Toon posts:

5.1 Sound op een Asus P4B533

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P4B533 Moederbord, en volgens wat op de doos staat is dat er 6 kanaals geluid op zit, dus 5.1. Maar ik heb maar een 1 Line-Out connector, om een 5.1 speakerset aan te sluiten heb ik toch een front en een rear audio connector nodig en een subwoofer uitgang??.

Kan iemand me dit probleem ophelderen????

Verwijderd

dat gaat via een SP/DIF coaxaale kabel dacht ik...

dus die ene uitgang is een digitale :)

Dus bij de aankoop van zo'n setje natuurlijk wel even letten f je 5.1 setje dit ook heeft..

anders moet je het ingewikkeld doen (gewoon audio out --> subwoofer ---> met duizend kabeltjes naar satelieten)

• Beaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 16:41
Ik heb zelf een P4B533-E en ik dacht in de handleiding ooit gelezen te hebben dat je in de bios iets kon instellen waardoor de in en mic ingangen als uitgangen voor het 5-1 geluid gaan werken.
Maar ik zou het ff in je eigen handleiding opzoeken, want zeker weet ik het niet.

Verwijderd

Inderdaad, mijn collega Bald Eagle bevestigd dit.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Kijk maar eens op pagina 5-24 van je handleiding. Daar staat precies uitgelegd hoe je alles moet aansluiten bij de verschillende speaker-aantallen. S/PDIF (digitaal) krijg je door een evt. speakerset aan te sluiten op het extra kaartje dat je bij je MoBo hebt gekregen...

Verwijderd

Ik zie het bericht nu pas
Ik heb ook p4b533 maar de mic en line in poort gebruik je ook als uitgangen
de software die erbij geleverd zit maakt het mogelijk om je poorten te switchen van ingangen naar uitgangen

groen = front
blauw = rear
roze = center/sub

Suc6

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude }:O

Het antwoord is inderdaad gewoon in de handleiding terug te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.