Monteren cooler alpha 8045

Pagina: 1
Acties:

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Het zal wel een domme vraag zijn, maar ik kan er niks over vinden. Ik ga binnenkort een nieuwe cpu cooler kopen, en nu zit ik te twijfelen tussen de zalman 6000CU en de alpha 8045. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste, alleen ik zit nog een beetje met het monteren. Dit gaat heb ik begrepen mbv 4 schroefjes in de hoeken die je aan moet draaien. Maar hoe weet je nou tot hoever je moet draaien? Als je ze te los aandraait draait dan wordt de cpu te warm, en draai je ze te hard aan dan heb je kans dat de core breekt. Of zie ik dit helemaal verkeerd :?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Kan je deze volgens mij niet gewoon aandraaien totdat deze handvast zit?

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
M.I.G. schreef op 12 september 2002 @ 15:55:
Kan je deze volgens mij niet gewoon aandraaien totdat deze handvast zit?
Hmm, dat zou ook heel goed kunnen. Iemand die dit kan bevestigen?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Hier klikken voor de installation guide voor de Alpha 8045.

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Flex schreef op 12 september 2002 @ 16:00:
Hier klikken voor de installation guide voor de Alpha 8045.
Ah thx! Gewoon aandraaien tot ze niet meer verder kunnen idd :)
Dan wordt het dus deze alpha. Het montageprincipe van deze sprak mij nl wel aan, aangezien ik redelijk vaak naar een lan ga heb ik geen zin in een afgebroken socket :) Bij die zalman is, aangezien deze zwaarder is dan de amdspecificatie, deze kans juist extra groot.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
De veren die in de ALPHA zitten zorgen er gewoon voor dat er niks kapot kan gaan. En die PAL is zeker een goede keus (mol je een stuk minder cpu's mee dan andere koelers >:))

Dato DUO synth voor twee

• Flex
Witsflow schreef op 12 september 2002 @ 16:13:
[...]

Ah thx! Gewoon aandraaien tot ze niet meer verder kunnen idd :)
Dan wordt het dus deze alpha. Het montageprincipe van deze sprak mij nl wel aan, aangezien ik redelijk vaak naar een lan ga heb ik geen zin in een afgebroken socket :) Bij die zalman is, aangezien deze zwaarder is dan de amdspecificatie, deze kans juist extra groot.
Inderdaad,gewoon aandraaien totdat de schroeven vastzitten(handvast dus)
De veren zorgen ervoor dat je de schroeven niet te vast zet,verder prima keus de Alpha 8045...heb hem zelf ook :)

Verwijderd

Heb er gisteren een gemonteerd op m'n Athlon 1,33 G. No Prob, heb er wel even een spacertje bij geplaatst, gewoon voor de zekerheid, en de boel met zo'n precisie schroevendraaiertje aangedraaid.. gewoon heerlijk gezicht om de temp zo laag te zien :) En natuurlijk even opletten dat je de boel recht er op zet, vooral omdat je bij het aandraaien even iets druk moet geven om het schroefje te laten pakken (althans bij mijn ABIT KT7E waar ik alle nylon spacertjes heb moeten gebruiken)

Maarre... succes!

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal. Iemand die trouwens weet tot welke cpu deze goed koelt als ik er een papst fan op zet?

Verwijderd

Het hangt er natuurlijk maar net vanaf welke papst je erop zet., maar hij zou met iedere socket A proc moeten werken.

Ik kan hem je aanraden, je bent even bezig met monteren maar daarna heb je ook wat :)

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik heb nu een 1600+, maar ben van plan als de 2600+ uitkomt deze te kopen. Ik vrees dat hij het dan niet redt?

Verwijderd

Ik heb hem ook, maar wil er vanaf misschien. Het is een goed ding maar in toekomstige moederborden zitten dus vaak niet meer die 4 gaten rond de cpu. Zelf wil ik overstappen van een kr7araid naar een kt4ultraBSR (vanwege bluetooth module) .... en je raadt het al op de msi zitten die gaten dus niet meer.

Ik koop nu idd de zalman 6000cu :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

DiMension schreef op 12 september 2002 @ 16:19:
De veren die in de ALPHA zitten zorgen er gewoon voor dat er niks kapot kan gaan. En die PAL is zeker een goede keus (mol je een stuk minder cpu's mee dan andere koelers >:))
Mollen van cpu's is een indicatie dat diegene die de cooler heeft gemonteerd motorisch niet geheel foutloos funtioneert.

Magoed, die schroeven draai je gewoon 4 of 5 keer rond. Dan zit het wel goed. Je kan ze trouwens ook wel helemaal doordraaien totdat het niet meer kan, wat je wil.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Flex
Kijk effe bij AMD .
Op deze site staan meerdere koelers voor verschillende cpu's.
Vergelijk de koelers met elkaar en je weet hoever je Alpha kan gaan.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
silentsnow schreef op 12 september 2002 @ 17:14:
[...]

Mollen van cpu's is een indicatie dat diegene die de cooler heeft gemonteerd motorisch niet geheel foutloos funtioneert.

Magoed, die schroeven draai je gewoon 4 of 5 keer rond. Dan zit het wel goed. Je kan ze trouwens ook wel helemaal doordraaien totdat het niet meer kan, wat je wil.
_/-\o_ dank u. Ik heb er nog 'maar' 1 gemold, en dat was omdat die koeler gewoon brak was. Maar wat ik wil zeggen is dat het met die PAL vrijwel onmogelijk is cores te crushen, wat zeker een pluspunt is t.o.v. andere koelers.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Tbeste is ook nog die schroeven "kruislings" vast te draaien.

vb: 1 3

4 2

ongeveer zo. Zo weet je zeker dat ie recht op je proc zit.
Pagina: 1