Toon posts:

[PHP] Str_replace probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn forum wilde ik graag de adres balk uitlezen en zo een print link geven. Het principe gaat als volgt; iemand gaat naar start1.php?page=forum&topic=10 vervolgens wordt dit adres uitgelezen...start1.php wordt veranderd in startprint.php en die link wordt gegeven om uit te printen. De gebruiker krijgt dus een link naar startprint.php?page=forum&topic=10.
Ik heb het volgende script gemaakt:

PHP:
1
2
3
4
<? $printopdracht = "<script language='javascript'>document.write(location.href)</script>";
$printopdracht1 = str_replace("start1.php", "startprint.php", $printopdracht);
echo $printopdracht1;
?>

probleem is nu dat als ik dus $printopdracht1 echo dat ik dan keurig netjes mijndomein/start.php?page=forum&topic=10 krijg en het moet mijndomein/startprint.php?page=forum&topic=10 zijn...ik kom er echt niet uit...heb al van alles geprobeerd. Doe ik iets fout of kan str_replace het niet vervangen ofzo?

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
In de string "<script language='javascript'>document.write(location.href)</script>" komt geen "start1.php" voor dus kan ie het ook niet vervangen.

PHP wordt server-side geparsed, en javascript client-side.

Dus dit gaat niet werken...

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Euhm... Weet je zeker dat dit werkt? (hint: verschil server- en clientside?)

Volgens mij staat in $printopdracht gewoon die string met <script ... </script>
str_replace kan niets replacen, omdat in die string geen start1.php voorkomt, dus komt in $printopdracht1 gewoon dezelfde string te staan als in $printopdracht...

Maar als jij als zegt dat je toch gewoon mijndomein/start.php te zien krijgt als je $printopdracht1 echoed????

Maargoed, ik heb ook al weer een hele dag achter de rug, dus als ik het mis heb (ik denk het niet :P)....

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan de adresbalk uitlezen in php? ($HTTP_HOST werkt toch niet hierbij?)

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Controleer het eens met php_info() ;)

iets in de geest van $REQUEST_URI

Verwijderd

RdeTuinman schreef op 12 september 2002 @ 17:17:
Controleer het eens met php_info() ;)

iets in de geest van $REQUEST_URI
Klopt als een bus :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 17:10:
hoe kan ik dan de adresbalk uitlezen in php? ($HTTP_HOST werkt toch niet hierbij?)

Niet, php heeft toch helemaal niks uit te staan met je browser :?
Hoe kan ie dan bij je browser aan allerlei parameters gaan knoeien?
Pagina: 1