doorgebrand na stroomstoring?

Pagina: 1
Acties:

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 21:31
Ik moest de PC van 1 of ander oud dametje fixen. Bleek dat hij kapot was gegaan NA een stroomstoring, toen was er een 'flits' uit de kast gekomen en daarna deed hij nix meer. 'Voeding gefryed' dacht ik ik probeer m thuis uit, en idd, kaduuk. Dus ik koop een nieuwe voeding, mik m d'r in en probeer m.

Hij gaat nu aan, maar daar is ook wel alles mee gezegd ;( , de lampjes van de power en ide branden continu, en hij entert de bios niet. De monitor doet net alsof ie standby staat (geen beeld, maar ook niet het schermpje van 'cable detached, no input'). Wat nu gedaan? Is het mogelijk hem 'door te meten' om te zien wat er precies kapot aan is?

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Alles er uit, dus ook HDD en floppy, alles op geheugen, proc en video na. O en je speaker aangesloten houden.

Piept ie dan kun je de fout vinden. Piept ie niet, dan is je mobo en/of je proc iig dood.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-08 22:43

Hu9o

Schokkend

Denkt niet dat doormeten mogleijk is. Want dan heb je de kans dat je het alsnog doorbrand.
Ik denk dat het mobo ook kapot is. Hen je niet een oude liggen die het nog wel doet? dan test je daar de andere hardware op.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• abbastijn
Ik heb wel geprobeerd m te starten met alle kabels los, dus CD-ROM, HDD en A:, maar hij deed nog geen ****. Het is een Pentium III 550, ik heb thuis nog wel een P III 500 staan, misschien kan ik proberen of de proc en het geheugen daar nog op werken, nog niet 1s aan ged8... :*)

• abbastijn
oke, nieuws:

1) De videokaart is 100% zeker kapot (doet het niet in mijn andere PC)
2) De HD is ook kapot, wordt ook niet herkend als ik m in mn EPOX 133A - board druk

3) De proc doet het
4) de RAM doet het

mijn vraag nu: kan het zijn dat een systeem helemaal niet boot (geen beeld, nix) als er een:

-werkende vidkaart in zit
-werkende proc in zit
-werkende RAM in zit
-<b>niet</b> werkende HD in zit

anders is het nieuwe moederboard ook kaduuk :'(

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hangt ervanaf hoe kapot die HD is :) Als het ding op 1 of andere manier sluiting maakt kan 'ie eventueel nog meer kapot maken ook :*) Haal 'm d'r af en zie wat er gebeurt, lijkt mij zo.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• abbastijn
hij wordt dus niet herkend in mn EPOX 8KTA3+, maar kan dit nix met iets anders te maken hebben??? (de master/slave setting klopt)

• abbastijn
Rataplan schreef op 25 september 2002 @ 15:00:
Als het ding op 1 of andere manier sluiting maakt kan 'ie eventueel nog meer kapot maken ook :*)
8)7 lekker dan!

• abbastijn
oke, ik hebm d'raf, hij noet nog nix. Ik heb de RAM d'raf, doet nog nix. Proc d'raf, nog nix. Stroom d'raf, helemaal nix meer! 8)7 |:(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

You got serious trouble :X wees wel zo vriendelijk om voortaan de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken. Drie posts onder elkaar is ook niet echt handig :) Maar vooruit.

Mobo+ram+proc+video zou wat moeten doen. Minder == helemaal niks, dat kan kloppen ;) Van die vier componenten moet je 1 voor 1 kijken of vervangen helpt, om te bepalen wat daarvan kaput is. Beter nog is natuurlijk 1 voor 1 in een werkende machine hangen om te kijken of ze het doen. Even los van wat voor hd het is (post het merk/formaat ff), het klinkt alsof het mobo is overleden :'(

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• abbastijn
okay, will do :)

de HD is een Seagate ST317221A, van 17,2GB dus

ik heb de RAM, proc, en video allemaal al in een andere puter gehangen en het resultaat was respectivelijk positief, positief, negatief.

Ik zal even de rest van het verhaal vertellen: ik heb de voeding en het moederboard al vervangen, maar het lijkt erop dat het nieuwe mobo dus ook kapoere is!!! :'(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dus als je deze voeding, RAM, proc, het nieuwe mobo en een andere, wel werkende, videokaart bij mekaar prikt dan doet het...?

De HD zou trouwens geen probs moeten geven, dacht ik zo. Maar laat die er nog maar even buiten.

[edit:]Hint: schroef de hele zooi niet in een kast, maar leg je mobo op een handdoek oid, en zet daar ram en proc (en die andere videokaart dus) in. Weet je ook meteen zeker dat het niet aan sluiting in de kast ligt. Wel oppassen met loslopende katten enzo ;)

• abbastijn
Rataplan schreef op 25 september 2002 @ 18:24:
Dus als je deze voeding, RAM, proc, het nieuwe mobo en een andere, wel werkende, videokaart bij mekaar prikt dan doet het...?
nee, het nieuwe mobo is volgens mij dus ook kapot! ;(

en toen ik er een vidkaart die het deed inmikte deed hij helemaal niets anders, dus het mobo moet kapot zijn lijkt me...

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:46
Dit heb ik ook al een keer gehad met een oude pc van mij, tijdens het onweer kwam er ook een flits uit en toen viel al het stroom uit bij ons. :(

Eerst heel lang gezocht en geprobeert wat er fout was , maar na het vervangen van het mobo en de voeding liep hij weer perfect. :)

Maar volgens mij heb jij wat meer pech
Pagina: 1