[WC] hoe en wat met een rad... (en een reservoir)

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
maar dan rijmt het niet meer...

Ten eerst: DE radiat0r.

ik wil een beetje tegen een normale prijs mijn waterkoeling bouwen. Maar nu vroeg ik me af of je het verschil tussen een ECHTE waterkoelingsrad en een autorad merkt. En of je het verschil tussen een maxxxpert :
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/305-334G.JPG
(50 euro)
en een blackice
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/435-465G.JPG
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/434-464G.JPG
(beiden ong. 80 euro)
merkt.

Als dat niet zo is neem ik 1 v/d de slooooooop namelijk. Merk je wel wat van een echte rad neem ik een maxxpert (scheelt 30 euro). Merk je ook nog verschil tussen die maxxxpert en die ander, dan ben ik de zak..

Ennuh een reservoir.

helpt dat ook nou nog echt? Ik hoorde dat het ei'k geen zak uitmaakt.. Als dat niet zo is hou ik geld over voor een 2e rad of een dure rad :D 8)7 8)7 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door 418O2 op 12-09-2002 17:47 . Reden: PICS! ]

Verwijderd

Anders ga je ff lekker zelf zoeken.. |:( Er is trouwens een woord voor wat jij bent: LUI! :D :D ;)

• 418O2
ik heb al naar reviews enzo gezocht, maar die zijn er niet. En er zijn wel es lui die zeggen " ik merk duidelijk dat mijn blackice speciaal voor waterkoeling is, want hij koelt beter " . Terwijl anderen zeggen: "Mijn rad van de sloop werkt net zo goed als een blackice ". Dat zijn gewoon gevoelens ( denk ik dan maar). En als iemand zegt " ik heb geen reservoir en dat maakt ook geen zak uit " is dat ook niet echt een onderbouwde mening. Dus ik wou gewoon weten wat iedereen hier er over denkt/weet..

ik heb geeneen reservoir/radiat0r review gezien.... ook niet gevonden dus..

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
418O2 schreef op 12 september 2002 @ 17:45:
. Maar nu vroeg ik me af of je het verschil tussen een ECHTE waterkoelingsrad en een autorad merkt.
wat is er onecht aan een kachelradiator uit een auto dan??

• 418O2
niet speciaal voor waterkoeling gemaakt. Dat bedoel ik dus. Maakt het echt wat uit, das ei'k wat ik weten wil...

Verwijderd

kijk ns bij http://www.overclockers.com staat een review over doorstroomsnelheden, warmteafgifte van verschillende rad's en ook nog een fijn artikel over wafoor vloeistof (Methanol !) ;)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46

Creesch

bla bla!

opzich maakt het niks uit lijkt mij...het verschil tussen de auto radiatoren en speciale is gewoon dat die er voor gemaakt zijn ook de goed maten hebben, qua kooling maakt het nix uit je zal soms autoradiatoren hebben van mark xdie heel goed koelen terwijl een speciaal gebouwde radiator van merk y dat niet doet als die van de auto, en andersom ook

qua prijs kan je beter naar een auto rad kijken denk ik

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik denk dat die black ice 2 het beste koelt... gevolgd door de maxxpert, en dan de black ice

denk dat je het beste voor die maxxpert kan gaan, al naar gelang hoe je hem in kan bouwen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• 418O2
ik denk ook maar dat ik naar een autorad ga kijken..

Maar over reservoirs:

zijn hier lui die zonder draaien en geen problemen hebben? of mensen die er wat van weten en het met me willen delen?

• Creesch

Creesch

bla bla!

als je zonder draait heb je wel een enorm reservoir nodig geloof ik... was iemand die had daar iets over berekend ofzo...owja in dat topic over een bureau mod ... atgast (die gaat een 70 liter reservoir maken :P)

Verwijderd

je bedoelt hij is al klaar of niet soms=> [rml][ WC] Bureau mod [ Pics][/rml]

:p

Verwijderd

Ik ben met een vriend al een tijdje aan het experimenteren met radiatoren. Nu heb ik die van die goser geleend, de verwarmingsradiator van een Seat Ibiza ('91). Autoradiatoren komen in allerlei soorten en maten. Degeen die ik nu heb is PRECIES even groot als 2 Pabst fans en dat is erg fijn. Hij is ongeveer 5 cm diep, en hij heeft echt zeker 100 keer zoveel lamelletjes als de radiators die bovenaan deze topic zijn gepost. De 'speciale' OC-radiators hebben dan ook veel meer moeite met de warmtewisseling van het water met de lucht. Op zich is dat niet zo heel erg belangrijk, want waterkoeling werkt eigenlijk altijd erg goed. Het enige verschil dat het maakt is hoeveel fans op welk voltage je moet hebben om wat voor een processor met wat voor overclock te koelen. Als ik mijn 1800+ niet overclock, kan ik 'm urenlang laten draaien helemaal ZONDER actieve koeling op de radiator (wel nog in de kast). Als ik 'm overclock heb ik 2 Pabst fans @ 7.5V nodig. Hij is nu 33C en hij wordt 36 als ik 'm stress. Ik ken ook iemand die 4 Pabst fans nodig heeft @ 12V op een radiator van OC-shop voor ongeveer hetzelfde resultaat. Dat maakt dus wat meer herrie.

Binnenkort ga ik experimenteren met de radiator van de airco van een Ford Ka. Dat ding is ong. 2 cm. dik, en heeft een opp. van ong 40 * 50 cm. Misschien dat dat helemaal zonder actieve koeling kan. Nadeel is wel weer dattie veel te groot is.

Ik kan in elk geval aanraden om bij de categorie 'verwarmingsradiatoren' bij de sloop te kijken. Die zijn redelijk klein en hebben heel veel lamellen.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

OliverBB schreef op 12 september 2002 @ 17:59:
[...]

wat is er onecht aan een kachelradiator uit een auto dan??
Precies, ik heb er een uit een oude ford 25x13 cm, staan 2 12x12 fan's op, gewoon super en lekker goedkoop.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Creesch

Creesch

bla bla!

nu we het er toch over hebben :) ik denk erover een radiator te nemen van een corsa (is precies 12x12 cm dus is lekker voor de fan) (moet ik hem ook vinden :D) iemand die er ook zo een heeft ? en hoe diep is ie ? (heb ik dus nog niet gevonden)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
craze_ schreef op 13 september 2002 @ 11:34:
nu we het er toch over hebben :) ik denk erover een radiator te nemen van een corsa (is precies 12x12 cm dus is lekker voor de fan)
geld dat voor elk bouwjaar van de corsa?
en wat mag zo'n ding ongeveer kosten?
ik moet komende week maar es naar de sloop, denk ik

• Creesch

Creesch

bla bla!

OliverBB schreef op 13 september 2002 @ 18:38:
[...]

geld dat voor elk bouwjaar van de corsa?
en wat mag zo'n ding ongeveer kosten?
ik moet komende week maar es naar de sloop, denk ik
geen idee, stond in dat ene topic over koperen auto rad's naja ik zie van de week wel als ik er langs kom

en anders een ander maatje

• 418O2
:D kheb net me oom gebeld (hijs schrijver voor autoweek) of hij misschien wat regelen kon.. En hij zou even kijken. Hij is goed bevriend met een man die oude golfjes en audi's sloopt, dus mijn hoop is daar op gevestigd! En ik ga toch aan een reservoir denk ik, anders moet ik een nieuwe pomp kopen ( de pomp die ik krijg ik beetje te luid voor boven water )
Pagina: 1