Toon posts:

[2000]COM-poorten kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb windows 2000 schoon (opnieuw) geinstalleerd. Hij vind dan COM 1 en COM 3, en plaatst bij beide een uitroepteken met de volgende tekst:

This device is no longer functioning properly and may need to be replaced. Contact the manufacturer of this device for assistance.

of

This device cannot start. (Code 10)

Ik heb geprobeerd met verwijderen, herstarten, BIOS-settings wijzigen (deze settings (IRQ etc.) moesten goed zijn, want we hadden een werkende install van 2000 op de ze PC... maar oa het modem had wel vaak problemen te bellen...! ) en zelf COM-poorten toevoegen en resources wijzigen; niks werkt!
Als ik zelf een bepaalde configuratie van resources wil toevoegen, staan er vraagtekentjes waar dan bijvoorbeeld het IRQ-nummer moet staan: of ik dat eerst eventjes toewijs....

Tenslotte ook opnieuw windows proberen te installeren, maar dat maakte dus ook niet uit.

Na herstart van windows hebben, wat voor COM-poorten er ook aanwezig zijn, en wat hun settings ook mogen zijn, de aanwezige COM-poorten bovenstaande error.

Mijn vraag: zijn ze gaar, of is er iets anders kapot? Maw: nieuw moederbord?

Verwijderd

functioneerde de COM-poorten voor de schone installatie wel?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

COM1 en COM3 maken gebruik van 'tzelfde IRQ.
Probeer van COM3 eens COM2 te maken

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op 12 september 2002 @ 15:47:
COM1 en COM3 maken gebruik van 'tzelfde IRQ.
Probeer van COM3 eens COM2 te maken
Heb ik gedaan: ook als hij COm 2 en COM 3 heeft/vind, hebben beide poorten dit probleem.

Voor de herinstallatie werkte alles wel, maar heb ik de laatste weken/maanden niet in de device manager gekeken (omdat dit niet nodig was, en omdat het mijn pc niet is). Alleen wat ik al schrijf: modem had veel problemen met bellen vanuit girotel: moest iedere keer eerst de settings veranderen, terugzetten en bevestigen voordat hij het eens deed. Maar misschien ligt dat aan girotel...?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt anders debug even gebruiken om je compoorten te testen.
met D40:00 kun je uitlezen of je poorten het goed doen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 12 september 2002 @ 16:03:
je kunt anders debug even gebruiken om je compoorten te testen.
met D40:00 kun je uitlezen of je poorten het goed doen.
Ah, bedankt, da's nuttig! Run "debug" en dan intypen "d40:00" ? Wat moet ik lezen als hij het wel/niet doet? (ik ben hier niet bekend mee...)

Verwijderd

Je hebt dus een externe modem, kun je dan niet MSDOS vanaf diskette starten en via een "hyperterminal"-achtig programma proberen die modem te benaderen via AT commandos (je kunt dan meteen zien of de com-poort het in beide richtingen doet).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een intern software modem ( 56k v90 ) ( www.twister-products.nl ). En die wil dus ook niet werken.

Heb debug geprobeerd, volgens help op http://www.computerhope.com/rdebug.htm#0 moet dit de eerste regel zijn:
0040:0000 F8 03 F8 02 E8 03 E8 02 - 78 03 78 02 BC 03
Ik heb echter:
0040:0000 F8 03 F8 02 E8 03 E8 02 - BC 03 78 03 78 02 C0 9F

Betekenende: COM 1, 2 en 3 worden gedetecteerd, LPT 1, 2 en 3 is een ander verhaal... ??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Lijkt erop dat ze niet goed ingesteld staan... speed/parity?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Probeer het eens met het uitschakelen van de tweede com poort in de BIOS. Het zou kunnen zijn dat die in conflict is met je softmodem

Verwijderd

Topicstarter
...uitschakelen van de tweede com poort in de BIOS.
Alles uit de DeMa gegooid, disabled COM2 in BIOS, windows vind

* COM 1 : This device is no longer functioning properly and may need to be replaced. Contact the manufacturer of this device for assistance.

* de 2 modem-onderdelen

B) :X 8)7 Ik weet echt niet meer wat ik er nu nog aan kan doen!

Verwijderd

Topicstarter
Alle kaarten eruit gehad, opnieuw installeren: zelfde verhaal. Ik denk dat ik nu wel mag concluderen dat het kapot is.
Pagina: 1