Canal+: slecht beeld via decoder van normale kanalen

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik naar normale kanalen kijk (Nederland 1, 2, 3, RTL 4, 5, enz) via de Canal+ decoder dan is de beeldkwaliteit laag. Bij teletekst zie je ook allemaal vallende letters enzo. Als je de decoder niet aansluit is het ineens weer perfect beeld.

Is hier iets aan te doen of is dit 'standaard' bij alle decoders?
Zou de decoder omgeruild kunnen worden?
Het is Canal+ via analoge kabel.

Verwijderd

Misschien gewoon naar het un-decoded beeld kijken bij de normale kanalen?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En telkens de decoder aan/afsluiten? Dat is geen optie.

Verwijderd

Als je via de decoder kijkt is de "route van het beeld" toch ook langer, ik bedoel dat het signaal langs meer stekkers moet gaan en dat lijkt mij niet gunstig voor de beeldkwaliteit

Heeft de werking van de decoderen zelf ook geen invloed op het beeld?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik heb zelf geen canal+, maar ik dacht dat het een kastje was dat via een scart-aansluiting
moest worden aangesloten. Als dat zo is dan kun je het antenne signaal splitten en apart
naar je tv en decoder sturen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De route is natuurlijk wel langer, maar dat zou niet zo'n slecht beeld moeten geven. Scart wordt niet gebruikt omdat Canal+ op meerdere TVs beschikbaar moet zijn.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03
Is het dan op alle tv's slecht?
Misschien er een antenne versterker voor zetten, het lijkt mij het principe van videorecorders en dan wil een antenne versterker ook wel eens helpen bij het verbeteren van de beeldkwaliteit. Vooral als er veel apparaten op de tv kabel zijn aan gesloten.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
16 TVs, op alle slecht, versterker hebben we (volgens mij) al. Het schijnt dat het beeld vroeger beter is geweest. De decoder is ook al 10 jaar oud.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
OlafvdSpek schreef op 12 september 2002 @ 16:43:
16 TVs, op alle slecht, versterker hebben we (volgens mij) al. Het schijnt dat het beeld vroeger beter is geweest. De decoder is ook al 10 jaar oud.
Wij krijgen om de 4/5 jaar van Canal+ een nieuwe decoder..

Bij ons is het trouwens haarscherp beeld op alle zenders

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je kan even support van canal+ bellen.. anders vraag je of je een nieuwe kan krijgen..dan krijg je een code op .. diaar ga je dan mee naar de leverancier waar je ehm hebt gekocht.. en die geven je een andere...
(zo werkt dat bij ons.. ik wer bij Electric City :{ )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Natuurlijk heb je verlies bij iedere connector en electronica (zoals een HF-generator hier) maar dat mag geen noemenswaardig verlies opleveren. Vergelijk je videorecorder.
Ik heb geen noemenswaardig verschil met en zonder decoder. 'Kzou'm maar omruilen.
Pagina: 1