Ik gebruim het programma DVDx om DVD's naar DivX om te zetten. Nu heb ik begrepen dat 2-pass encoding een betere kwaliteit oplevert, alleen lukt het mij niet 
Wat ik doe:
1) 2-pass, first pass, opslaan --> file1.avi
2) 2-pass, second pass, opslaan --> file2.avi
1) 2-pass, first pass, opslaan file1.avi
2) 2-pass, second pass, opslaan file1.avi
Allebei de manieren lukt het niet. Of geen beeld, of half beeld met rare kleuren. Heb niks aan de instellingen van de film gewijzigd tussen first en second pass dus daar ligt het niet aan. Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt?
//Aan de Moderator
Doe dit nou niet meteen op slot omdat er op internet "zoveel" over te vinden is, over dit probleem kan ik dus niks vinden. Wel in het frans ofzo ja, maar daar heb ik niet veel aan.
En Tweakers, ga dit nou niet meteen quoten met een of andere link, maar geef liever een oplossing.
Wat ik doe:
1) 2-pass, first pass, opslaan --> file1.avi
2) 2-pass, second pass, opslaan --> file2.avi
1) 2-pass, first pass, opslaan file1.avi
2) 2-pass, second pass, opslaan file1.avi
Allebei de manieren lukt het niet. Of geen beeld, of half beeld met rare kleuren. Heb niks aan de instellingen van de film gewijzigd tussen first en second pass dus daar ligt het niet aan. Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt?
//Aan de Moderator
Doe dit nou niet meteen op slot omdat er op internet "zoveel" over te vinden is, over dit probleem kan ik dus niks vinden. Wel in het frans ofzo ja, maar daar heb ik niet veel aan.
En Tweakers, ga dit nou niet meteen quoten met een of andere link, maar geef liever een oplossing.