Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[El] Online leds en elco's bestellen

Pagina: 1
Acties:

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik wil online leds bestellen. Natuurlijk ken ik de conrad, maar uit die site word ik totaal geen wijs.

Het moeten een aantal blauwe leds, gele, groene en rode leds worden die 5V of 12V moeten kunnen verdragen.

Wie kent goede online electronica winkels en heeft daar misschien zelfs ervaring mee?

Verwijderd

Leds verdragen geen 12 volt, daarvoor zul je weerstandjes moeten gebruiken

• SlaadjeBla
Sommige hebben interne weerstanden toch? Die mogen wat mij betreft ook.

Verwijderd

jeps, lijkt me logisch dat je met weerstanden in de weer moet..
Je kan beter langs de elektro boer bij jouw in de buurt gaan.. gaat sneller/veiliger

• SlaadjeBla
Dat is het probleem, ik weet er hier geen enkele in de buurt te zitten (Achterhoek, Gelderland)

Verwijderd

gouden gids / scoot...er is er vast wel een in de buurt, kan je persoonlijke uitleg vragen over de weerstandjes, is misschien wel handig..

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 09:22
Gelderland heeft geen achterhoek!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 17:02:
Leds verdragen geen 12 volt, daarvoor zul je weerstandjes moeten gebruiken
er bestaan ook 12 volt leds en nog veel meer soorten volts

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

die leds zijn (als je ze al kunt krijgen) loeiduur! en bleuw is er nog niet denkik, nog ff een jhaar of 2 wachten

Electronics development

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Stuut en Bruin doet toch ook aan online bestellen? 't Is iig. een topwinkel!!!

EDIT: Losse LEDs en weerstandjes zijn inderdaad VEEEEEEEEEL beter, gewoonweg om de prijs en keuzemogelijkheden! :)

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Voor onderdelen maak ik zelf meestal gebruik van conrad. Als je even wat beter kijkt zul je zien dat de indeling van de site toch redelijk mee valt.

Ook bestel ik regelmatig bij Futurlec.com
Ondanks dat het een amerikaans bedrijf is bedragen de verzendkosten slechts U$ 4 en heb je de goederen vaak binnen enkele dagen in huis. Vooral zaken als microprocessoren zijn er soms errug goedkoop.

Verder is farnell een bekende online leverancier. De verzendkosten zijn echter wel hoog voor een particulier.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik conrad de beste, maar de iets zoeken op de site is niet echt bij. Het makkelijkste werkt het met catalogus en website samen. Eerst plaatjes kijken in het boek dan nummer invullen en kijken of het nog voorradig is.

Verwijderd

AFR schreef op 12 september 2002 @ 23:36:
Voor onderdelen maak ik zelf meestal gebruik van conrad. Als je even wat beter kijkt zul je zien dat de indeling van de site toch redelijk mee valt.
Even wat beter kijkt? Dat zal niet helpen als de gezochte componenten niet op de juiste plaats staan.

Gezien het aantal klachten is het duidelijk dat er structureel iets mis is met die site.
Pagina: 1