• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
hebben julllie nooit gedacht aan een automatisch slot bij fietsen??
lijkt me best :9~ :9~
zou het eigenlijk wel kunnen ???
want anders ga ik het wel maken ..............

Verwijderd

tuurlijk kan t, ik heb t al, enigste wat ik moet is sleutel omdraaien en de hendel na beneden trekken. auto genoeg voor mij

Verwijderd

Weg lopen en automatisch op slot denk ik dat hij bedoelt, of ala laguna, sleutel erin en op knopje druken (stilleto methode).

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoe wil je zo'n automatic slot realiseren :?

ala Axa slot, probleem als je spaak dan in de weg zit.
stuur slot zou welkunnen, maar dan moetie wel inwendig zitten, en dat zal je fiets wel enorm zwaarder maken.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• k5052
  • Laatst online: 19-12-2025
dat bedoelde ik , zoals bij een auto ,
dus zo'n remote aan je sleutelhanger en dan druk je erop en gaat ie op slot

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

kenny89 schreef op 12 september 2002 @ 17:58:
dat bedoelde ik , zoals bij een auto ,
dus zo'n remote aan je sleutelhanger en dan druk je erop en gaat ie op slot
Zoals er al hierboven staat lijkt het mij idd dat er een spaak in de weg kan zitten waardoor het niet zou lukken. Iets anders zou kunnen zijn is soort klemmen op de band zetten, een apparaat wat 2 blokjes tegen de band drukt waardoor fietsen vrijwel onmogelijk zou zijn

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb het een keer bij een mercedes dealer gevraagd of ze het in konden bouwen, dat ging niet :P :(

• Sukke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Kan ik dat dan ook op mijn huis krijgen?

lijkt me erg makkelijk als je het huis uit loopt en je drukt op een knopje om je deuren af te sluiten
kewl: central doorlocking voor je voor- en achterdeur tegelijk! :+

Fokke & Sukke

Verwijderd

Wat mogelijk is:

Sleutel erin, zacht drukje, slot open :)

• Nobby
  • Laatst online: 18:55

Nobby

Nuts!

Is wel een behoorlijke installatie en trekt volgens mij juist dieven aan! Moet je er direct een alarm op maken :)

Ik denk eerder dat je dit beter kunt realiseren op een scooter.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

DAlchemist schreef op 12 september 2002 @ 23:09:
Is wel een behoorlijke installatie en trekt volgens mij juist dieven aan! Moet je er direct een alarm op maken :)

Ik denk eerder dat je dit beter kunt realiseren op een scooter.
Zit eigenlijk al op een scooter; sleutel omdraaien en klaar :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Is best mogelijk denk ik en als je er maar voor zorgt dat de accu sterk genoeg is zodat het slot met genoeg kracht dicht gaat, heb je ook geen last dat de spaken in de weg zitten 8)7.
Maar ik denk dat je zo echt een slot krijgt dat duurder is dan de fiets, dan laten ze je fiets staan en nemen ze je slot mee :+.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb er ook weleens aan gedacht.

Een chip laten impanteren in je lichaam en in je fiets. Als de chip meer daneen x aantal meter van je fiets vandaan is gaat hij op slot. Zijn energie haalt hij uit zonnepanelen of van de dynamo en wordt opgeslagen in een accu in de stang. Natuurlijk moet er wel een manual override zijn met een cijfecombinatie of sleutel, mocht de accu leeg zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Johnny64 schreef op 13 september 2002 @ 00:12:
Ik heb er ook weleens aan gedacht.

Een chip laten impanteren in je lichaam en in je fiets. Als de chip meer daneen x aantal meter van je fiets vandaan is gaat hij op slot. Zijn energie haalt hij uit zonnepanelen of van de dynamo en wordt opgeslagen in een accu in de stang. Natuurlijk moet er wel een manual override zijn met een cijfecombinatie of sleutel, mocht de accu leeg zijn.

aan je sleutelhanger lijkt me minder drastisch :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Het grootste probleem bij fietsen is dat ze zo licht en makkelijk mee te tillen zijn. Je kan dan wel alle wielen op slot zetten, of zelfs de trappers en stuur.
Dan nog til je het zo mee in een wagen en dan is het toch weg.

Als je een "automatisch slot"gedoe wil doen zit het echter toch maar op die ideeen. Op een of andere manier het stuur, wielen, trappers op slot laten zetten automatisch.

