Harde schijf advies please?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
'low

Ik heb dringend nood aan een extra harde schijf (ze staan allemaal nogal vol + ben nog volop aan't downen... :( )
'k zou graag een HD'tje van +- 80 GB kopen.
Snelheid is van geen belang ('t is vooral bedoeld voor mp3 opslag) dus mag 5400 rpm zijn en buffer doet er ook niet zoveel toe,
en tragere schijven zijn goedkoper en da's ook wel voordeel.
Wel héél erg van belang: betrouwbaarheid!! (Als ik ooit m'n mp3 verzameling kwijtgeraak begin ik SERIEUS te flippen!!)
Enige suggesties? Kun je soms een merk aanbevelen dat een goeie reputatie heeft op vlak van betrouwbaarheid?

Moest ik voor het moment moeten kiezen, dan zou ik de
WD Caviar 800AB : 80 Gb (5400/100) kiezen, die een stuk goedkoper is dan de
Maxtor DM 540X 80GB 5400RPM ATA-100 .
(Te zien op http://www.overclocking.b...2559ba4863f3401cc2b313af3)
Die Caviar van 5400 rpm vind ik wel niet op mpl.be en zo... Slecht teken?
Misschien beter de
Western Digital Caviar 800BB 80 GB - 8.9ms/2048K/7200RPM - U-ATA100
van op MPL? Die kost evenveel als de Maxtor, maar is 7200 rpm...

Graag wat advies...

Greetz,

Dieter

PS: Kent er nog iemand adressen van goeie internet computershops?
Belgische liefst wel, en liefst die waar ge ervaring mee hebt en dus betrouwbaar zijn. (mpl.be is zowat de enige goeie die ik ken...
overclocking.be heb ik nog niet geprobeerd... Betrouwbaar?)

Verwijderd

Maxtortje 5400 is meer dan voldoende, als snelheid etc. geen belang vormt. goedkope optie.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

Rival24

I'll Be Back

Als je dit forum mag geloven dan zijn Maxtor schijven en IBM schijven nogal onbetrouwbaar. Ook al heb ik 3 IBM schijven die het nog steeds doen (2x80 + 1x60). Maar volgens dit forum zijn de Western Digital harde schijven erg betrouwbaar, maar wel wat duurder dan IBM en maxtor.... De rest van de mensen kan alleen vertellen over eigen ervaringen...

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 16:41
Al een aantal maxtors "versleten" in m'n leven! 1 GB, 2 GB, 2* 10 GB, 40 GB en nog nooit probelemen mee gehad! Wat mij persoonlijk betreft echt topspul...
btw: ik heb die 40 GB al een poos aan het lopen! (>1,5 jaar) Nog nooit iets geks gedaan. Staan 35 GB MP3 op, loopt ca. 4 uur per dag.

...

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

volgens mij is 1 van de betrouwbaarste Fujitsu, maar omdat die niet door iedere winkel verkocht worden zijn ze een beetje aan de prijzige kant

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de OM FAQ onder het kopje "Welke HDD/brander/DVD speler/CDROM drive moet ik kopen?". Het moge duidelijk zijn dat deze dicht gaat.

Op de valreep nog een suggestie van mijn kant: als je zo op je data gesteld bent, neem dan een simpele IDE RAID controller en laat dan RAID1 op twéé schijven los :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.