[Netware5] WS import werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

TF

bla bla

Topicstarter
Werkstations krijgen geen policies uitgedeeld omdat ze niet geimporteerd worden. Ik heb volgens mij alles goed staan .. server object aangemaakt in ConsoleOne

Dit is de inhoud van mijn wsreg32.log bestand:

*****(1)***** 09/12/02 06:24:17 pm
WSREG-v3.0 This log file is reporting activity on a UNKNOWN_EVENT event.
WSREG-v3.0 While contacting the Work Station Import Service, an error -1 was encountered, and error description <Winsock gethostbyname() failed.> was reported.
WSREG-v3.0 Registration will not occur for this event.
WSREG-v3.0 The program finished running.

er gaat iets fout...maar waar?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Novell Knowlegdebase geeft aan dat je tijdens de installatie van ZDF3 de server role voor automatisch importeren van werkstationnen moet in stellen.

Maar ik heb tijdens de installatie al aangegeven dat ik wil dat mijn standalone server zowel import als remove moet behandelen ..

Verwijderd

wsimport.domein.nl moet bekend en bereikbaar zijn voor de werkstations. Het simpelste is dat via een eigen dns te doen. Desnoods via de hosts-file als je dat perse wilt.

Op de server waar het adres dan naar verwijst moet wel de wsimport-java-applet draaien. Kun je zien door "java -show" te doen op de console.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:37:
wsimport.domein.nl moet bekend en bereikbaar zijn voor de werkstations. Het simpelste is dat via een eigen dns te doen. Desnoods via de hosts-file als je dat perse wilt.

Op de server waar het adres dan naar verwijst moet wel de wsimport-java-applet draaien. Kun je zien door "java -show" te doen op de console.
Dank U. Het werkt nu. Ik heb het HOSTS bestand van WinXP aangepast en toen kon ik pingen naar zenwsimport. Ik heb de container nog moeten associeeren (of hoe je dat ook schrijft) en toen werkte het. Ik wil uiteraard nog wel de DNS aanmaken op mijn server. Maar ik kan DNS/DHCP Management console niet starten vanuit NWadmin. Daar ga ik nu maar weer achteraan

Verwijderd

Dns/dhcp-manager is een los programma met een losse setup..