"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
* Marv ramt hoofd tegen muurVerwijderd schreef op 12 september 2002 @ 15:55:
Je moet gewoon een Console applicatie kiezen. (File => New => Console Application)
Had kunnen weten dat het zoiets simpels zou zijn
Tnx
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
En als het echt om een kleine exe gaat, kun je je executable ook nog zippen / comprimeren met UPX
offtopic:
Zo, dat waren weer genoeg searchable keywords in dat ene zinnetje
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je kan ook alle .pas en .dfm bestanden weggooien, en in de .dpr gaan coden.
Siditamentis astuentis pactum.
Ik wilde het eigenlijk bij de bron aanpakken (heb ik nu dus ook gedaan).Paul Nieuwkamp schreef op 12 september 2002 @ 16:56:
En als het echt om een kleine exe gaat, kun je je executable ook nog zippen / comprimeren met UPX
offtopic:
Executable werd 128kb... met "jouw" proggie werd 'ie met default options 57kb
Vooral geen Forms includen
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Inderdaad op de kale winapi of Key Object Library (http://bonanzas.rinet.ru/) (vroeger XCL) als vervanger van de VCL voor kleine Delphi programma's
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
57 k das een heel verschil met als je gewoon een form zonder functionaliteit maak. Dan zit het meestal rond de 1 Mb.
Het heeft zeker geen zin om de namen van de variabelen kort te schrijven, want deze worden toch om gezet in pointers. Of maak ik een denkfout?
Het heeft zeker geen zin om de namen van de variabelen kort te schrijven, want deze worden toch om gezet in pointers. Of maak ik een denkfout?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Nee, je maakt geen denkfout. Alleen als je een lib maakt (dll ofzo) moeten de public methode en variabele namen onthouden worden. Voor de rest worden ze als het ware allemaal door de compiler genummerd (kort door de bocht beschrijving). Eerste var die ie tegenkomt wordt 1 volgende 2 enz enz.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Een Delphi voorbeeldprogrammaatje van 18,5 kilobyte vind je hier. Om de code zo veel mogelijk te verkleinen, heb ik geen enkele externe unit gebruikt. Veel kleiner dan dit gaat niet lukken in Delphi.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Pagina: 1