De updates voor mijn iP-II 233 MMX, goed of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo Allemaal,

Mijn systeempje (komt voort uit een pc-prive project van ruim 2 jaar geleden, nee het is geen super-pc maar zoveel keus had ik niet en het echte slechte heb ik vervangen):

iP-II 233 MMX
MSI 6117 mobo (kan tot iP-II 300 en heeft ATA33 (udma 2 dus))
64 MB geheugen PC66 (2x 32)
Seagate Barracuda ATA II (die kon ik toch goedkoop aankomen, dus waarom niet)

ATI 3D Rage Pro AGP 2x, 4 meg
Diamond Monster II, 12 meg

De goedkope updates die ik in gedachte had:
- 2de hands iP-II 300 MMX
- 2de hands Diamond Monster II kaartje voor SLI
- nieuw of 2de hands, een UDMA66 controllertje om die Seagate eens wakker te schudden.

vragen zijn:
a. zijn dit goeie updates voor weinig geld, het budget is ongeveer 250,-
b. wat zijn redelijke prijzen voor deze hardware?

Niet zeuren dat ik 'gewoon' een nieuw mobo en proc moet kopen enzo, binnenkort koop ik wel weer een nieuwe computer, maar nu ff niet, dit zijn tijdelijke updates.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Die drie dingen heb je niet voor 250 volgens mij (al is het alledrie 2e hands)

Maar het ligt eraan wat je met de computer doe. Het voordeel van een extra V2 is SLI is niet super groot en 67 Mhz zorgt ook niet voor mega performance.. misschien voldoet alleen een 64 mb erbij wel meer dan die drie.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Welke prijzen had jij dan in gedachten?

Zoals ik al zei, die 67 MHz is niet denderend, maar het is wel weer net eventjes wat meer voor weinig geld.

En hoeveel performance extra geeft SLI nou, toch ongeveer 80% extra?

Bovendien zijn mijn memory-bankjes zodanig verrot dat ik het iig niet meer op vaag meer geheugen in te zetten.

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

.

Thy will see the light...

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Een 300Mhz P2 moet toch echt wel lukken.
Nieuwe Duron is al 200,- voor een 600.000.000Hz!!!!
LX moederbord dus?
Anders kon je ook een Celeron met convertor kopen. (convertor kan ik tegen kostprijs opsturen naar je...)

V2 moet ook wel voor 75,- lukken, dan processor voor 175,- voor P2 300mhz.
Klaar is kees.
UATA66 controller is zonde van je geld, groot kan het verschil nooit wezen.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Kweet eigenlijk niet hoe het zit met Voodoo2 kaartjes in SLI mode.
Je moet iig een 12MB versie nemen.
Weet alleen niet of je die van een ander merk ernaast ken zetten.
Denk het wel, omdat V2 bordjes allemaal volgens reference design zijn (of niet).
En combineer dit dan wel met reference drivers, niet met Diamond drivers, die zijn wel kieskeurig wat betreft kaartje dacht ik.....
Suuk6

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Over dat SLI: je merkt het.
Al is het alleen maar omdat je nu 1024x768 kan spelen ipv 800x600.
Verder luistert het heeeel nauw, je moet dus 2x zelfde merk, type en vaak zelfs nog revisie hebben.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
DarkHelmet:
Het gaat om een 440LX chipset idd, maar het moederbord gaat maar tot aan 300 Mhz volgens het boekje.
Zou je dan aanraden een converter te kopen en een Celeron 300? Of zou ik dan ineens een snellere Celeron op dat bord kunnen prikken?
Ennuh, houd mijn mobo dat wel, het is maar een MSI :)
Als er geen nadelen aan zitten is het iig een intressant voorstel. (voor hopelijk niet al teveel geld...)

Kost die p2 2de hands nu nog 175? phew...

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Over die SLI, mijn voodoo kaart draait nu op Diamond drivers, maar ik ben kieskeurig dus ik wil alleen maar een Diamond erbij, met dezelfde hoeveelheid geheugen.
Alleen de revisie weet ik zo niet... Hoe zou ik dat moeten zien dan?

• 7th

7th

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 13:44 schreef Chemist het volgende:
Over dat SLI: je merkt het.
Al is het alleen maar omdat je nu 1024x768 kan spelen ipv 800x600.
Verder luistert het heeeel nauw, je moet dus 2x zelfde merk, type en vaak zelfs nog revisie hebben.[/quote]Nee hoor ik heb wel eens merken gemixt.
Ik heb de diamond 12mb voodoo2 + de orchid voodoo2 12mb in een sli combo gehad.Dat werk gewoon goed.

