Toon posts:

Oldschool 486 geluidskaart troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naast mijn normale pc een oldschool gamepc'tje gemaakt. Een 486DX33 met 16mb intern en 2speed cdrom draaiend onder DOS 6.2 _/-\o_. Allemaal leuk, maar het geluid is een ander verhaal.

Ik heb nog een AWE32pnp liggen (zo'n hele grote) maar die krijg ik niet aan de praat, ook niet met ICU (voor de mensen die het kennen). Waarschijnlijk onmogelijk om een pnp kaart nog in een 486 aan de praat te krijgen.
Daarom heb ik mijn hoop gevestigd op een es1868f (ess audiodrive) waarvan op internet wordt vermeld dat het ding ook geschikt is voor DOS, maar niemand heeft er drivers voor. Allemaal win3.11 of hoger. |:(

Kan iemand mij helpen? Ik wil graag geluid, want MK2 en Fury of the Furies zijn toch veel leuker met muziek dan op een PC speaker.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Hmm.....ik zou eens kunnen zoeken naar me oude AWE32 diskettes, heeft het altijd gedaan bij mij onder dos. Ook niet autoexec.bat en config.sys eventueel de irq's enzo veranderen.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

in mijn autoexec staan de volgende regels voor een AWE64:

code:
1
2
3
4
5
C:\>SET SOUND=c:\creative\ctsnd

C:\>SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E MODE:0

C:\>SET BLASTER=A280 I10 D3 H7 P330 E680 T6

Ik weet niet of de driver voor AWE64 geschikt is voor 32. Zijn de drivers niet meer op de website van creative te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
De drivers voor de AWE32pnp voor dos heb ik wel. Ik heb alleen dat die kaart niet geschikt is voor zo'n oude pc. Het gaat mij nu op mijn nieuwe probeersel en dat is de ES1868f (van ESS). Hiervan staat op internet dat het een kaart is die ook onder dos werkt, maar niemand heeft de drivers ervoor.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:21
www.driverguide.com al geprobeerd login drivers pass all

And this !! Is to go even further beyond!!!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Mijn AWE 32 heeft altijd perfect gewerkt op m'n 486 onder DOS en Windows 3.11.
Deze kaart heb ik een paar maanden geleden pas vervangen voor een SB Live! 5.1. (natuurlijk heb ik ondertussen wel wat andere computers gehad, maar de AWE32 meegenomen).

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:33:
De drivers voor de AWE32pnp voor dos heb ik wel. Ik heb alleen dat die kaart niet geschikt is voor zo'n oude pc. Het gaat mij nu op mijn nieuwe probeersel en dat is de ES1868f (van ESS). Hiervan staat op internet dat het een kaart is die ook onder dos werkt, maar niemand heeft de drivers ervoor.
Ik geloof daar niet zo in.. dat ie niet zou kunnen werken in een 486. Dat ding was er volgens mij eerder dan de pentium nog.
Ik heb dat ook gehad met een SB16PnP in een 386 maar met ICU werkt het wel.. maar dat ging niet zonder slag of stoot. Dus voor je ICU opgeeft zou ik het nog een keer proberen even.

Saved by the buoyancy of citrus

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
moet gewoon werken.... khad ook een awe32pnp in m'n 486 onder dos 6.22

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33

Rival24

I'll Be Back

ff om te onderbreken...

Ik wil mijn SB live 1024 ook geluid laten produceren in DOS d.m.v een bootdisk (dualboot heb ik geen zin in).

Is dit regeltje in principe al genoeg als ik dat in mijn autoexec.bat zet?
SET BLASTER=A280 I10 D3 H7 P330 E680 T6

En hoe kan ik precies zien welke dma en irq stuff mijn geluidskaart gebruikt onder dos?
Pagina: 1