draadloze koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Door een k*t nieuwe huisgenoot die ontiegelijk kan zeiken zie ik mezelf genoodzaakt een koptelefoon te kopen.

Ik heb inmiddels een aantal topics op GoT hierover gelezen, ik ben er echter (nog) geen tegen gekomen over draadloze koptelefoons.

Ik heb de volgende eisen/ specs:
- draadloos
- licht
- oplaadbaar op het station, niet met batterijen
- wordt aangesloten op een Denon DRA 585-RD (versterker)
- voornamelijk voor het luisteren van muziek (acid/ techno/ trance enz)
- budget rond de € 100,-

Nu heb ik in de topics tot nu toe gelezen wel een aantal tips gehaald, ik ga iig in de winkel luisteren, maar ik wil voor mezelf eerst een aantal modellen op een rij zetten die ik wil gaan luisteren.

btw: Ik hoef niet perse een Sennheiser, als er iemand argumenten heeft ten opzichte van andere modellen hoor ik het graag.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Ga zeker naar Sehnheiser hoofdtelefoons kijken, goede prijs/kwaliteit verhoudingen!
Ik zou zo gauw even geen producten weten in die prijsklasse

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Zo vervelend is een koptelefoon nog niet hoor! Ik heb zelf een Sennheiser HD570 die echt super klinkt, iig een stuk beter dan mijn stereotorentje van 600 piek. Geloof dat de Sennheiser RS 65 erg goed was. Als je een draadloze Sennheiser koopt moet je wel even kijken of ze op infrarood of radiofrequentie zijn gebaseerd (RS serie is radiofrequentie dus groter bereik en vaak minder storing). Verder zou ik je circumaural headphones aanraden, dan zitten ze als het ware om je oren heen en niet direct erop (supra-aural, dat kan na een tijdje muziek luisteren vervelend worden). De 2 duurdere modellen van Sennheiser zijn ook beide circumaural.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 18:03

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik heb zelf ook een draadloze koptelefoon, de sennheiser t30. Deze werkt via radiofrequenties en was 200 gulden, jouw prijs dus ongeveer. Er zit een accu in die je kan opladen in het station. Ben er zelf tevreden mee.

iemand iets leuks?

Verwijderd

ik heb die Sennheiser RS 65 en ben er ZEER over te spreken.
zeer goede kwaliteit en door het gehele huis perfecte ontvangst. komt met twee accus zodat je altijd eentje hebt die opgeladen is.

een nadeeltje (naar mijn mening): als je hem afdoet, moet je um 180 graden draaien zodat hij goed op de standaard past. opzetten dus weer 180 graden draaien. beetje dom systeem vind ik het...

Verwijderd

sennhenser is de porsche van de koptelefoons!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23
ik heb sennheiser in-ear :)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

waarom draadloos? je kan voor 60 euro oid een koptelefoon kopen die beter is dan alle draadloze. en zeker voor 100 euro moet je niks verwachten, zeker die eisen die je er verder nog aan stelt.

ga voor een Senn 497 of 477 of 420 (als ik het goed heb) of een Philips. draadloos hoef je met die eisen en dat budget geen Sennheiser te proberen (zwaar, met een batterij en niet opladen op station), en andere merken zijn in elk opzicht waardeloos. mischien dat Vivanco wat heeft, maar goed geluid zou ik niet op rekenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 23:34:
waarom draadloos? je kan voor 60 euro oid een koptelefoon kopen die beter is dan alle draadloze. en zeker voor 100 euro moet je niks verwachten, zeker die eisen die je er verder nog aan stelt.

ga voor een Senn 497 of 477 of 420 (als ik het goed heb) of een Philips. draadloos hoef je met die eisen en dat budget geen Sennheiser te proberen (zwaar, met een batterij en niet opladen op station), en andere merken zijn in elk opzicht waardeloos. mischien dat Vivanco wat heeft, maar goed geluid zou ik niet op rekenen.
Ik had hier zelf een Vivanco(type ff kwijt maar was 400 gulden!!). Om te janken! Werkelijk waar. Heb dat ding 2 dagen later verpatst en heb een Sennheiser HD580 gekocht, dan maar geen draadloos.
Dus Vivanco zou ik niet aanraden, en ja ik heb hem goed getest hoor! M'n oren zijn ook niet slecht.

Het geluid was gewoon vreselijk 'dof'. Er zat totaal pit in en hij stoort ook als de neten. En hij's redelijk zwaar en lomp ook, erg kwetsbaar.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

fraggel schreef op 12 september 2002 @ 18:45:
Ik heb zelf een Sennheiser HD570 die echt super klinkt, iig een stuk beter dan mijn stereotorentje van 600 piek.