• 7th

7th

Ik heb nog een amd K6-2-450mhz + moederbord epox ep-mvp3g-m(1mb cache) liggen die wil ik wel verkopen voor F350.-
Alleen kan je dat niet je oude ram erin duwen omdat er alleen dimm sloten op zit.

mail
glenng@casema.net

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Booster:

LET OP. Kijk goed naar je BIOS: Award of AMI !!!. Voor het Award BIOS heb je een andere Upgrade nodig en die gaat maar tot 433 MHz.

Gaat ff naar MSI Nederland en download het nieuwste BIOS v2.0.
Dan heb je ondersteuning voor een Celeron tot maar liefst 466 !!!
De handleiding kan je vinden onder de kop OldManuals maar de link doet mij vermoeden dat dit nog steeds versie 1 is, die jij al hebt. Maar ja, 475 kB...

Nog ff een 128 MB 133 MHz DIMM er bij (kan je zo overplanten in een nieuw systeem) en je zit op rozen.

..en weer verlaat een tevreden klant het pand.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>victorvo:
Nog ff een 128 MB 133 MHz DIMM er bij (kan je zo overplanten in een nieuw systeem) en je zit op rozen.[/quote]Mja... Ooit een iP-II 233 gezien op een mobo dat PC133 sdram aan kan? :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>..en weer verlaat een tevreden klant het pand.[/quote]met sdram dat ie niet kan gebruiken :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>7th: Alleen kan je dat niet je oude ram erin duwen omdat er alleen dimm sloten op zit.[/quote]Die zitten op dit mobo ook hoor...

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik krijg net te horen dat als ik de converter zou gebruiken, er dan alleen celerons op 2.0v op kunnen... niet die 1,8 of 1,6v (?)

klopt dat? iemand slechte ervaringen met converters e.d.?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Over die BIOS!!!

Ik heb op dit moment Award bios versie 2.1!!!

Description voor die BIOS:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>1. This is the Award(R) BIOS ver 2.1 release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
- Added support for Celeron 333Mhz Processor.
- Added ACPI functions.[/quote]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Booster:

Je moet Award BIOS 2.5 hebben. Staat halverwege de pagina, onder de rode header Award(r) BIOS revision history.

Enne over dat geheugen: Ik was van mening dat 133 MHz geheugen downwards compatibel is met 100 en 66 MHz sjipsets. Correct me if I'm wrong.

Ik weet niet hoe jouw mobo het voltage regelt. Dat kan met jumpers/dips zijn of via het BIOS of via de chip. In het tweede geval moet je de release notes van de 2.5 upgrade lezen of eerst flashen. In het eerste geval moet je een jumper omzetten. In het derde geval zou de Celeron dat zelf moeten uitzoeken.
FF naar MSI mailen dunkt mij.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
2.5? Oh das mooi klote dan.
Die BIOS heb ik al eens geflashed, en in die bios zijn ze zo slim geen ISA-PNP hardware te initialiseren.
(terwijl er wel 2 ISA sloten op het mobo zitten)

Ik weet de BIOS'en en dergelijke allemaal wel te vinden dus daarop hoeven jullie me niet meer te wijzen :P

Ik heb altijd geleerd dat geheugen wel downwards compatible is, maar dan kan ik gelijk mijn DIMMetjes niet meer gebruiken die er nu in zitten, en ik heb gewoon geen zin om extra geld uit te geven aan geheugen.

Mijn mobo regelt voltage met jumpers, maar ik denk eerder dat het probleem dan de converter is, die troubles heeft met voltage.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Over die maximale proc ondersteuning: als je BIOS een type herkend, herkend ie ze op alle snelheden. Verder is de multiplier gelockt dus dat hoef je ook niet in te stellen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Booster.. nog ff over dat geheugen, PC133 geheugen loopt ook op 66 mhz, die 133 is de maximale snelheid waarop hij kan draaien, niet waarop hij moet draaien. Het advies op pc133 te kopen is heel goed. Dit gehegen kun je idd nog eens gebruiken in een sneller systeem, terwijl dit met pc66 geheugen beperkingen oplevert.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ok, maar ik heb geen zin om nieuw geheugen te kopen nu, ik denk dat ik het maar houd op een iP-II 300 MMX en een extra voodoo kaartje...