Of misschien met een zender, als je weggaat gelijk wielen zichtbaar geblokkerd.
En nog beter: als iemand zonder die zender op je fiets gaat zitten en meer dan 5 meter aflegt, dat er dan 20cm lange naalden uit je zadel schieten, je wielen, stuur en trappers blokkeren >:)

(had ooit ook wel gefantaseerd over ultieme fiets. Dan had ik over diefstalbeveiliging gedacht dat bij alleen laten van fiets er overal kettingen de grond inschieten vanaf frame en zich verankeren aan grond :D en uiteraard scheermesscherpe uitsteksels die uit stuur, zadel en frame schieten >:) )

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zulk soort dingen zijn gewoon niet geschikt voor een fiets... een fiets is voor de meeste mensen een voorwerp dat je overal neergooit en gewoon in de regen en modder laat staan etc.. al die electrische snufjes (zonnepanelen :X) zijn gewoon binnen een half jaar kapot en dan gaat die fiets opeens niet meer automatisch op slot...... en het effectiefst is nog altijd een slot waarmee je je fiets ergens aan vast kunt zetten, want als je fiets niet vast staat kan ie alsnog meegenomen worden in een busje oid, al die electrische snufjes maken het daarbij alleen nog maar aantrekkelijker om hem te jatten.. En het automatisch ergens aan vast ankeren lijkt me nog weer een tikkeltje lastiger...

Kortom; slecht idee ;) :P Gewoon het allerduurste motorslot gebruiken, werkt het allerbeste.

Wat me wel handig lijkt is een slot waar je geen sleutel voor nodig bent.. dus een cijferslot oid (dan niet 1 die makkelijk te kraken is, zoals die goedkope kettingsloten met cijfercode). Misschien dmv een digitaal systeempje. Dan bedoel ik dus een cijferslot o pde plaats waar bij praktisch elke fiets zo'n axa ringslot zit (met sleuteltje)

• kmf
  • Niet online

kmf

Palomar schreef op 13 september 2002 @ 00:33:
zulk soort dingen zijn gewoon niet geschikt voor een fiets... een fiets is voor de meeste mensen een voorwerp dat je overal neergooit en gewoon in de regen en modder laat staan etc..
Eigenaren van dat soort fietsen zullen ook niet geinteresseerd zijn in zulke oplossingen. Maar ik gooi m'n fiets niet overal neer. Beetje duur daarvoor.
Wat me wel handig lijkt is een slot waar je geen sleutel voor nodig bent.. dus een cijferslot oid (dan niet 1 die makkelijk te kraken is, zoals die goedkope kettingsloten met cijfercode). Misschien dmv een digitaal systeempje. Dan bedoel ik dus een cijferslot o pde plaats waar bij praktisch elke fiets zo'n axa ringslot zit (met sleuteltje)

Ik vond dat slot dat je normaal gesproken in je stuurpen verbergd toch wel mooi (sloten zijn nou niet echt mooiste voorwerpen aan een fiets), alleen niet sterk genoeg :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
athlonkmf schreef op 13 september 2002 @ 00:51:

[...]

Eigenaren van dat soort fietsen zullen ook niet geinteresseerd zijn in zulke oplossingen. Maar ik gooi m'n fiets niet overal neer. Beetje duur daarvoor.
ja ok, met mn atb ga ik ook heel voorzichtig mee om enzo, maar daar hoef ik geen slot op te hebben :) (is puur voor het crossen en een slot staat ook lelijk) Maar electronica op een gemiddelde stadsfiets die dagelijks gebruikt wordt heeft het denk ik wel zwaar qua weersomstandigheden, in de regen staan etc... bij een scooter of auto kun je de electrospul nog een beetje wegwerken, bij een fiets is alles open en bloot. En ik bedoel ook niet echt dat iedereen zn fiets meters weggooit oid ;) maar in een fietsenstalling gebeurt al wel snel dat iemand langs je fiets stoot, of dat je fiets omvalt etc.. op den duur gaat alles dan gewoon kapot als je er niet supervoorzichtig mee bent.
Ik vond dat slot dat je normaal gesproken in je stuurpen verbergd toch wel mooi (sloten zijn nou niet echt mooiste voorwerpen aan een fiets), alleen niet sterk genoeg :)
ja een stuurslot lijkt me ook wel handig.. maar dan wel weer als extra slot, want de wielen draaien nog gewoon neem ik aan.. dus kan ie zo meegenomen worden.
Pagina: 1