Toon posts:

Gentoo 1.4

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, is er misschien iemand die kan vertellen wanneer 1.4 uitkomt?

8)7

Verwijderd

eehm die is toch in beta fase

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:12
"Wanneer 'ie uitkomt"

Enige antwoord dat je gaat krijgen op die vraag.

Overigens hoef je echt niet op 1.4 te gaan wachten hoor, je kunt nu al prima overstappen op gcc-3.2. Lees dan wel eerst het topic in de gentoo-forums (sticky topic bovenin Portage & Programming, kan de link niet geven want de site lijkt nu down te zijn) goed door!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op dit moment nog wel, final stage, uiteindelijk wordt deze als 1.4 uitgebracht.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:06
toevallig heb ik vanochtend een stage1 tbz van 1.4 (beta) opgehaald en daarin was /etc/make.profile gelinkt naar /usr/portage/default-x86-2.0, welke overigens niet bestond. Ziet er dus naar uit dat 1.4 nooit uit zal komen en dat de volgende uitgave nummer 2.0 zal zijn. Ohja, de standaard compiler is gcc 3.2 :) Wanneer.... tsja, op de gentoo forums wordt er al een maand over gespeculeerd maar ik denk dat de developpers wachten totdat alles compileert met gcc 3.2. Gun ze de tijd, want het is wel een major overstap!

[ Voor 0% gewijzigd door balk op 12-09-2002 16:15 . Reden: verduidelijking ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

niet om vervelend te doen hoor, maar als je toch op een forum registreert om deze vraag te stellen, denk ik dat ze je op de fora van Gentoo verder hadden kunnen helpen dan wij dat kunnen. Dit is de link waar Wilke het over heeft trouwens: http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=11963

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is alleen zo dat daar door niemand over 1.4 gesproken wordt en ook niet gereageert.... dis toch niet voor niks een NOS

Verwijderd

ik heb ook die stage 1 genomen, en gewoon de link veranderd naar 1.4, werkt prima

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 16:17:
Ja, het is alleen zo dat daar door niemand over 1.4 gesproken wordt en ook niet gereageert.... dis toch niet voor niks een NOS
er waren hier al meerdere topics over geweest hoor pas nog, beter zoeken ;)
en kijk eens op irc openprojects.org #gentoo of #gentoo-nl, als je meteen antwoord wil hebben

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

(jarig!)
Wanneer deze uitkomt is nog steeds niet duidelijk. Wat wel duidelijk is dat op de Ibiblio server ( http://www.ibiblio.org/pu.../gentoo/releases/1.4_rc1/ ) de eerste Release Candidate geariveerd is :) . En om maar eens een WID uitspraak te doen.
Hij komt "When It's Done" :P .

Verwijderd

rc1 van 1.4 is op de mirrors verschenen gisteren

meer info hier (ckecklist)

Verwijderd

damn , juist te laat :)

• zwik

zwik

randomized

(jarig!)

Verwijderd

Heb sinds, 1 dag mandrake linux 8.2 er op staan en WOW linux ROELT echt, het is dat het zo moeilijk is maar anders stapt iedereen over op linux! :) LINUX ROELT

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:12
Mandrake moeilijk? Hmmm :P

Verwijderd

Topicstarter
mandrake is voor dummies!!!

Verwijderd

Mandrake is mischien nog zieliger dan Win2000. IMHO zijn Mandrake & RedHat & SuSE allemaal dezelfde BS : kinderspul!

De enige distro's die van mij de term LINUX verdienen zijn : Debian (the stable one), Gentoo (the fast one (i686)), en slackware (the other one :D).

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
offtopic:
Ja deze opmerking heeft veel waarde voor dit topic.....

Verwijderd

Zijn er dan veel verschillen tussen mandrake en gentoo, ik heb ze beide op m'n compu staan en gebruik liever mandrake. Daar staat alles direct al goed vind ik. En dat is waarschijnl;ijk ook de reden waarom linux op de desktop zo moeilijk gaat. De meeste mensen vinden windows "goed genoeg" en strompelen lekker verder met word enzo. passende uitspraak:
give a man a fish and he will eat one day..
teach a man to fish so he will eat all days, he gets angry because you didn't gave him a fish

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Om toch nog ontopic te blijven.
Als je gentoo 1.2 update naar gcc-3.2 en alles opnieuw laat compillen heb je toch eigenlijk gentoo 1.4 of zie ik het nu helemaal verkeerd en zijn er nog andere essentiele verschillen.

• zwik

zwik

randomized

(jarig!)
Haldo schreef op 12 september 2002 @ 19:59:
Om toch nog ontopic te blijven.
Als je gentoo 1.2 update naar gcc-3.2 en alles opnieuw laat compillen heb je toch eigenlijk gentoo 1.4 of zie ik het nu helemaal verkeerd en zijn er nog andere essentiele verschillen.
Hier heb je helemaal gelijk in :) . Het werkt volgens mij het ongeveer hetzelfde als bij Debian. Je kan gewoon upgraden indien je dat nodig vind.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Bijna hetzelfde.

De Gentoo developers zullen ongetwijfeld de bootscripts e.d. ook nalopen en updaten waar nodig, maar veel verschil zal er niet in zitten. Maar als je toch alles opnieuw compiled, is een schone start dan niet prettiger? Je instellingen kun je elders wel bewaren tijdelijk.
Mandrake is mischien nog zieliger dan Win2000. IMHO zijn Mandrake & RedHat & SuSE allemaal dezelfde BS : kinderspul!
Ik mis hier de NOS/Linux-spirit. Dat jij/wij met Gentoo overweg kunnen, of borsthaar kweken met Slackware of een apt kunnen getten met Debian zegt niet dat andere distro's minder zijn. De meeste computergebruikers die zelf Windows goed kunnen configureren kunnen ook zelf Red Hat installeren en gebruiken, dat is de kracht van die distro. Zo valt voor elk OS wel wat goeds te zeggen, zelfs (of juist?) Windows XP (ok ok, Windows ME niet, en Mac OS.. tja.. ;))

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 16:07:
Hoi, is er misschien iemand die kan vertellen wanneer 1.4 uitkomt?

8)7

Mja, zoals al gezegd kun je daarvoor het beste kijken op de Gentoo site, maar over het algemeen worden er bij Free software projecten toch geen deadlines gesteld.
Ik vind de vraag nou niet echt iets dat hier op het forum thuis hoort, en de manier waarop je de vraag stelt daagt ook niet echt uit tot enige interessante discussie erover... Ik doe dit topic dus maar dicht.

Dan wil ik nog wat opmerken over de grote hoeveelheid offtopic reacties en wat geflame, zoals deze post:
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 19:31:
Dat is hier dus NIET de bedoeling, ok?

Je mag best je mening geven, maar dan wel een beetje op een fatsoenlijke manier, en hou het een beetje ontopic aub.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.