Loginscript draait niet onder win2000

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ik heb een Windows2000 servertje draaien op een oud bakkie. Nou log ik in met win98 en ik krijg via een login scripje een F: schijf en een T: schijf erbij. Maar als ik inlog met m'n windows2000 syteem op m'n server dan wordt het loginscript niet uitgevoerd. Terwijl ik wel gewoon in kan loggen. En ik zie ook de server staan bij m'n netwerklocaties. Maar een login script draaien. Ho, maar. Het login script staat trouwens gewoon in de netlogon map. :)

Nou heb ik al gezocht maar nog kan ik nergens een oplossing vinden.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je die w2k bak wel aangemeld op je domein?

Verwijderd

- gebruik je een speciaal soort script taal waarbij je een add-in nodig hebt ( vb bij kix spreek je de kix32.exe aan) Normaalgezien zet je die exe ook in je netlogon.

- staat er in je usermanager bij je userid dat je voor je w2k gebruikt effectief een scriptnaam in?

- probeer eens via een net use in een cmd box diezelfde mappings te maken, heb je rechten genoeg.

- heb je geen script die checkt op je os, en dat het daardoor is dat je script niet de commando's doet dat hij voor win98 doet?

Op meer kan ik momenteel niet komen.

Hopelijk ben je er iets mee...

Greetz

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

heb je in de active directory wel aangegeven dat die user een login script gebruikt ?

There is no art to find the minds construction in the face

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

Nobby

Nuts!

Ik dacht dat je met win2k server geen inlogscript kon gebruiken :?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DAlchemist schreef op 13 september 2002 @ 10:12:
Ik dacht dat je met win2k server geen inlogscript kon gebruiken :?
waar haal je die onzin vandaan?

• Nobby

Nobby

Nuts!

erkens schreef op 13 september 2002 @ 10:14:
[...]

waar haal je die onzin vandaan?
Sorry hoor, wist niet dat je boos werd, maar ik heb dat thuis een keer geprobeert met een inlog script, maar dat kreeg ik niet aan de praat terwijl ik met het win2k (geen server dus) wel zo aan de praat kreeg.
En toen ik daarover informeerde bij een vriend van mij vertelde hij mij dat dat beveiligd was.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DAlchemist schreef op 13 september 2002 @ 10:28:
[...]

Sorry hoor, wist niet dat je boos werd, maar ik heb dat thuis een keer geprobeert met een inlog script, maar dat kreeg ik niet aan de praat terwijl ik met het win2k (geen server dus) wel zo aan de praat kreeg.
En toen ik daarover informeerde bij een vriend van mij vertelde hij mij dat dat beveiligd was.
ik ben helemaal niet boos was gewoon een vraag, maar waarom zou het niet kunnen :?
of bedoel je dat je met de server geen inlogscriptjes kan starten vanaf een andere server, op zich, ja wat is het nut daarvan, je werkt toch niet op een server, toch :?
Misschien is het wel waar, ik zal de laatste zijn om te zeggen dat IK gelijk heb, ik kan ook niet alles weten, maar dit had ik nog nooit gehoord, dus als je een linkje naar een page hebt die dat zegt...

offtopic:
en nu niet snel een pagina maken waar dit opstaat :(

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
als je met het console inlogt, krijg je het never voor elkaar om het loginscript van een andere server te draaien.
Lijkt me ook niet echt wenselijk

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Nobby

Nobby

Nuts!

erkens schreef op 13 september 2002 @ 10:39:
[...]

offtopic:
en nu niet snel een pagina maken waar dit opstaat :(
Het is dat je het zegt :+

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

LoginScripts draaien gewoon hoor :D een win2k server zal geen scripts zelf uitvoeren maar er kunnen wel gewoon script op staan die op de clients draaien.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1