Daar is ook niet veel voor nodig he. Die 570 is nou niet bepaald een geweldig model, ook al is het voor het geld niet slecht.

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 01:28:
sennhenser is de porsche van de koptelefoons!

Yeah, right... Sennheiser is zo'n beetje het enige merk dat de meeste mensen kennen, maar in verhouding duur en zeker _niet_ de beste. Het is gewoon een populair merk waar je ook betaalt voor het merk.

Koop liever iets van AKG, Beyer Dynamic of Grado, en er zijn nog vele andere. Sennheiser heeft een commercieel geluid (ja, zelfs de HD600 is overal zo bejubeld wordt).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Als je een draadloze koptelefoon wilt kopen, moet je niet op een paar centen letten. Heb zelf eens een Philips geprobeerd, maar daar was de signaal/ruisverhouding errug slecht van. :r Gauw weer teruggebracht naar de winkel.

Ben nu ook in het gelukkige bezit van een wat duurdere Sennheiser, maar ben er vreselijk tevreden over. :*)

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ik heb zelf een Sony MDR-RF940R draadloze koptelefoon,
en gebruik hem nooit. Als je een het volume lekker oog zet, dan gaat hij erg kraken (met name bij de lage tonen, luister je "noordzee" muziek dan valt het nog wel mee, maar bij dance/trance/house dan heel erg). Je kan dit verhelpen door het ingangssignaal te verlagen, maar als je hem dan hard wilt zetten gaat hij over het hele spectrum ruisen).

Nu toch maar een met draad gekocht. Ben wezen luisteren naar de Sennheiser 570, en 590, een van AKG en 2 modelen van Beyer Dynamic.
Heb toen de Beyer Dynamic DT 531 gekocht. De sennheisers vond ik wat "dof" (al een stuk minder bij de 590, en de AKG te neutraal.

Wat ik hiermee wil zeggen is:
- met draad een stuk beter geluid dan met draadloos (draadloos heb je als eis, maar als je echt goed geluid wilt horen moet je hier toch nog even over nadenken)
- ga niet alleen sennheiser luisteren, maar probeer ook de andere goede merken.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:36
Ik zelf het laatst een sennheiser HD 590 gekocht (180 euro) en m'n pa heeft al een tijdje een draadloze sennheiser. Type weet ik ff niet meer, wel dat ie ongeveer even duur was als de mijne.
Die draadloze van m'n pa klinkt dus zwaar ruk. Vreselijk dof, zoals iemand anders ook al zei over draadloze koptelefoons. De mijne vind ik heerlijk. Zit perfect en het geluid is nog beter. Echt een heerlijk ding. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :)
Eerst wou ik ook een draadloze. Maar nadat ik ff kritisch naar die sennheiser van m'n pa had geluisterd, wist ik al gauw dat er maar een draadje aan moest... :)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 12:05:
[...]

Ik had hier zelf een Vivanco(type ff kwijt maar was 400 gulden!!). Om te janken! Werkelijk waar. Heb dat ding 2 dagen later verpatst en heb een Sennheiser HD580 gekocht, dan maar geen draadloos.
Dus Vivanco zou ik niet aanraden, en ja ik heb hem goed getest hoor! M'n oren zijn ook niet slecht.

Het geluid was gewoon vreselijk 'dof'. Er zat totaal pit in en hij stoort ook als de neten. En hij's redelijk zwaar en lomp ook, erg kwetsbaar.
Een vivanco van 400 piek?

Ik heb altijd veel vivanco verkocht, maar t blijft budged troep. Dan ben je of opgelicht, of je hebt een 0 teveel ingetiept naar mijn mening.

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Uiteindelijke koop:
Philips SBC HC8802

Waarom?
-Prijs: € 99,- (aanbeiding vanwege oud model)
-Comfort: Vergeleken met Sennheiser van dezelfde prijs, die had echter geen omsloten oren, de versie 1 duurder had het wel, scheelde echter € 40,-
-Oplaadbaar via station, echter wel met batterijen
-Goede ervaringen van mensen met zowel Sennheiser als Philips
-Gekeken naar overige merken, echter geen aantrekkelijke alternatieven

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de bas redelijk opgepept is, die heb ik dus moeten terugschroeven, daarna geeft ie prima geluid.

[ Voor 0% gewijzigd door Rotjeknor op 21-09-2002 01:35 . Reden: spelvout ]

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Pagina: 1