[Tripleboot]win98+win2k+redhat

Pagina: 1
Acties:

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 16:12
Ik wil bovenstaande realiseren. Ik wil eerst win98 installeren. Daarna linux (op een ongepartitioneerd deel van de HD) installeren. En daarna wil ik win2k installeren. Maar pakt het bootmenu van win2k dan alle 3 de OS'en. Ik heb nu namelijk dualboot met win98 en win2k. En dan krijg ik dus een boot menuutje met 2 opties. Maar werkt dit ook met 3 OS'en. Ik heb dus maar 1 HD en die is als volgt gepartitioneerd:
C:\ - 700 Mb - Win98
D:\ - 1300 Mb - Win2k
E:\ - 3000 Mb - Data
Ongepartitioneerd - 1000 Mb - RedHat 7.3

Het bovenstaande wil ik realiseren. Kan dat gewoon met het bootmenu van win2k of moet ik daarvoor lilo gaan gebruiken. En als het kan met win2k in welke volgorde moet ik dan gaan installeren?

Audentia

Verwijderd

Ja dit lukt lees hier maar eens : Verwijderd in "LILO + ntloader +2K & XP"

http://www.ibiblio.org/pu...OWTO/mini/Linux+NT-Loader

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 16:40 . Reden: url afgekapt :r ]

Verwijderd

dacht dat je beter linux als laatste kon doen.
Maar weet net zeker ik had ook altijd last met lilo om dat goed te krijgen.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26
eerst win98 dan win2k dan linux

Zorg dat linux lilo op de partitie installed en niet in de bootsector. Dan kan je in linux met dd een dumpje maken die file zet je in boot.ini en fietsen :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 16:12
B4RtJe schreef op 12 september 2002 @ 17:18:
eerst win98 dan win2k dan linux

Zorg dat linux lilo op de partitie installed en niet in de bootsector. Dan kan je in linux met dd een dumpje maken die file zet je in boot.ini en fietsen :)
woow, hehe dit is de eerste keer dat ik linux ga gebruiken, vandaar ook die andere systemen der bij. Zou je het bovenstaande iets duidelijker willen uitleggen?

Audentia

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

dat doe ik wel..

je installeert, win 98.
dan installeer je win2k

nu heb je een boot menu.
nu ga je linux installen, en nu ga je een LILO bootloader installen OP DE LINUX PARTITIE en dan ga je kiezen om de oude MBR intevoegen bij de nieuwe MBR (lilo).

als je nu opnieuw boot, krijg je je lilo bootloader, je kunt kiezen om linux te booten of windows.
kies je windows dan kom je in het volgende menu waaruit je je windows OS moet kiezen, grote voordeel van deze manier is dat je zonder moeilijkheden, je active partitie weer op windows kunt zetten en je vervolgens geen linux meer ziet mocht het installen van red hat toch misgaan.

je kunt dan onder compu managment, de huidige schijf formatten en opnieuw beginnen, wel eerst weer ff de active parittie zetten op dat stuk lege schijf.

http://www.NUiPhone.nl/

Pagina: 1