[WC] aantal vraagjes mbt leidingen

Pagina: 1
Acties:

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:51
Ik heb op dit moment een wc setup draaien,
koper blok, transparante slang
ik wil de slang gaan vervangen door koperen leidingen, dit omdat dat beter warmte geleid, dus water koelt al af onderweg en omdat het er zeker wel strak uit ziet (leidingen heb ik al liggen)
verder wil ik gebruik maken van knel koppelingen (vrij groot maar da gaat wel lukken) de stukjes van rad -> leidinge en blok -> leiding en pomp -> leiding wil ik opvangen door een stukje slang..
dus <onderdeel> slang -> leiding.. omdat dat het makkelijkst en flexibel is :)

nu zit ik alleen met het volgende probleem..
op dit moment is me systeem inline, maar omdat me pomp op een of andere manier lekt wil ik toch terug naar een reservoir...
maar een koper bakje (om alles koper te houde) vind je natuurlijk nergens :)
nu wou ik voor reservoir gebruik maken van een leeg verfblik (gewoon een leeg halen bij een verfwinkel van familielid) want dit is waterdicht en de deksel kan er altijd makkelijk af (en goedkoop >:))
het probleem is echter dat dit reservoir dan alu is.. koper -> alu dat schiet niet op toch ?
hoewel dit ook geen probleem hoeft te zijn, je hoort wel vaker over koper+alu setup dat gewoon goed gaat...
hoe kan ik die koperen leiding, door de deksel van het blik ofzo krijgen.. naja gaatje boren.. maar de speling die er dan inzit ? hoe vul ik die op ? vloeibaar / 2 componenten metaal ?

als vloeistof gebruik ik ged. water + waterwetter...
heeft iemand ideen voor reservoir ? of nog aanmerkingen op het leiding gebeuren ?
tnx

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Schroef er koppelingen op zou ik zeggen.
Of anders slangtules en dan met een stuk slang vastmaken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Bij BLOKKER en KRUIDVAT verkopen ze bakjes om eten in te bewaren van CURVER.
Deze zijn echt waterdicht en hier krijg je dan ook 30 jaar garantie op.... Ja, 30 jaar.. ;)
Hier kun je heel gemakkelijk je pomp in kwijt en je aansluitingen zijn ook gemakkelijk te realiseren hierop.
Zelf gebruik ik dit 'reservoir' ook en heb nog geen problemen ondervonden.
(Kost meen ik € 3,99 ofzoiets.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Demo

Demo

Rick2001 schreef op 12 september 2002 @ 15:48:
Bij BLOKKER en KRUIDVAT verkopen ze bakjes om eten in te bewaren van CURVER.
Deze zijn echt waterdicht en hier krijg je dan ook 30 jaar garantie op.... Ja, 30 jaar.. ;)
Hier kun je heel gemakkelijk je pomp in kwijt en je aansluitingen zijn ook gemakkelijk te realiseren hierop.
Zelf gebruik ik dit 'reservoir' ook en heb nog geen problemen ondervonden.
(Kost meen ik € 3,99 ofzoiets.)
Nou je het over Blokker hebt: zo'n gave beschuitbus moet je hebben... die gast die dat ontworpen heeft is zeker een casemodder want dat ding dat ik bedoel heeft nl. een raam :D
Ze zijn wel duur overigens... :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Aanvullend op Rick2001

zo'n bakje is dat dan :) 5CM hoog 10CM lang 5CM breed 300ML inhoud
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/bakje.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Ik zou ook voor iets tupperware - achtigs gaan.

• cryptapix
ok
mijn vorige res was dus zon curver bak :p maar die kon ik ten 1ste niet kwijt.. en ten 2e de deksel kan er vrij makkelijk af en als ik ga lannen wil ik niet da onderweg die deksel eraf klets :p

zon beschuit trommel heeft me pa voor vaderdag van me gehad maar die zijn way too big :)

nog suggesties..
tnx voor het vlugge antwoorden trouwens

hoe bedoel je demoniac ?

• cryptapix
nog 2 mensen over dat tupperware..
die dingen gaan vrij makkelijk open.. dichtlijmen schiet niet op eawnt dan moet ik hem openbreke als me pomp eruit moet. (moet je elke 3 maadnen ff schoonmaken >:))
hoewel dat bakje wel nice en klein is :)

