Het is me duidelijk dat je met de standaard Audigy een AC3 stream kunt doorgeven aan een decoder.
Creative zegt daarover:
"Hoe kan ik mijn Dolby Digital A/V Dolby-versterker gebruiken om Dolby
Digital DVD-films af te spelen?
U hebt een software DVD-speler nodig. Zorg dat u zijn audiofuncties
configureert om S/PDIF-output mogelijk te maken. Vervolgens moet u de Sound
Blaster® AudigyT configureren om Dolby Digital (AC-3) inhoud door te laten
door in de Surround Mixer de functie "AC-3 Decode" uit te schakelen en
"Digital Output Only" te activeren. Raadpleeg de startgids voor meer
details. U hebt ook een mono minijack-RCA kabel nodig om de
digitaal/analoog-outputconnector van de Sound Blaster® AudigyT-kaart te
verbinden met de Dolby Digital PCM-input van uw Dolby Digital
A/V-versterker."
OK. Hoe zit het dan met DTS doorsturenmet de standaard Audigy? Enige info die Creative geeft is dat je voor DTS PowerDVD of WinDVD moet hebben, en dan over vijf analoge kanalen moet verdelen (behalve als je een Creative speakerset hebt, dan kan het met 1 digitale kabel...)
En over de Audigy Platinum: hij heeft voorop zowel een optische als een Coaxiale SPDIF uitgang. Die kunnen gebruikt worden om Dolby Digital door te sturen. Kunnen ze ook gebruikt worden om DTS door te sturen? Het lijkt zo logisch om er gewoon van uit te gaan dat het kan omdat het SPDIF is, maar Creative maakt overal melding van behalve dit....
Creative zegt daarover:
"Hoe kan ik mijn Dolby Digital A/V Dolby-versterker gebruiken om Dolby
Digital DVD-films af te spelen?
U hebt een software DVD-speler nodig. Zorg dat u zijn audiofuncties
configureert om S/PDIF-output mogelijk te maken. Vervolgens moet u de Sound
Blaster® AudigyT configureren om Dolby Digital (AC-3) inhoud door te laten
door in de Surround Mixer de functie "AC-3 Decode" uit te schakelen en
"Digital Output Only" te activeren. Raadpleeg de startgids voor meer
details. U hebt ook een mono minijack-RCA kabel nodig om de
digitaal/analoog-outputconnector van de Sound Blaster® AudigyT-kaart te
verbinden met de Dolby Digital PCM-input van uw Dolby Digital
A/V-versterker."
OK. Hoe zit het dan met DTS doorsturenmet de standaard Audigy? Enige info die Creative geeft is dat je voor DTS PowerDVD of WinDVD moet hebben, en dan over vijf analoge kanalen moet verdelen (behalve als je een Creative speakerset hebt, dan kan het met 1 digitale kabel...)
En over de Audigy Platinum: hij heeft voorop zowel een optische als een Coaxiale SPDIF uitgang. Die kunnen gebruikt worden om Dolby Digital door te sturen. Kunnen ze ook gebruikt worden om DTS door te sturen? Het lijkt zo logisch om er gewoon van uit te gaan dat het kan omdat het SPDIF is, maar Creative maakt overal melding van behalve dit....
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB