van normaal scherm touchscreen maken ??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Wie heeft er ooit gehoord van een apparaatje dat van een normaal scherm een touch screen maakt , het schijnt er te zijn

iets met lenzen

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

dat zou knap zijn als dat lukt. Want een touchscreen heeft achter de beeldbuis een veld lopen die registreert waar je bv je vinger hebt. Misschien dat er dan een apparaatje is die zown veld voor je monitorbeeldbuis creeert, maar dat lijkt me niet? Heb ze nog niet gezien iig en anders zijn ze vast te duur ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Anoniem: 52592

Jep, dat zijn van die schermen die je ervoor kan hangen, maar die bedoel je niet of wel?

En ja gul, das knap he?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij moet het kunnen, dat je een soort folie over een beeldscherm heenplakt. Dat Folie registreert dan waar je het scherm aanraakt. Een vriend van mij vertelde dat ze dat gebrukten bij kassa's van horeca gelegenheden. Daar gebruiken ze zo'n folie om van een normaalbeeldscherm een touch screen te maken, zodat het systeem makkelijk als kassa te gebruiken is.

Oscar28 schreef op 12 september 2002 @ 14:09:
Volgens mij moet het kunnen, dat je een soort folie over een beeldscherm heenplakt. Dat Folie registreert dan waar je het scherm aanraakt. Een vriend van mij vertelde dat ze dat gebrukten bij kassa's van horeca gelegenheden. Daar gebruiken ze zo'n folie om van een normaalbeeldscherm een touch screen te maken, zodat het systeem makkelijk als kassa te gebruiken is.
Nou een echte folie hebben ze nog niet, het is wel wat dikker dan dat. Je kan er gewoon doorheen kijken dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58

AceRimmer

What a guy...

Hier hebben ze van alles op dat gebied:
http://www.3m.com/3mtouchsystems/

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Bergen
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Gully schreef op 12 september 2002 @ 13:41:
dat zou knap zijn als dat lukt. Want een touchscreen heeft achter de beeldbuis een veld lopen die registreert waar je bv je vinger hebt...
Achter de beeldbuis? Achter het glas bedoel je dus? Dan druk je dus dwars door anderhalve centimer dik glas heen tegen het touchscreenplastic aan? LOL! De beeldbuis is trouwens de complete glazen 'bak' in je monitor, niet alleen de voorkant ofzo.

Affijn, het zijn 2 laagjes plastic met (ik geloof) een beetje lucht ertussen. Doordat het plastic statisch geladen is blijft de lucht er goed tussen zitten, net als in je toetsenbord (sloop em maar es open ;)). Daartussen lopen fijne draadjes, horizontaal en verticaal, zo dun dat je ze bijna niet ziet. Als je er tegenaan drukt druk je dus de voorste laag tegen de achterste laag aan en door de horizontale en verticale draadjes weet hij meteen waar je drukt.

Ja dat is me even knap he Gul? Anyway, zie de link van mijn bovenbuurbuurman. :)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

GerbenW schreef op 14 september 2002 @ 02:23:
[...]

Achter de beeldbuis? Achter het glas bedoel je dus? Dan druk je dus dwars door anderhalve centimer dik glas heen tegen het touchscreenplastic aan? LOL! De beeldbuis is trouwens de complete glazen 'bak' in je monitor, niet alleen de voorkant ofzo.

Affijn, het zijn 2 laagjes plastic met (ik geloof) een beetje lucht ertussen. Doordat het plastic statisch geladen is blijft de lucht er goed tussen zitten, net als in je toetsenbord (sloop em maar es open ;)). Daartussen lopen fijne draadjes, horizontaal en verticaal, zo dun dat je ze bijna niet ziet. Als je er tegenaan drukt druk je dus de voorste laag tegen de achterste laag aan en door de horizontale en verticale draadjes weet hij meteen waar je drukt.

Ja dat is me even knap he Gul? Anyway, zie de link van mijn bovenbuurbuurman. :)
euhm... njah ik heb in de kijk ofzo eens een heel ander verhaal gelezen betreffende touch screens. en dat werkt dus echt niet met aanraking van bepaalde delen, maar doordat een magnetisch veld of wat ook verstoord wordt door je vinger ofzo. En dat veld zit direct voor of achter het beeld, weet ik niet meer precies. jah knap he dat ik dit weet ... :Z

Anoniem: 49791

Magnetische velden in je monitor :X Dan wordt allen paars en groen man >:)

Anoniem: 3706

je hebt van die "echte" schermen (dus niet tft ofzo als op een pda) die als touchscreen werken waarbij je toch echt direct op het glas drukt. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat hier inderdaad een magnetisch veld voor wordt gebruikt.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Okee... dan zal ik het ff helemaal goed uitleggen:

Je hebt 2 soorten 1 dat werkt met een verstoring van een elektrisch veld:

Capacitive screens read touch by interpreting disturbances in a voltage field. A low level electrical current is applied from all four corners of the screen, creating a uniform voltage field. When you put your finger on the screen, you draw from the electrical current, and the touchscreen controller recognizes a touch. This draw of electricity (your finger touching the screen) pulls from each of the screen's four corners. The voltage -- the electrical potential difference, or "electrical pressure" -- changes at each corner, in proportion to the distance between the corner and the point of contact. With this information, the touchscreen controller can calculate the exact coordinates of the touch. Touchscreen software then interprets these coordinates, so the computer application can register the touch as a mouse click.

En de ander bij aanraking:

Resistive touchscreens work when pressure is applied to the screen surface. The touch makes a connection between two conductive coated screen layers, separated by non-conductive spacer dots. When the user applies a finger or stylus to the screen, it pushes the conductive-coated polyester top sheet down to the conductive-coated glass layer. This completes an electrical circuit between the two layers at that particular point. The system relays the point of the connection to the controller and a touch is recognized.

Die eerste bedoelde ik, die ander bedoelde GerbenW... :7

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

oooh...en toen waren ze stil :P :+

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Niet stil, ik kom net uit mun nest :P (nu nog eens ja, lees de toa of real programmers er maar op na ;)) Maar 't zit dus wel VOOR het glas :)

Anyway, cool verhaaltje!

Anoniem: 20203

bij van die fotoplay apparaten zit het er toch ook achter? die dingen die in de febo staan?

of heb ik het nu mis

Anoniem: 33083

ik heb gister nog een toutch screen gezien op de djoe (clubje zoiets)

vet 1337!! en ze hadden ook een star trek GUI :D (bliep bliep)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Anoniem: 20203 schreef op 14 september 2002 @ 16:45:
bij van die fotoplay apparaten zit het er toch ook achter? die dingen die in de febo staan?

of heb ik het nu mis
Je hebt 't mis :P

Er zit gewoon een heel dun laagje plastic voor met ragfijne draadjes. Je moet 't maar es van heel dichtbij bekijken, dan zie je ook gaatjes zitten in 't plastic.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 14:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

maar de vraag is natuurlijk kun je dat foto play ding namaken voor je mp3 bak in de auto ofzo >:)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Kost ook zeker nix, ofwel :P

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:07
Keb ooit een een apparaatje gezien dat je op ne monitor zet. mbv een ring "ziet" ie waar je vinger is. Keb alleen geen id waar je dat ding kunt vinden of hoe het heet. Het schijnt met elke beeldbuis te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"ze" Gul, bedoel je daar ook mij mee gvd!

Praten als ik weg ben,... zo ken ik't ook!
Pagina: 1