• Rick2001

Rick2001

Die CURVER doos gaat absoluut niet gemakkelijk open hoor.
Zelf heb ik ook al gesleept met mijn computer in de auto zonder ook maar ergens 1 druppel water tegen te komen, dus het is wel goed dicht.
Ook is het qwa ruimte niet echt enorm dat het in beslag neemt hoor.
Die trommel met dat venster erin heb ik ook nog staan. Je kunt hiermee alleen vergeten om het waterdicht (dus ook luchtdicht) te krijgen zonder hem compleet dicht te moeten lijmen/kitten.
Ik heb de afgelopen weken zo'n 6 verschillende 'reservoirs' gekocht en heb tot nu toe eigenlijk alleen die CURVER doos gevonden die ook echt direct waterdicht is zonder speciale trucks te moeten uithalen. (Ik heb ronde, vierkante, aluminium en plastic bussen geprobeerd, maar allemaal lekten ze op den duur.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• cryptapix
lees aub ff
ik heb zon curver bak gehad.,. en mijn ervaring ermee was gewoon niet goed..
die deksel gaat vrijgemakkelijk open (hijs idd wel meteen waterdicht)

zon verfblik bijv is wel gelijk waterdicht toch ? :p

mayb ga ik wel voor een 2e poging @ curver bak..
maar hoe maak je die vast ana je kast zoda ie niet echt kan schuive

• cryptapix
owja.. als ik dan zon cuverbak heb.. hoe maak ik die dan waterdicht op de punten waar de leidingen binne kome ? :p

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dubbelzijdig plakbandje ? om hem aan de grond te houden..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• cryptapix
Speedy-J schreef op 12 september 2002 @ 16:08:
Dubbelzijdig plakbandje ? om hem aan de grond te houden..
hmz goed idee
da heb ik ook gedaan met me rad |:( had ik zelf ook wel kenne bedenke..

owja kweet weer waarom da toen niet ging..
de bodem was niet geheel vlak, deze viel wat naar binnen zeg maar

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 17:59

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Als je zo veel koper aan je CPU gaat hangen, ben je dan niet bang dat dat ding af kan breken?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik neem aan dat hij de nodige leiding klemmen aan zijn voeding oid monteerd...,het is idd wat zwaar voor die socket anders.

• Rick2001

Rick2001

Mijn case is al voorzien van geluidsdemping materiaal van AKASA. Hierop staat mijn reservoir dus en kan vrijwel niet schuiven, of je moet al de case op zijn kop houden, maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.
Ook heb ik als extra zekerheid een tyrip om de CURVER box gedaan, zodat er echt niets kan gebeuren. Hij zit namelijk wel compleet tot aan de bovenste rand vol met water.
De aansluitingen zul je toch moeten afkitten of met het lijmpistool moeten afmaken, afhankelijk van de aansluitingen die je gaat gebruiken.

• Rick2001

Rick2001

Speedy-J schreef op 12 september 2002 @ 18:54:
Ik neem aan dat hij de nodige leiding klemmen aan zijn voeding oid monteerd...,het is idd wat zwaar voor die socket anders.
Zoals hij al verteld had kwamen bij de aansluitingen overal gewoon stukjes slang, dus dat gewicht hangt niet echt aan de socket. ;)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Rick2001 schreef op 12 september 2002 @ 19:02:
[...]

Zoals hij al verteld had kwamen bij de aansluitingen overal gewoon stukjes slang, dus dat gewicht hangt niet echt aan de socket. ;)
Idd soms blijft lezen moeilijk :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

cryptapix schreef op 12 september 2002 @ 15:55:
ok
mijn vorige res was dus zon curver bak :p maar die kon ik ten 1ste niet kwijt.. en ten 2e de deksel kan er vrij makkelijk af en als ik ga lannen wil ik niet da onderweg die deksel eraf klets :p

zon beschuit trommel heeft me pa voor vaderdag van me gehad maar die zijn way too big :)

nog suggesties..
tnx voor het vlugge antwoorden trouwens

hoe bedoel je demoniac ?
die beschuitbussen zijn ook in het klein te halen hoor :). TOt zelfs heel klein. Want ik heb er hier 1 staan van 12cm hoog.

• cryptapix
mjah ik snap natuurlijk wel dat ik die leidingen moet ondersteunen >:)

ik zal maar idd voor zon curverbox oid gaan.. iets kleins iig want wil het niet echt als reservoir gebruiken maar meer zodat me pomp niet lekt (naja dan lekt ie in da res da boeit dus niet) en een res vult wat makkelijker bij als mijn huidige inline systeem

deksel afkitten is eigenlijk niet nodig bij die curver box.. ik had er 1 en die had ik gevuld met water en dan geowoon schudden en doen net zolang tot er water uitkwam maar kwam nix uit.. bak was ook diepvries bestendig..

over de beschuitbus
maar 12 cm is NET te hoog ik wil hem namelijk in mijn chieftec kassie onder mijn onderste hdds doen.. daar pas dus net geen 12 cm, wou ik eerst me blackice xtreme doen amar paste ook niet

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

solderie solderie wat is dat fijn pak een bats tin en smijt het er in! dat rijmt :P

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• cryptapix
DAMAGE schreef op 13 september 2002 @ 00:15:
solderie solderie wat is dat fijn pak een bats tin en smijt het er in! dat rijmt :P
jah zeg dan nix..
je kan niet zomaar lopen solderen..
en hardsolderen kan ik niet (geen apparatuur voor)

• Rick2001

Rick2001

cryptapix schreef op 12 september 2002 @ 21:13:
mjah ik snap natuurlijk wel dat ik die leidingen moet ondersteunen >:)

ik zal maar idd voor zon curverbox oid gaan.. iets kleins iig want wil het niet echt als reservoir gebruiken maar meer zodat me pomp niet lekt (naja dan lekt ie in da res da boeit dus niet) en een res vult wat makkelijker bij als mijn huidige inline systeem

deksel afkitten is eigenlijk niet nodig bij die curver box.. ik had er 1 en die had ik gevuld met water en dan geowoon schudden en doen net zolang tot er water uitkwam maar kwam nix uit.. bak was ook diepvries bestendig..

over de beschuitbus
maar 12 cm is NET te hoog ik wil hem namelijk in mijn chieftec kassie onder mijn onderste hdds doen.. daar pas dus net geen 12 cm, wou ik eerst me blackice xtreme doen amar paste ook niet
Zie mijn sig.... Zelf heb ik dus ook een Chieftec case en hier past het ook precies onder het laagste drive cabinet.

Over die beschuitbus.... Mijn pomp past hier dus niet op een normale manier in, vandaar dat ik deze niet kon gebruiken.
Ook heb ik zo'n aluminium containertje van de BLOKKER geprobeerd, maar dit lekte ook. Natuurlijk lekt het wel alleen als je het reservoir geheel gevult hebt en/of op de kop zou houden. Dit was weer een reden dat ik deze niet gebruikt heb. (Heb de kleine en grote bus hier staan.)

• cryptapix
hmz heb je een link met photos ?
want mijn blackice extreme paste er iig net niet onder, deze is 12.5 a 13 cm ?
zon beschuittrommel, als deze eronder past, is dan wel 100% waterdicht ? ook als ik hem op ze kop houd ? neej volgens mij niet en da moet ie eigenlijk best wel zin als ik mijn kast vervoer.. vaak leg ik hem op zijn kant end an heb ik GEEN zin dat het water eruit loopt..

heb jij je slangen dan uit de zijkant van je res komen? want boven kan dan bij mij niet (en bij jouw ook niet ?:)) omdat daar mijn hdds zitten..
verder is het volgende probleem dat het bochtje na de uitgang van je pomp wel scherp moet worden om uit je res te kunnen ?

• cryptapix
stiekem een upje :p
ik moet namelijk zo werken en wil die spulle morgen hebbe want anders word het na het weekend en heb ik geen tijd meer :) tnx

• cryptapix
nog even vraag waarop ik echt antwoord wil hebbe voor morgen eigenlijk:
als ik een alu res neem.. en ene kopere leiding erop vast wil maken (gaatje boren en buis erdoor) hoe zorg ik dan dat deze waterdicht is ?
kan dit mbv bison 2 componenten metaal/lijm ?
en hij lijm ik beste de deksel dicht ? alu @ alu ?

als ik voor een plastic res ga hoe maak ik het geheel dan waterdicht ?

edit:

ik heb met mijn waterwetter meegemaakt dat deze de transparante slang en zelfs de kit weet aan te tasten.. slang sloeg geel uit.. hoe komt dit ?

[ Voor 0% gewijzigd door cryptapix op 13-09-2002 21:18 . Reden: iets vergeten ]

Verwijderd

offtopic:
SoZ voor het kickje....

dit bedoeld ie:
Afbeeldingslocatie: http://www.waterkoeling.nl/files/reservoir/reservoir_002.jpg
:9~

Verwijderd

cryptapix schreef op 13 september 2002 @ 09:59:

zon beschuittrommel, als deze eronder past, is dan wel 100% waterdicht ? ook als ik hem op ze kop houd ?
Een normale beschuittrommel is absoluut NIET waterdicht, maar ik weet niet of dit een speciale uitvoering is.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Nee, die dingen zijn niet waterdicht. Polyurethaankit maakt echter veel goed. Ook voor koperen leidingen door een aluminium deksel.

Overigens zijn verfblikken van ijzer (blik) maar dat is een detail.

2Cool had vroeger van die elektronica-behuizingen voor natte ruimtes, ik heb er eens 1 gekocht, was toen 70 piek oid, maar ik heb er nooit meer wat mee gedaan. Die kan je op de bodem vastzetten met 2 bevestigingslippen, en slangtules door het deksel maken. Als je de boel dichtgeschroefd hebt, kan je schudden wat je wilt, waterdicht is waterdicht.

Overigens 2: PVC pijp kan dit ook voor je doen....

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:34:
[...]

offtopic:
SoZ voor het kickje....

dit bedoeld ie:
[afbeelding]
:9~
Die bedoel ik inderdaad!
Mooie bussen zijn dat :9~

Pagina: 1