Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Ik zou er niet aan beginnen. Ik denk dat dat binnen de kortste keren gaat lekken, hoe goed je ook lijmt. Je kunt dan beter de slangaansluitingen van je koelblok zo maken, dan je daar de slang overheen kunt doen, en dan met slangklemmen vastmaken.
Lijm is niet de handigste methode, maar een goede (siliconen)kit kan het, of wat zeker werkt, is vloeibare pakking. Daarmee kun je een deksel op een waterblok lijme en dat blijft op eigen kracht zitten. (Geen extra schroefjes oid.)
Die slang is wel flexibel dus je moet dan een lijm hebben wat daar echt goed aan hecht, en dan moet ie ook nog aan metaal hechten.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Anoniem: 787

Ik heb één jaar gedraaid met de (tuin-) slang gewoon in de aansluiting van de radiator gepropt.
Nix gelijmd.
Pastte precies, en lekte niet (totdat de aluminium radiator zelf lek raakte omdat ik - oen! - er wat bleekmiddel 'tegen algengroei' bijgooide).
Als je die slang verwarmt, kun je hem dan niet direct over de 15mm aansluiting schuiven?
Ik heb dat gedaan met tuinslang over 15mm knietjes, en dat draait al een half jaar lekvrij. En er zitten geen slangklemmen op!
't Is wel een enorm geworstel om die stugge slang over de aansluiting te wurmen!!
Anoniem: 5988
Schuif de slang over een stukje 10mm koperpijp, en lijm dit dan in de 15mm buis met een goede 2-componentenlijm. Vloeibare pakking (Curil bijv.) is niet echt in gemaakt om spleten te vullen, maar misschien werkt dat ook wel. Ik zou er niet op gokken.
Thanx voor alle reakties, ik heb de oplossing gevonden: de slang die in een 15 mm mof past, past ook precies over een 12 mm buis. Als daar dan nog een slangklem overheen gaat dan moet dat solide EN waterdicht zijn.
Dit heb ik geprobeerd, maar dat lukte echt niet. Met heel veel moeite kreeg ik de slang over een 1/2 inch slangtule maar dat ging ook al niet echt van harte.Anoniem: 787 schreef op 13 september 2002 @ 13:21:
Als je die slang verwarmt, kun je hem dan niet direct over de 15mm aansluiting schuiven?
Ik heb dat gedaan met tuinslang over 15mm knietjes, en dat draait al een half jaar lekvrij. En er zitten geen slangklemmen op!
't Is wel een enorm geworstel om die stugge slang over de aansluiting te wurmen!!
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Anoniem: 31381
Ik heb wel een keer zo'n groene slang aan de binnenkant van een 15mm koper stukje gelijmd. Ik geloof dat ik dat gedaan heb met epoxy lijm van bison.. Dit was om de slang aan de pomp te bevestigen, pomp stond in reservoir dus mocht er al een lek zijn was dat niet echt een probleem. Vast zat het wel
, kreeg het met geen mogelijk los bij het demonteren..
Pagina: 1