Toon posts:

multiprocessor.. sneller of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net dat RC5 gebeuren (}:O)op me pc gezet, maar ik vraag me af of het enig nut heeft om dit met een 2x2,2GHZ Xeon (met HT) machine te gaan doen. heeft iemand hier ervaring mee?

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:04

mymind*

A Beautiful Mind

Als je twee processoren hebt en je gaat RC5 draaien dan heeft dat hetzelfde effect als twee losse computers naast elkaar. De client zal twee crunchers naast elkaar afzonderlijk van elkaar blokjes laten crunchen.

Verwijderd

yep.. 2x zo snel want 2 procs he :) dan heb je 4,4ghz aan graaskracht in 1 pc m00hh

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

Qwerty-273

Meukposter

ehh het heeft net iets meer effect. Aangezien je een aantal systeem processen hebt die op cpu 1 draaien. en cpu 2 meestal geen systeem processen hoeft te verwerken en daardoor dus een ietsie pietsie meer idle cycles heeft voor D.NET

Veel zal het niet uitmaken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Overigens dual cpu+HT krijg je zelfs 4 crunshers, maar helaas langzamer dan zonder HT

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RIKZ schreef op 12 september 2002 @ 14:52:
ehh het heeft net iets meer effect. Aangezien je een aantal systeem processen hebt die op cpu 1 draaien. en cpu 2 meestal geen systeem processen hoeft te verwerken en daardoor dus een ietsie pietsie meer idle cycles heeft voor D.NET

Veel zal het niet uitmaken.
Normaalgesproken draaien die processen dus op die ene CPU. Dus gaat die }:O performance naar beneden. Nu komt er een CPU bij, en zou in principe alles netjes verdeeld moeten worden.

stel: je hebt een single CPU systeem. PIII500. Die CPU heeft een aantal taken + koe, en poept x blocks per dag uit.
Vervolgens koop je dual mobo (of je prikt er een CPU bij (uiteraard zelfde snelheid)), dan poept deze 2e CPU meer uit dan die ene (omdat die 2e volgens jou geen systeemtaken heeft). Dus wordt je output meer dan verdubbeld.

(tis vaag beschreven, maar ik ben dat misschien ook wel een beetje.)

Het maakt dus echt wel veel uit....

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

RC5 ondersteunt wel HyperThreading?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Mobster schreef op 12 september 2002 @ 15:16:
RC5 ondersteunt wel HyperThreading?
Nee, je moet dus ook even in de config zeggen dat hij maar 2 cpu's mag gebruiken.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... hij herkent hier wel dat ik 4 processoren (virtueel door HT) heb, maar het gaat met 4,36Mkeys/Sec (is dat per cpu of totaal?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 16:25:
hmmm... hij herkent hier wel dat ik 4 processoren (virtueel door HT) heb, maar het gaat met 4,36Mkeys/Sec (is dat per cpu of totaal?)
Per CPU I guess. M'n P4 1700@19nogwat doet er 3,8 dacht ik...

In ieder geval... IK WIL OOK ZO'N DING! :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Topicstarter
hehehe.. ja ik heb er 1 (op me werk), maar dan moettie het natuurlijk wel een beetje jofel doen :)
hij is wel rap trouwens... en ik heb er een GF4 Ti4600 ingeprakt en zelfs spiellekes doettie goed :D

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

stappel_ schreef op 12 september 2002 @ 16:01:
[...]
Nee, je moet dus ook even in de config zeggen dat hij maar 2 cpu's mag gebruiken.
ik vrees voor je dat dat totaal is. Het bewijst maar hoe erg p4/xeon zuigt in DC :) hier 6,6Mkeys met 2200+

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee, die output is per logical cpu, dus in jouw geval met hyperthreading 4 keer die snelheid.
Dat rc5 ht ondersteund is vrij logisch, dnetclient detecteerd gewoon 4 cpu's het OS ziet ook gewoon 4 cpu's.

Stokkie, het is onzin dat de cpu's dezelfde snelheid moeten hebben. Ze moeten alleen dezelfde corelevel/speed en cache hebben. In het geval van jou p3 500 (katmai 512 half speed) kan daar gewoon een 850 katmai naast draaien.

M.M, in dit geval laat amd het juist afweten, vergeet namelijk niet dat het eigenlijk maar 2 i.p.v. 4 fysieke cpu's zijn.

Verwijderd

Topicstarter
dudebox, thanx.. verklaart een hoop.
ik krijg soms 1MKey en soms 4.3Mkeys... dus 1 voor de virtuele en 4,3 voor de echte cpu. en das dus ehhhh 10,6 MKeys totaal :D:D

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

zou dat ding het ook goed doen in eccp ??? :9~

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik denk het niet ;) :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Pagina: 1