Toon posts:

MXStream en router probleem :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van mij heeft een ADSL internetverbinding via Planet Internet. Hij heeft nu een router (D-Link DI-804) gekocht en probeert nu zijn verbinding te delen, maar het werkt niet :(.

Hoe het aangesloten is:
Het modem met ethernetaansluiting zit nu aangesloten op de WAN-poort van de router. De twee PC's zitten op LAN-poort 1 en 2 aangesloten.

Wat we al geprobeerd hebben:
Andere kabels, het resetten van de router en het modem, het MAC-adres van de netwerkkaart die eerst gebruikt werd voor internet gecloned in de router en DHCP aan- en uitzetten op de PC's.

Via zijn PC kan hij wel naar de router surfen, dus hij kan wel configureren. Maar, als je nu naar de WAN-status kijkt, staan er overal streepjes. De router krijgt dus geen IP-adres e.d. van de DHCP-server (of het modem).

Wel moest hij "vroeger" altijd een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven bij het starten van de computer om op internet te kunnen. Het eerste wat toen in me op kwam is dat er misschien gewerkt wordt met PPPoE of VPN.

Wie heeft hier ervaring mee of weet wat het is en kan hem hier mee helpen?

Alvast bedankt...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 17:33:
Wie heeft hier ervaring mee of weet wat het is en kan hem hier mee helpen?
Er wordt inderdaad gewerkt met vpn (mits de modem niet getweakt is).
En daarbij moet je dus ook je username en wachtwoord opgeven, het lijkt me dus dat dit het probleem is.

Verwijderd

Volgens mij moet je de router 10.0.0.150 als IP adres geven, anders kan ie niet communiceren met de modem.

Heeft die router een optie een VPN te maken? Want dat heb je nodig, of je moet de modem tweaken.

Succes

Verwijderd

Van de website: http://www.dlink.com/products/broadband/di804/

The DI-804 provides special pass-through support for common VPN implementations including PPTP

Je hebt een router nodig die PPTP-client ondersteuning biedt. Dat heeft deze blijkbaar (nog) niet; misschien bij latere FW-upgrades (?).
Tip: omruilen voor eentje die dat wel kan, zoals Draytek, Linksys, oid.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
Kier hier eens: http://www.dlink.com.au/tech/faq/di804/di804_01.htm

bij question 2 hebben ze het over PPTP support en dat daar een firmware upgrade voor is met een site daarbij om te downloaden. Probeer dat eens.

Join het GoT Pulse-Team!