Ik heb inderdaad een huiswerk opdracht
, kort samengevat moet ik getallen gebruiken, daarmee gaan rekenen en de nieuwe getallen in een lijstje weergeven, maar ik red het al niet om gewoon 5 getallen in te lezen en later daar weer een getal van te laten zien. Dus dat wil ik nu graag alleen weten.
Ik wil nu dus gewoon een array maken van 5 getallen die ik achter elkaar kan invoegen.
Dit lukt mij ook.
Ik wil dan uit die array het 3e getalletje pakken, maar als ik die dan op het scherm laat zien, dan komt er in plaats van 10 bijvoorbeeld -858993460 te staan
Ik kan verschillende getallen invoeren, maar er komt altijd een negatief getal te staan van ongeveer 10 cijfers.
Dit is de code:
Dit krijg ik te zien:
Ik hoop dat iemand raad weet
Tnx
Ik wil nu dus gewoon een array maken van 5 getallen die ik achter elkaar kan invoegen.
Dit lukt mij ook.
Ik wil dan uit die array het 3e getalletje pakken, maar als ik die dan op het scherm laat zien, dan komt er in plaats van 10 bijvoorbeeld -858993460 te staan
Ik kan verschillende getallen invoeren, maar er komt altijd een negatief getal te staan van ongeveer 10 cijfers.
Dit is de code:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #include <iostream> using namespace std; int main() { int i, getal[5]; cout <<"Voer 5 getallen in: \n"; for (i=0 ; i <5 ; i++) { cin >> getal[0]; } cout << "Het 3e getal is: " << getal[2] << endl; return 0; } |
Dit krijg ik te zien:
De bedoeling is dus dat er kwam te staan: Het 3e getal is: 10Voer 5 getallen in:
2 7 10 23 100
Het 3e getal is: -858993460
Press any key to continue
Ik hoop dat iemand raad weet