Poort 162-UDP (SNMP Trap)

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23
Zie topic.

Ik ben namelijk een beetje aan het loggen en zie deze regel naar mijn router echt onwijs veel heen en weer schieten op alle destination poorts. Wat doet het precies en waarom? En waar kan ik daar een beetje heldere info over vinden.

Situatie:
Hardware-routertje van e-tech die via dhcp internet deelt met een linux en een windowsclient. Logmeldingen komen op alletwee de computers voor.

And Bob's your uncle ...

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Dit zijn berichten die -al dan niet standaard ingesteld- door verschillende randaparaturen worden verstuurd. Zoals routers, switches, hubs, printers, e.d. kunnen deze SNMP Traps sturen. In dit geval stuur een van jou apparatuur via middels broadcasting naar poort 162. Op zicht een heel lichte en gevaarloze protocol.

Check ook 's http://www.syslog.com/ voor freeware/shareware programma die deze SNMP protocols kan onderscheppen en loggen.

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
minotaurus schreef op 12 september 2002 @ 14:25:
Dit zijn berichten die -al dan niet standaard ingesteld zijn- door verschillende randaparaturen worden verstuurd. Zoals routers, switches, hubs, printers, e.d. kunnen deze SNMP Traps sturen. In dit geval stuur een van jou apparatuur via middels broadcasting naar poort 162. Op zicht een heel lichte en gevaarloze protocol.
Sorry, ben een noob op deze forum... ik wou alleen maar 'door' extra toevoegen ipv compleet nieuw bericht

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]