Toon posts:

Heeft mirror EN stripe op 2 HD's zin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn huidige systeem lukt het niet om op 48 speed te branden (LiteOn 48/12/48). Dit is wat ik nu heb:

IDE 0. Master: 40 GB HD, Slave: 10 GB HD
IDE 1. Master: 40 GB HD, Slave: CD-RW

De 2 40 GB schijven zijn gespiegeld (Win 2000 softwarematig) en verdeeld in 10 GB (OS) + 30 GB (Program Files + te branden data).

Wat levert het me op als ik:

a) de 40 GB schijven op IDE 0 zet en de CD-RW Master op IDE 1?

en/of

b) de 40 GB schijven zo opdeel (nog maar de vraag of het kan!):

10 GB van schijf 1 spiegelen met 10 GB van schijf 2 (zoals nu)
20 GB van schijf 1 spiegelen met 20 GB van schijf 2 (iets minder als nu)
10 GB van schijf 1 stripen met 10 GB van schijf 2 (Hierop dus de te branden data + swapfile). (Kan deze dan ook gespiegeld met 10 GB HD?)

en/of

c) .......?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste, heb je de OM FAQ al gecheckt mbt problemen met branden?

Verder heeft je brandprobleem imo niks te maken met de snelheid van je schijven.. Daar komt ook nog bij dat de door jou voorgestelde manier van striping en mirroring schier onmogelijk is. Check ook eens het linkje naar "Wat is RAID" in de OM FAQ :)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:04

TwoR

Gekleurde stippen

Volgens mij kan dat niet wat jij wil dat van striping en mirroring

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken! Ik heb gezocht naar info over het mengen van RAID, maar kon mijn vraag helaas niet vinden, ik zal het dus maar echt uit gaan proberen. Mijn resultaten zal ik hier zetten!

Volgens Tomshardware is er weinig verschil als je de gespiegelde schijven op dezelfde controller zet. Mijn vraag is dan echter wel: wat levert dit voor voordeel op bij het branden?

Het is duidelijk in Nero te zien dat de data niet snel genoeg wordt aangeleverd. De buffer loopt leeg en de brander schakelt terug.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nogmaals: dat heeft imo niks met de harddisks te maken.. Eerder met de brander en/of brandsoftware. Heb je de OM FAQ al gecheckt?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt er minimaal 4 HDDs voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
4 HDDs is is natuurlijk het mooiste met RAID0+1: de performance van RAID 0 en de zekerheid van RAID 1. Helaas laat mijn budget dat niet toe, dus ben ik gedwongen het maximale uit mijn huidige configuratie te halen!

In iedergeval allemaal bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1