Toon posts:

pci sloten kapot!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kprobeer met een pc via een netwerkkaartje en een kabelmodempie op het net te komen nu is het probleem dus dat dit niet lukt. (b.t.w. met mijn laptop kan ik wel gewoon het net opkomen dus verbinding is goed.)
Nu dacht ik zelf zal wel een rukke netwerkkaart zijn dus oude eruit nieuwe netwerkkaart erin (oude was zon intel 100 pro geval en de nieuwe is dat ook.) dit werkte helaas niet, ondanks dat de pc bij het opstarten de netwerkkaart netjes ziet en de installatie zelf afhandeld.

Dan maar een ander pci slot => result nul,nul
pc opnieuw installeren => result nul,nul

Het vreemde is nu dat voordat dit allemaal gebeurde ik met de desbetreffende pc eerst b.v. wel kon internetten maar niet ftp-en/peer2peer of andersom. (als er niet ge-internet kon worden kreeg je de algemene "kan dns server niet vinden... blabla melding" maar dan gelijk mijn laptop via hetzelfde kabeltje aan internet hangen en goahn met de banaan en no problem).
Later kreeg ik niet eens meer een ip adres toegewezen.

Wat is er nu aan de hand? Is het mijn mobo of zijn het de pci sloten die moeilijk doen. Of iets anders natuurlijk maar dit zijn de 2 mogelijkheden die ik nog kan verzinnen.

Verwijderd

euh tip1 : probeer iets duidelijker te zijn (zonder al te veel onzin in je vraag)

tip2: probeer je pci sloten is uit met een ander kaartje.. bijv. geluidskaartje ofzo.. dan weet je of het aan je slot ligt of aan je kaart/software/instellingen

Verwijderd

en stop je netwerkkaart is in een ander pci slot en kijk ook eens of je geen irq conflict heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 16:21:
en stop je netwerkkaart is in een ander pci slot en kijk ook eens of je geen irq conflict heb.
Dan maar een ander pci slot => result nul,nul => lezen ;)

Verwijderd

Je moederbord zal wel brak zijn :'(
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 16:22:
[...]

Dan maar een ander pci slot => result nul,nul => lezen ;)

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04
bij een oud moederbord wat ik ooit had, werkte mijn netwerkkaart ook nooit, tot ik erachter kwam dat de netwerkkaart alleen werkte in de bovenste pci-slot.......
had ik voor niets nieuwe kaarten gehaald....

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart werkt wel in alle pci sloten?!?

Kheb ook geen irq conflict.

En heb net een 3com kaartje geprobeerd en een realtek en dit helpt ook niet.

Ik vrees dat dat mijn mobo niet helemaal zuiver is ;(

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Welke windows (of linux :P) versie heb je? Probeer eens andere drivers ?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1