam inbouwen.
Is al een keer gedaan btw.

• Joey_k

Joey_k

Joey_k das in prensipe goed, maaru heb je ook een een of andere casebadge voor mij (Golfie kan niet alle casebadges krijgen van fabricanten)?

En vertel is waarom het zo belangrijk is??
Ik heb hier nog liggen: Casebadge Amd Athlon (grijs/zwart), Amd Athlon (Wit/zwart), Amd Athlon Xp(Wit/zwart) en Amd Duron (Wit/Groen).
Ik zou graag seagate badges willen hebben omdat ik in mijn 2 pc´s Seagate schijven heb, en mijn laptoppie volplak met vanalles.. vandaar...

Mocht je belang hebben bij één van de Amd badges moet je maar even mailen...

Nokia verzamelaar....

Verwijderd

Topicstarter
Joey_k Mail mij effe en dan mail ik je m'n adres info.

• Joey_k

Joey_k

golf.geo, ik wil je wel mailen maar kan geen email adres van je vinden onder profile. Je kunt ook mij even mail op joey_k@planet.nl.

Nokia verzamelaar....

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
koop als cam dan een trust wireless color camera met ingebouwde IR-schijnwerper, is meen ik ook met watervaste behuizing te koop dan nog even stopcontact leggen en waterdicht maken, en uiteraard zorgen dat je een video-in hebt op je pc.

www.trust.nl

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1