Hoeveel mensen lezen hier echt!?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:59
Wie leest er nog op GoT?

Ik zie in, naar mijn mening, te veel topics reply's staan die de topicstarter niets verder helpen. Er wordt een vraag gesteld en mensen gaan dingen adviseren er van getuigen dat de post niet goed doorgelezen wordt of suggereren dat de topicstarter nog niet goed heeft nagedacht.

Ik vindt dit een mooi voorbeeld: Internet cursus
De reactie van RvE is de eerste die echt iets nuttigs toevoegd aan het topic. De reactie's ervoor getuigen van de volgende gedachte: 'Hij heeft er vast nog niet goed over na gedacht dus geef ik nog maar een advies voor in de cursus.'

Toevallig is de topicstarter een collega van mij en weet daarom heel goed dat er eerst goed nagedacht wordt over het hoe en wat van de cursus en pas op het laatste komt hij op het idee om op GoT te vragen of er iemand nog iets heeft liggen.
"Niet een stukje emailen? Ook wel redelijke basisfunctionaliteit denk ik..." is dan niet de reactie die je wilt krijgen want daar is echt wel over nagedacht. Ik zie het steeds vaker voorkomen dat er pas na 10 reacties iemand iets post dat echt nuttig is.

Nu is mijn voorstel: Kunnen we geen puntensysteem invoeren voor de doelgerichtheid van de posts in de 'no nonsense' fora?
Ik bedoel daarmee hetzelfde principe als op de frontpage van T.net. Het systeem is daar zelfs zo gemaakt dat je beoordeling vergeleken wordt met die van andere om te zorgen dat er niet te grote verschillen in de beoordeling komt.

Ben ik de enige die er zo over denkt?.....

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
ik denk dat dat niet gaat werken, vanwege de vrientjes politiek. Mensen op -1 modden omdat ze hun niet goed hielpen. en dan alle vrienden inschakelen om hem ook omlaag te modden. Of dat hele groepen mensen elkaar omlaag gaan modden... Ik denk dat het de sfeer niet ten goede komt..

[ Voor 0% gewijzigd door Thijsch op 12-09-2002 14:54 . Reden: typo ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58
MuddyMagical schreef op 12 september 2002 @ 14:51:
Nu is mijn voorstel: Kunnen we geen puntensysteem invoeren voor de doelgerichtheid van de posts in de 'no nonsense' fora?
Ik bedoel daarmee hetzelfde principe als op de frontpage van T.net. Het systeem is daar zelfs zo gemaakt dat je beoordeling vergeleken wordt met die van andere om te zorgen dat er niet te grote verschillen in de beoordeling komt.

Ben ik de enige die er zo over denkt?.....
Nee, maar je voorstel is breed besproken in openbare topics maar ook in het GvF. Het kost heel veel werk.

Tevens zijn de replies waar jij op doelt misschien niet direct behulpzaam, toch zijn ze goed bedoeld en dragen ze wat bij aan het topic.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Jou voorstel is al een aantal keer hier langs geweest in LA.

En ikzelf zou het wel een mooie optie vinden, maar je krijgt dan inderdaad van die praktijken zoals die hierboven genoemt worden.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat punten idee is al vaker voorgedragen maar is geen oplossing....

Ook vind ik dat je conclusie onterecht is. Veel topics worden opgelost en wel bijna direct, alleen blijven die niet hangen of vallen niet meer op. En vergeet niet dat er al veel vragen zijn gesteld en dat de vragen die er dan gesteld worden vaak van een hoger niveau zijn...

Ook het tijdstip van vragen heeft invloed, er zijn gewoon tijden dat er minder mensen online zijn. En ook de beschrijving van een probleem kan invloed hebben op de hoeveelheid reactie's dan wel het posten van een oplossing....

Maar één ding geldt zeer zekers; heb geduld :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
HEEL erg kort: Nee zo'n systeem komt er niet. Het is al uitgebreid overwogen en dat systeem heeft veel meer na- als voordelen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is al vaker besproken, en er komt telkens uit dat het niet gaat werken. De enige manier is mensen aanspreken op onzinposts, en als ze van de bijsturing niets aantrekken een OW geven. Met een puntensysteem krijg je veel te veel mensen die niet eerlijk gaan modden.
Een puntensysteem kan wel, maar dan moet het zo zijn dat niet iedereen punten kan geven, maar bijvoorbeeld alleen een groep users die er verstand van heeft en weet hoe alles loopt op GoT.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Klippy

Still Game

Ach op andere fora krijg je 1 reply in 2 uur als je geluk hebt.

