Toon posts:

2-pass encoden met DivX lukt me niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruim het programma DVDx om DVD's naar DivX om te zetten. Nu heb ik begrepen dat 2-pass encoding een betere kwaliteit oplevert, alleen lukt het mij niet :(

Wat ik doe:
1) 2-pass, first pass, opslaan --> file1.avi
2) 2-pass, second pass, opslaan --> file2.avi

1) 2-pass, first pass, opslaan file1.avi
2) 2-pass, second pass, opslaan file1.avi

Allebei de manieren lukt het niet. Of geen beeld, of half beeld met rare kleuren. Heb niks aan de instellingen van de film gewijzigd tussen first en second pass dus daar ligt het niet aan. Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt?

//Aan de Moderator
Doe dit nou niet meteen op slot omdat er op internet "zoveel" over te vinden is, over dit probleem kan ik dus niks vinden. Wel in het frans ofzo ja, maar daar heb ik niet veel aan.
En Tweakers, ga dit nou niet meteen quoten met een of andere link, maar geef liever een oplossing.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:00
Optie 2 is goed, maar vergeet niet in beide gevallen het vinkje "add job to list and defer processing" aan te zetten, om vervolgens met F4 de boel werkelijk te starten

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
GarBaGe schreef op 12 september 2002 @ 17:05:
Optie 2 is goed, maar vergeet niet in beide gevallen het vinkje "add job to list and defer processing" aan te zetten, om vervolgens met F4 de boel werkelijk te starten
Euhh, heb jij het over DVDx ???

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Je hebt 't dus over de DivX5 codec begrijp ik. Gebruik je soms een paar geavanceerde features van de codec zelf? Zoals Psychovisual enhancements? Dat wil nogal eens buggy zijn namelijk.

Oh ja, sommige gekraakte versies van die codec willen ook wel eens zulke effecten geven

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

home.wish.net/~kvdzalm/divxguide.html

mijn 'eigen' guide, naar een guide van doom9.net, in het Nederlands, voor 2-pass encoding

Mother, will they like this song?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik encode al met succes in 2-pass xvid. Belangrijke punt is dat je weet waar file.stat staat. zonder die file zal het mislukken of crashen. In 1 pass wordt ie aangemaakt en bij 2 pass wordt ie gelezen.
Pagina: 1