Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fan anders doen blazen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 17:20
Hey, ik heb me net zo een pci-koelertje aangeschaft, maar nu blijkt dat ie,voor mij toch, in de verkeerde richting blaast. Hij zuigt de lucht onder de grafische kaart weg, zo kan de fan op de grafissche kaart toch niet genoeg frisse lucht hebben om op de kaart te blazen.

Ik zou hem dus omgekeerd willen zien werken (nu haalt ie dus de nog koele kucht onderaan in de kast weg en zuigt deze naar buiten), zodat ie koele lucht van buiten af naar binnen zuigt, zodat deze dan op de grafische kaart terecht komt.
Hem omdraaien gaat niet, hij is onderaan dicht, dus dat zal niet veel uitmaken.

Bestaat er zo geen invertertje, of moet ik de kabels anders aansluiten ofzo, hij staat op 12 V momenteel.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zo'n radiaalfan kun je niet omgekeerd laten draaien, met een gewone fan gaat het trouwens ook heeel moeilijk.

Verwijderd

het gaat om airflow, zolang je die vlak onder de vga kaart hebt is het goed.

• mandroid
nog iets bijzetten:
er zit onderaan aan de voorkant een fan, die er koele lucht inzuigt richting pci sloten, agp, ...
Mn nieuwe zit net onder mn agp kaart. nu gaat deze dus die koele lucht er weer uitzuigen. en ik vrees dat het fannetje van de grafische kaart zo ook onvoldoende lucht krijgt.

Verwijderd

Zo lang die koele lucht er langs stroomt boeit het niet. Juist perfect zo.

Verwijderd

Als je goede airflow wil hebben , doe het dan zoals mij:
Achter in de kast een klein processor koelrtje die de kast in blaast.
En vooraan een grote koeler die het uit blaast.
Neem gewoon een stukje trespa of plexiglas die zo groot is als 2 brackets.
en monteer daar een koeler in!
zien??
http://www.rendo.dekooi.nl/~patrick6/bureau.jpg

• mandroid
nu bennek wel vrij zeker dattet de fan op mn grafische kaart niet genoeg lucht heeft, mn 3D markt loopt vast, en ik kreeg allemaal strepen op mn scherm. kheb het er weer uitgehaald, strepen zijn weer weg nu, nog eens 3D mark proberen. Weet niemand hoe je die anders kan doen blazen ??

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Zoals SH007 zei: kan niet met een radiaalfan. De enige mogelijkheid lijkt mij om die fan een paar PCI sloten verder te hangen. Dan haalt ie wel warme lucht uit de kast (alhoewel niet direct bij de GPU) en dan heb je geen last met een te warme GPU.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:43

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Uit dat ijzeren back-plate lipje halen en omdraaien zuigt ie onder zichzelf alles naar buiten.
Of zoals brein al zei naar beneden plaatsen.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• mandroid
naar de winkel ermee, zondag op computerbeurs eens zoeken

Verwijderd

Tja wat kan de wereld toch simpel zijn :P

Verwijderd

echt wel
Pagina: 1