Hier 5 per uur, als 1 van de 10 reply's echt nuttig is zit je ongeveer op hetzelfde. En vaak heb je ook nog wel wat aan die 'offtopic' reply's.

Niet al te druk over maken denk ik :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Arnout
Hier een reeds gevoerde discussie:

[rml][ idee] Iedereen laten modereren als op frontpage[/rml]

Tevens is je topictitel misleidend.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:59
Topic titel misleidend? Hoezo, mijn punt is dat er zo weinig mensen zijn die een post normaal doorlezen en even verder denken voordat ze posten.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tjeemz, je kunt ook overdrijven zeg. Dat topic wat jij noemt is helemaal niet zo erg, die replys ook niet, ze geven alleen maar goedbedoelde advies. Als dat ook al niet meer mag :{

🌞🍃

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DataBeest schreef op 12 september 2002 @ 15:34:
Tjeemz, je kunt ook overdrijven zeg. Dat topic wat jij noemt is helemaal niet zo erg, die replys ook niet, ze geven alleen maar goedbedoelde advies. Als dat ook al niet meer mag :{
Goedbedoeld advies is blijkbaar niet gewenst. Dan steekt-ie het maar op een plek waar de zon nooit schijnt, van mij hoeft-ie iig geen advies meer te verwachten.

Doe je je best om iemand te helpen word je zo afgebrand.

Vraag me af waarom-ie dan hier post, als-tie zichzelf zo boven iedereen verheven voelt.

Virussen? Scan ze hier!

• Arnout
MuddyMagical schreef op 12 september 2002 @ 15:10:
Topic titel misleidend? Hoezo, mijn punt is dat er zo weinig mensen zijn die een post normaal doorlezen en even verder denken voordat ze posten.
Nee, je bedoeld dat mensen volgens jou offtopic reageren. Het heeft naar mijn inzicht helemaal niks met goed lezen te maken. Je zou -naar aanleiding van replies in dit topic- toch moeten inzien dat je erg aan het mierenneuken bent. :{

Edit: Dit is een forum, iedereen staat vrij om te reageren, en dat ze niet reageren op de door jou gewenste manier, ja daar zou ik dus geen topic over starten in [LA].

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

wat de topicstarters voorbeeld betreft: het is ook erg belangrijk om er bij te vermelden wat je wel al gedaan hebt... ;)
dat zou de mensen ook kunnen helpen in het vinden naar goede tips of hulp bieden...

stukje uit de faq geleerd :+

over je vraag/idee denk ik dat het een goed idee is, helaas al vaak langsgekomen en afgewezen door de makers van het forum, meestal met de reden: dit is een forum en geen t.net we willen het grotendeels zo houden, zodat het een echt overzichtelijk forum blijft

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 12-09-2002 15:47 . Reden: typo ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Ach op de ffp is het ook al zo erg.... ik erger me er ook dood aan daar niet van.

Verwijderd

MuddyMagical schreef op 12 september 2002 @ 15:10:
Luister eens, dan moet je dus ook zorgen voor een niet te mis interpreteren startpost.

Hetgeen in dat topic gebeurt is gewoon goedbedoelde adviezen geven meer niet. Als je dat niet wil hebben (wat ik niet snap), dan geef je dat dus gewoon aan bij je eerst volgende reply, waarin je neerzet dat je alleen naar het materiaal zelf op zoek bent. Verder is het toch echt niet zo moeilijk om zelf materiaal te verzinnen als je zelf goed met computers overweg kunt.

Kortom, dit topic is niet een topic wat hier breeduit besproken gaat worden in LA, omdat het betreffende voorbeeld geen goed voorbeeld is en daarnaast het onderwerp van raten van topics etc. als meerdere malen in LA besproken is.
We kunnen zo wel continu dingen blijven herhalen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.