Toon posts:

Pinnacle Studio PCTV & Gentoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier vrienden die deze combinatie aan de praat hebben gekregen?
Standaard Video4Linux wil niet lukken, ziet hem namelijk op geen enkele manier.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Welke APP gebruik je? Heb je diens README en INSTALL files gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Yeah right, RTFM...
het is niet de eerste keer...
ik ben op zoek naar mensen die deze combinatie hebben

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Tjah, met "viedeo4linux" kun je meerdere dingen bedoelen, 'tis een "catch-all phrase".
Je zegt niet eens "WAT" precies "jou kaart" niet ziet.
En met zo'n attitude denk jij dat "mensen met deze combinatie" jou willen helpen? (hint)

Verwijderd

Topicstarter
zoek het stappenplan wat men uitgevoerd heeft om hem als een dev en vervolgens in zijn geheel te kunnen aanspreken en als videorecorder te gebruiken.

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
normaliter voor de onsteuning van een videokaart moet je i2c in je kernel hebben, de bttv en video4linux drivers hebben, de devices maakt de module of de kernel aan d8 ik bij gentoo, omdat je devfs gebruikt .. anders zit bij de bttv package een MAKEDEV scrip.

weet niet of het nog ze is, maar eerst was pinnacle en miro dezelfde hardware,
en in de CARDLIST staat dat je als option aan bttv card=39 moet meegeven.

heeft die kaart een hardware mpeg encoder?
geen id of je die aan het draaien krijgt. je kan het wel gewoon via de bttv in divx laten captueren van bv. nuppelvideo of vcr -> www.stack.nl/~brama (d8 ik)

suk6

[ Voor 0% gewijzigd door ny-hardcore op 12-09-2002 16:56 . Reden: oeps ..vergeten ]

cd /pub && more beer

Verwijderd

Op de video4linux lijst heb ik de afgelopen dagen nogal veel PCTV + PAL patches zien langsvliegen... Ik raadt je aan om de laatste BTTV-0.7 versie te proberen (http://www.bytesex.org/bttv/), en de video4linux mailinglist (zie http://www.redhat.com/) even af te zoeken voor de PCTV patches.

Op zich zou het overigens met de standaard BTTV in de kernel ook moeten werken - ik neem aan dat je de bttv.o card=X en tuner.o type=X opties (zie linux/Documentation/video4linux/bttv/CARDLIST) wel gebruikt? In dat geval, wat is de dmesg output en wat geeft (bv.) xawtv als je de bttv module hebt geladen? En evt. de /sbin/lsmod output is ook wel handig.

/me kent die BTTV driver inmiddels ook wel ongeveer als z'n broekzak... :Y).

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 16:18:
Yeah right, RTFM...
het is niet de eerste keer...
ik ben op zoek naar mensen die deze combinatie hebben
idd daar komt het op neer RTFM.
Hoezo niet de eerste keer? Zoveel topics heb je niet geopend hier.

Wat heb je aan mensen die deze combinatie hebben? Die kunnen je misschien helpen, maar de factor Gentoo doet er in dit verhaal niet zo toe. Linux is Linux, zeker wat hardware support betreft, en die PCTV studio is zo'n algemeen stuk hardware, dat werkt in alle distro's. En iedereen zou je er mee kunnen helpen, als je eerst je zelf hebt ingespannen door flink te zoeken en RTFM-en natuurlijk.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
ik heb ook een keer een topic gestart over deze tv-kaart.
Probleem is dat er een nieuwere versie is uitgebracht van deze kaart.
De 'oude' is aan de praat te krijgen onder linux maar de nieuwe nog niet.