En dan zie ik wel, kan ik er weer ff een paar maandjes extra mee gamen. (kon ik tot nu toe ook goed met die 233)

Verwijderd

Hoi,

Ik heb nog een Diamond Monster 3DII 8 mb

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Hi All, sorry dat ik dit topic omhoog schop, hij is nogal achterhaald, maar ik kwam erachter dat ik nog helemaal niet gepost had hoe het allemaal afgelopen is :)

Er zit nu een Celly 300 @ 338 op mijn mobo (ding kan gewoon niet harder op dit mobo, maar dat boeit niet)
338 Mhz dus, ik heb er een extra Diamond Voodoo bij gestopt en ondertussen zit er ook 265 meg ram in PC100 ipv 64 meg PC66.

Alleen door de upgrade van de CPU en de extra Voodoo ging mijn FPS in HL-CS van gemiddeld 19 naar gemiddeld 50, met VEEL pieken van 72 fps.

Dus ik kan gewoon nogsteeds heerlijk gamen op deze PC :P

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Yup, ik heb zelf ook een Voodoo2 SLI combo'tje gehad met 2 x Creative 8 Mb kaarten, dat werkte echt perfect hoor. Heb ze alleen vervangen door een GeForce, achteraf toch wel jammer dat ik ze weg heb gedaan.

Maar werken die Diamond drivers een beetje goed ?? Vriend van mij had 2 Diamond 8 Mb'ers die door de Diamond drivers blijkbaar standaard overklokt waren. Hij zei dat de Creative drivers veel beter waren. Ik heb zelf alleen maar met Creative drivers gedraaid.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik kan alleen Quake 3 spelen met de 3D-fx drivers, dus die staan er ook op... En ja, die werken dus verder prima zover ik weet :)
Creative drivers weet ik zo verder niet... Die Diamond-drivers hadden her en der wat vage afwijkingen en dat hebben die van 3D-fx ook, maar daar heb ik dus geen last van.

Verwijderd

blaaaat

je mobo kan op P2 niveau tot 333 MHz,
op celeron niveau met convertor misschien wel tot 500 MHz...

en over die V2, skip it... neem een ATI radeon AGP ofzo (neem aan dat er wel een AGP slot op dat LX-bordje zit...)

HDD controller maakt vrijwel geen verschil, dus dat zou kapitaalvernietiging zijn :)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 20:56 schreef robgee het volgende:
je mobo kan op P2 niveau tot 333 MHz,
op celeron niveau met convertor misschien wel tot 500 MHz...
Je zegt het zelf al: met convertor.
en over die V2, skip it... neem een ATI radeon AGP ofzo (neem aan dat er wel een AGP slot op dat LX-bordje zit...)
Haha!! Uiteraard zit er een AGP slot op, AGP 1x en tja, wat moet ik met een Radeon? Slaat toch totaal nergens op :P
Binnenkort staat hier een nieuwe computer en daarin geef ik denk gewoon grof geld uit, toch niet aan deze...
HDD controller maakt vrijwel geen verschil, dus dat zou kapitaalvernietiging zijn :)
Denk eerder dat die Radeon hierin dan kapitaalvernietiging is. Verder had je als je goed gelezen had ook gezien dat dit topic al een tijdje oud is en dat ik die HDD controller dus nooit gekocht heb.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 17:50 schreef Booster het volgende:

[..]

Haha!! Uiteraard zit er een AGP slot op, AGP 1x en tja, wat moet ik met een Radeon? Slaat toch totaal nergens op :P
waarom niet? als je een celly500 met een radeon-SDR erinzet, heb je weer een redelijk snel systeem voor weinig geld! :P

Dat was toch de bedoeling :?
Binnenkort staat hier een nieuwe computer en daarin geef ik denk gewoon grof geld uit, toch niet aan deze...
ik ben maar een arme student, dus ik doe steeds aan upgraden bij mijn PC...

cs draait bij mij stabiel op 50 fps :Y)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Als ik kijk naar wat al mijn 'arme' vriendjes om mij heen doen, dan zijn de upgrades die ze kopen heel gaaf/leuk/whatever, en uiteindelijk zitten ze nogsteeds met een brak systeem.

En ja, mijn ouders betalen de PC's gedeeltelijk omdat het mijn hobby is en ik het nodig heb voor mijn school. Als wij een nieuwe PC gaan kopen dan heb ik iig al geen monitor meer nodig (heb al een goeie 17" trinitron) en in totaal zal ik er 4000,- aan uit kunnen geven denk ik.

Pagina: 1