Ik heb een field in mijn MySQL.. bijvoorbeeld volgende tabel
CREATE TABLE newstemplate (
TemplateID int(5) unsigned NOT NULL auto_increment,
Template text,
Date timestamp(14) NOT NULL,
PRIMARY KEY (TemplateID)
) TYPE=MyISAM;
Ik heb een php class file. daarin zit een functie add()
Deze functie van class Template word aangesproken via een php file add_template.php als volgt een stukje
Ik krijg het datumveld maar niet gevuld.. ik heb geprobeert met de php functie time(). Ook heb ik NOW() en CURRENT_TIMESTAMP geprobeert en leeglaten zou ook moeten werken want dan zou die de datum pakken van het laatste proces ofzo.
het rare is dat ik in een andere tabel een timestamp heb die wel gewoon werkt. daar heb ik in de init functie $this->datum = time() staan en deze word vervolgs geinsert in de database. Doe ik ditzelfde trucje op deze tabel werkt het weer niet
Wat doe ik fout en hoe los ik het nu eindelijk goed op..
CREATE TABLE newstemplate (
TemplateID int(5) unsigned NOT NULL auto_increment,
Template text,
Date timestamp(14) NOT NULL,
PRIMARY KEY (TemplateID)
) TYPE=MyISAM;
Ik heb een php class file. daarin zit een functie add()
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Function Add() { if ($this->Original != "") { mysql_query("INSERT INTO newstemplate (TemplateID, Template, Date) VALUES ('0','$this->Original','0')") or die(mysql_error()); } else { $this->Errorprocessing = "Error Template is empty"; } } |
Deze functie van class Template word aangesproken via een php file add_template.php als volgt een stukje
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if ($addnews){ $ClsTemplate = new Template; $ClsTemplate->Original = addslashes($Inhoud); $ClsTemplate->Init(); $ClsTemplate->Add(); $error = $ClsTemplate->Errorreporting; if ($error == ""){ $succes = 1; } else { $succes = 0; } } |
Ik krijg het datumveld maar niet gevuld.. ik heb geprobeert met de php functie time(). Ook heb ik NOW() en CURRENT_TIMESTAMP geprobeert en leeglaten zou ook moeten werken want dan zou die de datum pakken van het laatste proces ofzo.
het rare is dat ik in een andere tabel een timestamp heb die wel gewoon werkt. daar heb ik in de init functie $this->datum = time() staan en deze word vervolgs geinsert in de database. Doe ik ditzelfde trucje op deze tabel werkt het weer niet