Op de video4linux maillinglist zijn er meer mensen met hetzelfde probleem en er is iemand die een patch heeft uitgebracht. (heb ik alleen nog niet uitgeprobeerd)

Volgens Pinnacle heeft de nieuwe pinnacle PCTV pro kaart gebruikt de
Philips SAA 7134 (tuner chip) en de 'oude' Conexant CN878 chip

--edit--
quote: svdmeer
en die PCTV studio is zo'n algemeen stuk hardware, dat werkt in alle distro's. En iedereen zou je er mee kunnen helpen, als je eerst je zelf hebt ingespannen door flink te zoeken en RTFM-en natuurlijk.
aangezien ik ook een topic met dit probleem heb gepost en verder geen topics hierover te vinden zijn (en ook op GOOGLE en de maillinglist) moet je niet meteen RTFM gaan blaten

--edit II--
op reactie van iemand hierboven: deze patch is (nog) niet verwerkt in de nieuwste versie van bttv

[ Voor 0% gewijzigd door a casema user op 12-09-2002 19:13 . Reden: ff kwaad worden ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

a casema user schreef op 12 september 2002 @ 19:08:
aan te raden is gewoon even op de kaart te kijken en ook in het blikje

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

a casema user schreef op 12 september 2002 @ 19:08:
Hm? Dat wist ik niet. :D. nouja, dan moet je dus niet de bttv driver maar de saa7134 driver hebben (inclusief nieuwe kernel, bij voorbaat 2.4.19, en de video4linux2 patches van http://www.bytesex.org/patches/)
op reactie van iemand hierboven: deze patch is (nog) niet verwerkt in de nieuwste versie van bttv
Als het geen BTTV chip is maar een SAA7134 (Philips' opvolger van die brakke brooktree chip), dan werkt de BTTV driver sowieso al niet. :Y).

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 20:09:

Hm? Dat wist ik niet. :D. nouja, dan moet je dus niet de bttv driver maar de saa7134 driver hebben (inclusief nieuwe kernel, bij voorbaat 2.4.19, en de video4linux2 patches van http://www.bytesex.org/patches/)
ja, maar die leuke patch naar video4linux2 geeft bij mij zoveel errors dat het nieteens op het beeld past. Waarschijnlijk weer een gcc (3.1) probleem.
{standard input}:535: Error: symbol `__ksymtab_v4l2_masterclock_register' is already defined
{standard input}:542: Error: symbol `__kstrtab_v4l2_masterclock_unregister' is already defined
{standard input}:549: Error: symbol `__ksymtab_v4l2_masterclock_unregister' is already defined
{standard input}:556: Error: symbol `__kstrtab_v4l2_masterclock_gettime' is already defined
{standard input}:563: Error: symbol `__ksymtab_v4l2_masterclock_gettime' is already defined
{standard input}:570: Error: symbol `__kstrtab_v4l2_video_std_fps' is already defined
{standard input}:577: Error: symbol `__ksymtab_v4l2_video_std_fps' is already defined
{standard input}:584: Error: symbol `__kstrtab_v4l2_video_std_tpf' is already defined
{standard input}:591: Error: symbol `__ksymtab_v4l2_video_std_tpf' is already defined
{standard input}:598: Error: symbol `__kstrtab_v4l2_video_std_confirm' is already defined
{standard input}:605: Error: symbol `__ksymtab_v4l2_video_std_confirm' is already defined
{standard input}:612: Error: symbol `__kstrtab_v4l2_video_std_construct' is already defined
{standard input}:619: Error: symbol `__ksymtab_v4l2_video_std_construct' is already defined
make[2]: *** [v4l2-common.o] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/usr/local/v4l2'
make[1]: *** [_mod_/usr/local/v4l2] Fout 2
make[1]: Weggaan uit map `/usr/src/linux'
make: *** [default] Fout 2
Als het geen BTTV chip is maar een SAA7134 (Philips' opvolger van die brakke brooktree chip), dan werkt de BTTV driver sowieso al niet. :Y).
[/quote]
ow, ik heb ergens een SAA713x driver gevonden volgens mij.......... niet dat die werkte maar het ging om het idee. :(

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Klopt, http://www.bytesex.org/saa7134/

Linux is zooooooo makkelijk. :Y).
Pagina: 1