Toon posts:

Epox Mobo problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer staan met een Epox K8H3+ mobo, een Athlon 2200+ en 512MB DDR geheugen erop. Het gehele systeem liep perfect door de installatie van Windows XP heen, tijdens de eerste keer booten ging het echter mis: het systeem blijft een tijd hangen en reset opeens. Voor de reset wordt heel kort eventjes een XP-bsod weergegeven, waar ik net "unknown error" en "memory dump" kon lezen. Meer echter niet, dan is het alweer weg.

Wat kan dit probleem zijn? Aangezien er als insteekkaart alleen een AGP kaartje inzit lijkt me dit niet een probleem te zijn. Het systeem is voorzien van een 300W voeding en een 80mm TigerTerm koeler.

Het enige vreemde wat ik kan vinden, is dat het moederbord aangeeft dat de CPU een dikke 80 graden is. Ik kan me dit bij een XP 2200+ moeilijk voorstellen. Als ik aan de heatsink voel, lijkt mij de temperatuur uiterlijk een graad of 35 te zijn. Zou hier het probleem kunnen zitten? Het lijkt me vrij sterk, aangezien de heatsink echt goed gemonteerd is...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
Aan die "memory dump" te zien, zou je mischien brak geheugen hebben. Ik zou eerst voor de zekerheid nogmaals eens Windows erop installeren. Daar het na de reboot mis ging, mischien daardoor iets goed mis met Windows zelf. Daarna kan je mischien je geheugen controleren.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel loopt MemtestX86 op die computer. Ik ben inmiddels over de 70% en nog geen fout gevonden...

Verwijderd

Topicstarter
Memtest voltooid zonder errors..

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Alles loshalen en weer opnieuw in elkaar zetten. Inclusief processor + koeler.
Ook installatie toch maar even doen met een (tijdelijk) andere reep geheugen.

Succes.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

brakke bios, je zegt zelf dat je temp al 80graden is. Je kan een nieuwe bios-flash overwegen. Wat voor een voeding heb je (naam)heb je anders nog een zwaardere voeding waarmee je het kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
voeding? merkloos
ik kan nog wel met een andere voeding testen, ik heb zelf een 300W testvoeding (merkloos) liggen

nieuwe bios? tja kan ik proberen... maar wel vreemd!

zou ook de partitionering van de hdd het probleem kunnen zijn? er zit momenteel een 60gb ibm in, maar er is maar 10gb van gepartitioneerd, de rest is vrij...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm om de een of andere vreemde reden wordt de hdd ook maar als PIO4 herkend... terwijl ik toch echt een ata100 kabel heb gebruikt..

Verwijderd

check jumpers
en anders zou ik je bordje toch effie's terug brengen

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe install gedaan, geen verschil.
Hdd anders gepartitioneerd, geen verschil.
Geheugen gewisselt, geen verschil.

Tja ik ga verder zoeken...

Verwijderd

als je koeler niet warm is (het element dan ) zou je dan niet denken dat het ding gewoon geen of zeer slecht contact maakt met de CPU ?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Waar blijkt het aan te liggen? De videokaart! De TNT2 die erop zat (ja een TNT2 ja;)) heb ik vervangen door mijn oude VooDoo 3-2000 (oc'ed) en deze werkt geweldig.

Conclusie: of de TNT2 is kapot, of deze wil niet samenwerken met een Epox 8K3A.

Ohja... de HDD wordt nu ook als ATA100 schijf herkend: ik heb de BIOS geflasht.
Pagina: 1