Weet iemand of de AutoIndex number op een tabel (auto_increment) ook ergens handmatig aan te passen is met MySQL? Zat een fout recordje in met eigenwijs hoog ID.. en nu loopt mn hele tabel daarop door..
moet je met myisamchk oid bijwerken.
Of dumpen en opnieuw inserten.
Je kan geen setval oid doen meen ik.
Of dumpen en opnieuw inserten.
Je kan geen setval oid doen meen ik.
Mogelijk dat MySQL het wel in een van haar eigen tabellen opslaat.. maar daar heb ik toch geen toegang toe bij deze hosting...
dan maar ff re-inserten de zut..
dan maar ff re-inserten de zut..
Oplossing gevonden:
ALTER TABLE table_naam AUTO_INCREMENT = nieuw nummer;
b.v.
ALTER TABLE producten AUTO_INCREMENT = 245;
Beetje oud topic maar kon het eerst ook geen oplossing hier vinden, en nu kan ik de oplossing weer lekker snel terug vinden voor de volgende keer
ALTER TABLE table_naam AUTO_INCREMENT = nieuw nummer;
b.v.
ALTER TABLE producten AUTO_INCREMENT = 245;
Beetje oud topic maar kon het eerst ook geen oplossing hier vinden, en nu kan ik de oplossing weer lekker snel terug vinden voor de volgende keer
-
Wat je ook kunt doen is de hoge waarde aanpassen en vervolgens een flush van de table doen
offtopic:
oud topic idd; maar wel handig voor de search
oud topic idd; maar wel handig voor de search
[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 29-09-2003 20:22 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Niet als je wilt dat een nieuwe tabel begint bij 1000, je kunt dan wel 1 rij toevoegen en dan even de id veranderen maar dat is meer werk
-
Pagina: 1